דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

קורא לשינוי / ראש עיריית טמרה: "להריסת בית מגיעים מאות שוטרים, שלא יספרו שאין תקציב למאבק בנשק הבלתי-חוקי"

ד"ר סוהיל דיאב קורא לממשלה להשקיע את מירב המשאבים במאבק בפשיעה בחברה הערבית: "אנחנו רוצים לחיות בשלום ורוצים חברה ללא אלימות, בכל המגזרים. הנשק יכול להיות מכוון לכל אזרח"

סוהיל דיאב, ראש עיריית טמרה (מימין) בהפגנה (צילום ארכיון: שי ניר)
סוהיל דיאב, ראש עיריית טמרה (מימין) בהפגנה (צילום ארכיון: שי ניר)
שי ניר

"האלימות נגד כל אזרח, אם הוא ערבי, יהודי, מוסלמי, נוצרי, דרוזי או צ'רקסי זה קו אדום" כך אמר ראש עיריית טמרה, סוהיל דיאב בראיון לדבר במהלך ההפגנה של תנועת 'עומדים ביחד' בעיר טמרה נגד האלימות במגזר הערבי ואוזלת ידה של הממשלה והוסיף, "אנחנו כולנו רוצים לחיות שלום, אחווה אהבה ולעזור לזולת. אנחנו רוצים חברה ללא אלימות. הגיע הזמן שמדינת ישראל והממשלה תשים תכנית כוללנית מול עיניה למגר את תופעת האלימות במגזר הערבי". דיאב קרא למשטרת ישראל להיכנס לכל בית להחרים את הנשק והלא חוקי. "הנשק הוא קטלני ובסופו של יום יכול להיות מכוון לכל אזרח", אמר.

זו הקדנציה השניה של דיאב, רופא במקצועו, כראש עיר. בעבר דיאב עבד 27 שנים בבי"ח רמב"ם בחיפה וגם במרפאה עצמאית בקופת חולים כללית. "אני האמנתי כל החיים שלי בלחיות יחד. אנחנו רוצים את כל הזכויות שלנו כמו כל האזרחים במדינת ישראל, ערבים כיהודים. אנחנו רוצים לחיות בשלום ורוצים חברה ללא אלימות. אנחנו נגד אלימות בכל המגזרים. הערבי כמו היהודי. אני לא מבדיל בין האנשים עקב דת, לאום, גזע וצבע עור. כולנו שווים וכולנו בני אדם".

דיאב תקף את השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שאמר בשבוע שעבר שהחברה הערבית היא "חברה מאוד מאוד אלימה". "זו הצהרה גזענית ביותר", אמר.

האם אתה רואה מצב בו כוחות משטרה נכנסים לכפרים לאור יום לבצע פעילות מעצרים ולקיחת נשק לא חוקי?

"כשמבצעים הריסת בית נכנסים מאות שוטרים לכפרים. אז חשוב מאוד שיקצו לאיסוף הנשק כוח אדם ושלא יספרו סיפורים. שלא יספרו שאין כוח אדם. מהו התקציב כשמדובר בחיי אדם? חיי אדם זה ערך עליון. פה אין גבול לתקציבים. חייבים לשים את התקציב הגבוה ביותר".

דיאב מקווה שתחנת המשטרה שעתידה להיפתח בקרוב בטמרה תשפר את מצב הבטחון האישי בעיר. "תחנת המשטרה בטמרה לא נפתחה רשמית. המבנה קיים, ובסוף החודש הזה אמורה להיפתח, לפחות זה מה שהם אומרים. נפגשנו כמה פעמים עם המפקד והשוטרים. בסופו של יום אנחנו רוצים שוטרים שיעשו את העבודה שלהם, שיחזירו לנו את הביטחון האישי, יאספו את הנשק ויעבדו לרווחת התושבים. אנחנו גם רוצים שיילחמו בכל האמצעים בתופעת הסמים".

האם תקרא לצעירים בכפר להתגייס לשורות המשטרה?

"גיוס ערבים למשטרה ייקח זמן. לטעמי, כל אדם יכול לעשות מה שהוא רוצה בחיים וזו הבחירה שלו. אני בטוח שיתגייסו. לא צריך לדבר רק על המשטרה. גם בכבאות אין אף אחד מטמרה. יש הרבה מקומות שלא נותנים לאנשים מהמגזר להיכנס."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!