דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סוכות

חג סוכות / תנועת בני עקיבא מציעה סיוע לקשישים בבניית סוכה | וגם: טיפים לבנייה בטוחה

עם צאת יום הכיפורים החלה הקמת הסוכות ברחבי הארץ, וחניכי התנועה ממשיכים מסורת ומציעים סיוע בבניית סוכה למי שזקוק לו | מזכ"ל בני עקיבא: "החיבור המיוחד בין אזרחים ומשפחות רבות מציבורים שונים לנוער הנפלא הצליח לשבור מחיצות"

פרוייקט "צוות בונים" (צילום: דוד טברסקי).
פרוייקט "צוות בונים" (צילום: דוד טברסקי).
דבר
צרו קשר עם המערכת:

עם צאת יום הכיפורים פוצחת תנועת הנוער "בני עקיבא" בפרוייקט חברתי ארצי רחב בהובלת "צוות הבונים" התנועתי הכולל סיוע בהקמת לקשישים ואנשים עם מוגבלויות בכל רחבי הארץ.

לדברי יוזמי הפרוייקט, בניגוד למצוות רבות אחרות – מצוות הסוכה דורשת מאמץ פיזי מורכב על מנת להקים סוכה כשרה על-פי ההלכה. עובדה זו גורמת לכך שרבים מתקשים בעצם בנית הסוכה, למרות שהם מעוניינים לחגוג את חג הסוכות כהלכתו. עיקר הקושי קיים אצל קשישים ואנשים עם מוגבלויות שלא הצליחו להסתייע בבן משפחה שיסייע להם בעת הבניה.

החיבור המיוחד בין אזרחים ומשפחות רבות מציבורים שונים לנוער הנפלא הצליח לשבור מחיצות ולסמל את הייחודיות הגדולה של חג הסוכות. נראה כי דווקא היום, לאחר שתי מערכות בחירות וקיטוב גובר בציבור, אין פעילות ועשייה ראויה יותר לאיחוי הקרעים מזו

התנועה נרתמה לסייע והקימה פרויקט ארצי רחב הפועל בכל רחבי הארץ ואף הקימה מוקד פניות אינטרנטי אליו יכולים אנשים ומשפחות לפנות ולבקש סיוע בבניית הסוכה. לאחר הרישום, חניכי התנועה מהאזור הרלוונטי יוצרים קשר עם הפונה על מנת לתאם מועד לבניית הסוכה, כמו גם פירוקה בתום ימי החג. מאות משפחות כבר פנו והבניה החלה לפני מספר ימים בכל רחבי הארץ. כעת, בצאת יום הכיפורים נכנס המיזם להילוך גבוה.

היוזמה, עליה נכתב ב"דבר" בהרחבה בשנה שעברה, החלה בסניף בני עקיבא בגבעתיים לפני כחמש שנים כשהתנועה כולה מיד נרתמה לעניין ומובילה אותו בכל רחבי הארץ. הפרויקט פועל לזכרם של שלושת לוחמי צה"ל רס"ן בניה ריין ז"ל שנפל במלחמת לבנון השניה ורס"ן בניה שראל ז"ל וסמל בניה רובל ז"ל שנפלו במבצע צוק איתן בעזה לפני כ-5 שנים.

האם לא נבנה יותר סוכות לנזקקים ???וואו! כבר 5 שנים שהפרויקט שלנו מתפקד בצורה מדהימה, תופס חלק גדול בלב של כל אחד ואחת…

Posted by ‎צוות "הבונים" ע"ש בניה שראל ובניה ריין הי"ד‎ on Tuesday, October 1, 2019

מזכ"ל תנועת בני עקיבא, יאיר שחל מספר כי "'צוות הבונים' שמובילה התנועה הצליח בשנים האחרונות לספר לכולנו את הסיפור האמיתי של העם הזה. החיבור המיוחד בין אזרחים ומשפחות רבות מציבורים שונים לנוער הנפלא הצליח לשבור מחיצות ולסמל את הייחודיות הגדולה של חג הסוכות. נראה כי דווקא היום, לאחר שתי מערכות בחירות וקיטוב גובר בציבור, אין פעילות ועשייה ראויה יותר לאיחוי הקרעים מזו. בני עקיבא תמשיך לאורך השנה לפעול למען חיבור וקירוב בין כל חלקי החברה הישראלית כפי שעשתה מאז הקמתה לפני 90 שנה".

לקראת תחילת העבודה, מספר עצות וטיפים שפרסמו בארגון מד"א ויסייעו לכם לסיים את הבנייה ואת החג בשלום:

  • בונים סוכה בחצר הבית? הקפידו לנעול נעליים סגורות, לנכש את הצמחייה הסמוכה שבתוכה עלולים להסתתר נחשים וזוחלים מסוכנים אחרים, וודאו כי דרכי הגישה אל הסוכה וממנה יהיו פנויים ממכשולים שונים, באופן שיאפשר יציאה מהירה מהסוכה בעת הצורך.
  • הקפידו למקם את הסוכה במרחק בטוח ממתקני חשמל ובלוני גז. הקפידו שלא להדליק אש בקרבת בלוני הגז או מתקני החשמל, אם ישנם, במהלך הקמת הסוכה.
  • בונים סוכה במרפסת בקומה גבוהה או על גבי פיגומים? הקפידו לוודא שלא ייפול אף חפץ כבד למטה, מחשש שיפגע בעוברים והשבים. בכלל זה, וודאו כי גגונים נפתחים ואדניות מקובעים היטב למקומם, וכי אין סכנה לנפילת קרשי הסוכה, חלקי סכך או כל חפץ אחר למטה.
  • במהלך הקמת דפנות הסוכה, יש להקפיד להרחיק מהאזור ילדים, על מנת שלא ייפגעו מחלק שעלול ליפול עליהם. בנוסף, יש לוודא חיזוק הדפנות זו לזו, באופן כזה שלא יאפשר את קריסתן. יש להקפיד במיוחד כאשר מדובר בדפנות עץ, או כל חומר קשיח אחר.
  • במהלך הנחת הסכך, יש להיזהר בעמידה בגובה. אין לטפס על מעקה המרפסת, או על סולם שאינו יציב. את הסכך יש לחזק לגוף הסוכה, כך שלא יעוף ברוח ויפצע עוברי אורח.
  • בקצותיהם של כפות הדקלים ישנם קוצים העלולים להיתפס באצבעותיהם ובידיהם של העוסקים בבניית הסוכה. יש להרחיק את כפות הדקלים מילדים, ולוודא שלא יידקרו מהן. בנוסף, יש לאחוז בכף הדקל מתחתיה ולא בין העלים, מחשש לבעלי חיים מסוגים שונים העלולים להימצא שם.
  • במהלך חיבור הסוכה לחשמל, יש לשים לב שלא לגעת בחוטי חשמל חשופים או בנקודות חשמל שאינן בטיחותיות. יש לוודא כי בטרם חיבור הסוכה לחשמל, השקעים תקניים ובטיחותיים לשימוש בשטח פתוח, ועמידים למים, על מנת להימנע מהתחשמלות. הימנעו מהתקנת כבלי חשמל שאינם תקינים בסוכה, שכן הדבר עלול לגרום לקצר חשמלי ולשריפה.
  • תליית קישוטים: אין לעמוד על מעקות, סולמות לא יציבים, כסאות וכו', על מנת לתלות את קישוטי הסוכה. יש להקפיד שילדים לא ייפגעו ולא ייפלו מגובה במהלך קישוט הסוכה, ויש לוודא שמבוגר אחראי נמצא בסמוך ומשגיח עליהם כל העת. נפילה מגובה עלולה לגרום לנזק לעמוד השדרה, לזעזועי מוח ובמקרים קשים אף למוות. בכל מקרה של נפילה מגובה, יש להתקשר למד"א בטלפון החירום 101 או באמצעות יישומון "מד"א שלי", באמצעותו יכולים צוותי מד"א לדעתן היכן מיקומכם המדויק. אין להזיז את הנפגע ואין להרימו.
  • יש להימנע מלהשאיר נרות דולקים בתוך הסוכה ללא השגחה, ויש לתת את הדעת על מיקום הנרות בסוכה בכל עת, זאת במטרה להימנע משריפות בסוכה. הימנעו מלהשליך בדלי סיגריה בשטח הסוכה או בסמוך לה, על מנת למנוע אפשרות של שריפה.
  • ארבעת המינים: שווקי ארבעת המינים, כפי שנהוג, מצויים על פי רוב בסמוך לכבישים סואנים ובמרכזי הערים. אם מגיעים לאזור עם ילדים, יש להקפיד על השגחה מלאה, כך שלא יתפרצו חלילה לכביש או יאבדו בהמון.
  • בכל מקרה של פגיעה, יש להזעיק במהירות את צוותי מד"א בטלפון החירום 101 או באמצעות יישומון "מד"א שלי", ולהישמע להנחיות החובשים והפאראמדיקים במוקד, עד להגעת צוותי מד"א למקום.

מחברת החשמל מוסיפים עוד כי כי בבניית סוכה יש להקפיד על שלושת הדברים הבאים:

  1. אסור לבנות סוכה בסמוך לעמודי חשמל או לארונות חשמל.
  2. בעת הנחת הסכך על הסוכה, התרחקו מעמודי חשמל ומכבלי חשמל.
  3. אסור להניח את סכך הסוכה על כבלי חשמל או בקרבתם.
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!