דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צרכנות

תיירות / בין שק שינה לצימר, יש עוד אופציות ללינה כשיוצאים לטייל

בני הזוג בת חן וטל ישועה הקימו רשת מלונות בצפון המיועדת לזוגות ומשפחות מטיילות: "רצינו ליצור חוויה משמעותית של תוכן ופעילות לאורחים שבאים ללון אצלנו" | אם יעתיקו מהם את הרעיון, הם יהיו מרוצים

מלון מטיילים על הירדן (קרדיט: יח"צ)
מלון מטיילים על הירדן (קרדיט: יח"צ)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

בת חן ישועה אוהבת מאוד לטייל, בארץ ובעולם. כשהיא ובעלה טל החליטו להקים עסק בתחום התיירות, היא זיהתה את הפוטנציאל בהקמת רשת מלונות שמיועדת למטיילים. "ראינו שהתיירות מתחלקת לשלושה סוגים של תיירות, רומנטית לזוגות שבאים להתארח והחדר הוא הנושא, עוד סוג של תיירות זה 'הכל כלול', האורח בא וכל מה שהוא עושה נשאר במלון, אוכל, שינה, אטרקציות. והתיירות השלישית היא תיירות מטיילת, אנשים הולכים לטייל וחוזרים אחר הצהריים – ערב". המיזם של בני הזוג ישועה מכוון לקבוצה השלישית.

כשבת חן וטל הכירו היא היתה עם שני ילדים, והוא עם שלושה. הם התיישבו בזכרון יעקב, והחליטו לפתוח עסק משותף כשבת חן היא המנכ"לית וטל מוגדר כיו"ר החברה ואחראי על הפיתוח העסקי. "רצינו לקנות עסק שמעודד תיירות בגליל, וחיפשנו איך נבנה את זה כרשת. המטרה היא ליצור חוויה משמעותית לאורחים שבאים ללון אצלנו, חוויה העוסקת בתוכן ומספקת פעילויות בצפון".

בת חן ישועה. (צילום: טל פינקלשטיין)
בת חן ישועה. (צילום: טל פינקלשטיין)

 

"מכוונים לאוכלוסייה שרוצה לטייל"

בת חן וטל זיהו את הפוטנציאל של התיירות המטיילת שלא מפותחת מספיק בישראל – מלונות צימרים המיועדים למטיילים בשטח, הממוקמים בלב אזורי הטיול, ומספקים את צרכיהם של המטיילים באזור.

הרשת שהקימו, "רשת מלונות מטיילים" כוללת כיום חמישה מלונות בצפון – בגדות הירדן, במטולה, אילון, מלכיה וגשר הזיו. "כל החוויה שלנו היא חוויה אזורית, הרשת שלנו הוקמה לזוגות, משפחות וקבוצות שרוצות להכיר את מה שיש באזור. אנחנו מכוונים לאוכלוסייה שרוצה לטייל", אומרת בת חן.

כיום, העולם השיווקי עבר לדבר במושגים של חוויה. מלאכת יצירת החוויה מורכבת מכמה אלמנטים: "יש לנו מנהלת תוכן שתפקידה כל הזמן לראות פעילויות בסביבה ולשלוח את זה למטיילים לפני שהם מגיעים, שידעו מה יש לעשות באזור. גם כשאת מגיעה אנחנו מציעים לאנשים לראות דברים מיוחדים שיש בסביבה כמו סדנת כנאפה, טיול בעין כמונים, מקומות שלא היית מגיעה אליהם לבד", אומרת בן חן.

"הלובי שלנו זה הדשא"

בנוסף לפעילויות, אופי המקומות עצמם מוכוון למטיילים ולמפגש ביניהם. "הלובי שלנו זה הדשא", אומרת בת חן, "אנשים באים לאכול ביחד. קבוצות של משפחות שבאות לבלות. אפשר לעשות על האש ליד הבקתות, אנחנו ידידותיים לבעלי חיים, אפשר להביא כלבים ולקבל ערכות לכלב. אנחנו מתאימים את עצמנו לטבעונים, שאנשים ירגישו נוח שהם מגיעים. בכל החדרים יש מטבחון. יש חדרים קטנים יותר שמתאימים לזוגות וחדרים גדולים יותר שאפשר לצרף עוד שלושה ויש פינות ישיבה בחוץ שאפשר לשבת".

מלון מטיילים גשר הזיו (קרדיט: יח"צ)
מלון מטיילים גשר הזיו (קרדיט: יח"צ)

מקומות לינה רבים בישראל אינם מעודדים מפגש בין הנופשים או המטיילים, להבדיל מטיולים בחו"ל שלעתים מזמנים זאת מעצם המבנה של המקום. בת חן מספרת שבחירת המיקומים ועיצוב השטח והפעילות במלונות המטיילים מנסה לעודד מפגשים כאלו. "המבנה של החדרים יכול להיות כזה שאת רואה עוד זוג או משפחה והם מתחברים. זה נחמד לראות את זה."

כחלק מעידוד המפגש, בכל מלון מוזמנים האורחים ל'קפה מטיילים' בכל יום אחר הצהריים. "אנשים מגיעים ומקבלים המלצות על טיולים ודברים ואנשים מתחברים. עושים טיולי שבת, טיולי עששיות וכל מיני דברים שיוצרים חיבורים".

מבחינת אופי הלקוחות בת חן מציינת כי זה פחות מתאים לסופ"ש רומנטי. "האנשים שמגיעים זה בעיקר תיירות פנים של ישראלים. הרוב זה משפחות ישראליות שלרוב מטיילות בקבוצות. קבוצות משפחות שמטיילות, להיות באיזור, להיות ביחד. באים אלינו לממוצע של שני לילות.

סיור עששיות במלון מטיילים על הירדן (קרדיט: יח"צ)
סיור עששיות במלון מטיילים על הירדן (קרדיט: יח"צ)

איך לתמחר חוויה

כמו בכל עסק, המחיר ב'מלונות מטיילים' מכוון לרווח, אך מושפע גם משיקולים נוספים וביניהם שמירת האופי של המקום. "תפיסת העולם שלי היא מחיר עממי שיאפשר לאנשים לעשות דברים משמעותיים באזור. אנחנו מכוונים למיד-ריינג' (טווח מחירים בינוני)", אומרת בת חן. "אנחנו עובדים לפי ניהול תשואה, לפי היצע וביקוש ולפי תקופות. המחירים עולים ויורדים. אנחנו בונים מחירון שיש לו מנעד בין 400 ש"ח ל-750 ש"ח לחדר לזוג ונעים לפי הביקושים, אבל יש טווח מסויים שאני אגבה. באוגוסט אני יכולה למכור חדר גם ב-2000 ש"ח, אבל זה לא נראה לי ראוי".

"הרגשנו שאנשים מחפשים משהו אחר", אומרת בת חן על קהל המגיעים למלונות, "לא מדובר במעמד מסוים. יש לנו אנשים שיכולים ללכת למלון בראשית היוקרתי במצפה רמון, אבל כשהם עם המשפחה והילדים הם רוצים לינה מסוג אחר. או אורח שיבוא אלינו עם קבוצת אופניים, למרות שהוא יכול גם ללכת למקום יקר יותר".

עובדים מכל גיל ומכל עדה

הקמת המלונות משמעותית גם לתושבי הגליל. "בתור יועצת ארגונית, עבדתי במועצה אזורית חוף כרמל בפרויקטים קהילתיים וקהילה זה דבר משמעותי בשבילי. אם פותחים עסק, צריך שזה ייתן תעסוקה לעובדים באזור וייתן משמעות", מספרת בת חן. "אני מעסיקה 122 עובדים בכל חמשת המלונות בגליל, וזה חשוב. העובדים הכי צעירים הם בני נוער בקיץ, והעובדים הקבועים הם מגיל 21 ועד אחרי הפנסיה. יש בזה משהו יפה שהחברה רב-גילאית. יש יהודים, נוצרים ודרוזים, יש ייצוג לכלל האוכלוסייה והתרבות המשותפת. אנחנו עוסקים הרבה בתרבויות ובסוגי התיישבות, ואנחנו עוסקים בתרבות גם בתוך העסק שלנו".

"אי אפשר להצליח לבד"

להבדיל מעסקים בתחומים אחרים, בת חן מדגישה שבניסיון לייצר חוויה כוללת, לשיתופי פעולה יש יתרון על תחרותיות. "רוב מה שהוצג זה תוצאה של שיתופי פעולה של אטרקציות באזור. יש לנו מדבקה של מועדון המומלצים למקומות שאנחנו ממליצים ללכת אליהם, על סמך חוויות טובות ומה שנראה לנו. אנחנו לא גובים כסף מהעסקים, האתר שלנו הוא חינמון. אפשר לפרסם באתר שלנו בשלוש שפות ללא תשלום. זאת פלטפורמה".

מעבר לפיתוח העסק שלה, בת חן מעורבת בפיתוח הגליל בכלל: "אנחנו בהמון ועדות הקשורות לעמותות בגליל ובמשרד התיירות, וחשוב לי להשפיע על מה שקורה באזור בעזרת שיתופי פעולה למנף אותו. אי אפשר להצליח לבד, אלא רק כשיש סינרגיה וחיבור. אני לא מאמינה בתחרות. אם אני עושה תקשורת עם אנשים אחרים, הכוח עולה. אם כולנו משווקים ובשיתוף, יש לנו כוח גדול יותר".

מלון מטיילים מטולה (קרדיט: יח"צ)
מלון מטיילים מטולה (קרדיט: יח"צ)

התכניות של 'רשת מלונות מטיילים' להמשך הדרך כוללות התרחבות לאזורים נוספים בארץ. בת חן מציינת שאם אחרים 'יעתיקו' את הקונספט, היא תהיה מרוצה. "אני אקבל את זה ממש באהבה אם יפתחו מלונות כאלה. ככל שיש יותר אנשים שמשווקים אזור ומוכרים זה לא מוריד למישהו, להיפך. זה יותר כלכלי שיותר אנשים ישווקו את מה שקורה שם". לדבריה, המשוואה של היצע וביקוש איננה היחידה שקיימת ועל ידי הגדלת ההיצע יגדל גם הביקוש. "לאחרונה נפתח בצומת כ"ח מלון 'גלילון', שהוא מלון יוקרתי יותר, ועובדה שמספר התיירים גדל. ככל שיהיו יותר מלונות, זה מביא יותר תיירים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!