דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רשות ההסתדרות לצרכנות

קניות לחג / סקר חדש: גם בחגים - הישראלים שומרים על נאמנות לסופרמרקט שלהם

סקר רשות ההסתדרות לצרכנות מגלה כי 85% מהציבור היהודי ערכו קניות לחג בסופר הקבוע שלהם במהלך השנה | עוד עולה כי השימוש בטכנולוגיה גובר, אבל רוב מוחץ של הישראלים עדיין מגיעים לקניות בסניפי הרשתות | כמחצית מהקונים מדווחים: המחירים עלו השנה

ישראלי עובר ליד מדף של אסם בסופר בירושלים. ארכיון (צילום: נתי שוחט/פלאש90)
ישראלי עובר ליד מדף של אסם בסופר בירושלים. ארכיון (צילום: נתי שוחט/פלאש90)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

עם הגיעם של חגי תשרי, הציבור הישראלי נוהר כמדי שנה לרשתות שיווק המזון ומגדיל באלפי שקלים את הוצאותיו. סקר מיוחד של רשות ההסתדרות לצרכנות בדק את הרגלי הקניות בקרב הציבור היהודי בתקופה זו וגילה כי הקונים ממשיכים להישאר נאמנים לאותה הרשת שבה הם קונים במהלך השנה, גם בתקופת החגים. בדומה לסקר קודם שנערך בשנת 2017, כ-85% מהנשאלים העידו בסקר הנוכחי כי הם נוהגים לערוך את הקניות הגדולות לחג באותן החנויות בהן הם קונים גם במהלך השנה.

"הנאמנות למקום הקניות הקבוע וההיכרות עמו גוברים על אלטרנטיבות אחרות גם בתקופות של עומס בקניות כמו בחגים", אומר מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות עו"ד ירון לוינסון. "ממצא זה מתחזק גם על ידי נתון נוסף, לפיו לסקרי השוואת המחירים המתפרסמים ערב החגים אין השפעה רבה על החלטות הקנייה של הצרכן", הוא הוסיף.

כמעט כמחצית מהנשאלים (48.4%) מעריכים כי עלות סל הקניות בתקופת חגי תשרי 2019 עלתה בהשוואה לעלותו בשנה שעברה. דווקא נוכח ממצא זה, לסקרי השוואות המחירים חשיבות רבה עבור הצרכנים שמבקשים לשמור על כיסם. ועם זאת, על פי הסקר, כ-15% בלבד מהנשאלים השיבו כי לסקרי השוואות הסלים השפעה "רבה מאוד" (4.6% מהנשאלים) או "רבה" (10.8%) על החלטת הקנייה שלהם, כ-20% אמרו שיש השפעה "בינונית" ואילו כ-62% השיבו שאין לסקרים אלו כל השפעה על בחירת מקום הקנייה שלהם (44.7%) או רק השפעה מועטה (16.8%).

עוד עולה מסקר רשות ההסתדרות לצרכנות, כי השנה נרשמה עלייה של 6% במספר הצרכנים  אשר לפני עריכת הקניות משתמשים ביתרונות הטכנולוגיים לשם ביצוע השוואת מחירים לפני קניות גדולות. באתרי אינטרנט השתמשו כ-26% מהמשיבים ו-6.3% באפליקציות שונות, וזאת לעומת כ-18% וכ-4% (בהתאמה) בסקר שנערך בשנת 2017.

ממצא מעניין נוסף שעולה מהסקר מצביע על כך שהשימוש בתווי שי – אותם מעניקים מעסיקים רבים לעובדיהם לקראת החגים – כאמצעי תשלום על קניות, הולך ופוחת בשנים האחרונות בעת הקניות הגדולות לחגים. השנה, רק כ-9.6% מהנשאלים השיבו שישלמו על הקניות באמצעות התווים, לעומת כ-16% בשנת 2017 ו-17.2% בשנת 2015.

הסקר שערכה רשות ההסתדרות לצרכנות בדק גם את הרגלי קניות האונליין באתרי רשתות השיווק של הישראלים בתקופת החגים. וגילה כי רוב האנשים מעדיפים לעשות את הקניות בעצמם פיזית בסניף בקניות החג ולא דרך אתרי האינטרנט. כ-90% מהנשאלים השיבו שלא ישתמשו באתרי אינטרנט לשם עריכת הקניות לחג – ירידה קלה לעומת שנת 2017, אז כ-95% מהנשאלים אמרו שלא ישתמשו באתרים אלו. "בשנים האחרונות נדמה כי יותר ויותר לקוחות מעדיפים לבצע את קניותיהם השוטפות באתרי האינטרנט של הרשתות, שמצדן משקיעות משאבים רבים בפיתוח אתריהן ובניסיונות להגדיל את מספר המשתמשים בהם", אומר לוינסון, "אולם, בתקופת החגים נראה כי מאמצים אלה כמעט שלא מניבים פרי להנהלות הרשתות, והרוכשים מעדיפים להגיע פיזית אל החנויות עצמן. עם זאת כן ראוי לציין כי ישנו גידול מסוים במספר הצרכנים שמשתמשים באתרי הרשתות".

__________

*הסקר בוצע באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה בקרב 500 נשאלים ונשאלות מגיל 18 ומעלה המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה בישובים יהודיים, שתושביהם מציינים את חגי תשרי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!