משרד הבריאות קבע היום (חמישי) כי מקור ההרעלות בסניף ארומה נבע מאחסון לקוי של טונה באריזה של שני ק"ג. המשרד גם קיים אתמול (רביעי) שימוע לנציגי חברת "ארומה תל אביב". כזכור הרקע לביקורות הוא אשפוז שני לקוחות סניף דרך בגין שהורעלו מכריך טונה שאכלו במקום. במהלך השימוע הוצגו לנציגי העסק הממצאים שעלו בביקורת התברואית ובהם אי עמידה בנהלי משרד הבריאות ואי עמידה בהנחיות היצרן. משרד הבריאות מסר כי הוא "מבצע בדיקות מעבדה נוספות אשר תוצאותיהן יפורסמו בימים הקרובים".

ביום שלישי פונו הסועדים שאכלו טונה בטייק אווי מסניף ארומה בדרך בגין בתל אביב לאיכילוב, לאחר שסבלו מהרעלת מזון. אחת מהן, שירי פורר (41), אושפזה במצה קשה מאד. במהלך הלילה התאוששה פורר ושוחררה לביתה.

ממשרד הבריאות נמסר כי נציגי העסק הונחו לתקן את הליקויים לפני קבלת אישור לפתיחתו מחדש לציבור. "משרד הבריאות ממשיך לבדוק את האירוע ברמה המקומית וברמה הארצית" הוסיפו, וציינו כי הם ממתינים לתוצאות המעבדה המדוייקות שיגיעו מחר בבוקר.

הבוקר הגיעו נציגי משרד הבריאות לבצע בקרה בסניף שנסגר לפעילות בעקבות האירועים. דגימות נלקחו מדג הטונה של חברת ויליגר שהיה בשימוש למעבדה ושאר התצרוכת הושמדה. כמו כן נאסר שימוש של משלוח דג חדש (טונה) על ידי משרד הבריאות עד לקבלת תוצאות מעבדה.

מארומה ת"א נמסר בתגובה: "ארומה ת"א שיתפה פעולה באופן מלא עם נציגי משרד הבריאות, וזאת בנוסף לבקרה העצמאית שהיא מקיימת באמצעות חברה חיצונית. כפי שהתחייבנו – כלל הליקויים שיימצאו יתוקנו ויפורסמו, בתום התחקיר, לציבור הרחב. הסניף שבו אותרו הליקויים נסגר על ידנו מיד עם היוודע דבר האירוע, והוא יישאר סגור עד הודעה חדשה. אנו עדיין ממתינים לתוצאות המעבדה של מוצרי הטונה שנשלחו לבדיקה".