דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט פראלימפי

ספורט / יוליה צ'רנוי זכתה במדליית ארד באליפות העולם בקליעה פראלימפית

הקלעית בת ה-39 זכתה במדליה במקצה 50 מטר מעורב לנשים וגברים | בראיון ל'דבר ספורט' טרם התחרות סיפרה: "כל כדור הוא תחרות נפרדת מבחינה מנטלית. זה הספורט הכי קשה שעשיתי" | אחרי הזכייה אמרה: "הכל בזכות המאמן הטוב בעולם" - גיא סטריק

יוליה צ'רנוי זוכה במקום שלישי באליפות העולם בקליעה (צלם גיא סטריק)
יוליה צ'רנוי זוכה במקום שלישי באליפות העולם בקליעה (צלם גיא סטריק)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

יוליה צ'רנוי זכתה היום (שישי) במדלית ארד באליפות העולם בקליעה פראלימפית הנערכת באוסטרליה. צ'ירנוי בת ה-39 סיימה הבוקר במקום השלישי במקצה לרובה – 50 מטר, מצב שכיבה במקצה מעורב לנשים ולגברים. באותו המקצה סיים הקלעי דורון שזירי במקום ה-7 הכללי.

צ'רנוי ממשיכה לעשות היסטוריה ויום בלבד לאחר שהבטיחה את השתתפותה במשחקים הפראלימפים בטוקיו 2020, היא מפתיעה וזוכה במדליה הראשונה שלה באליפות העולם .

צ'רנוי נולדה עם שיתוק מוחין קל המקשה עליה את ההליכה ברגל ימין ושימוש ביד ימין והיא נעזרת במקל הליכה. בשמונה השנים האחרונות היא עובדת בחברת החשמל בתור מדריכה ומנהלת קורסים בבית הספר למנהיגות וטכנולוגיות מידע בחברה. צ'רנוי ייצגה את ישראל במשחקים הפראלימפיים בריו 2016 בענף החתירה ומדובר בספורטאית בעלת כוח רצון בלתי נגמר, שהצליחה לאורך הקריירה הספורטיבית שלה לעמוד בכל מטרה שהציבה לעצמה.

יוליה צ'רנוי במהלך מקצה קליעה (קרדיט: אתר הוועד הפראלימפי הבינלאומי)
יוליה צ'רנוי במהלך מקצה קליעה (קרדיט: אתר הוועד הפראלימפי הבינלאומי)

לפני התחרות צ'ירנו התראיינה ל"דבר ספורט" וסיפרה על הכנות לאליפות העולם והסבירה את האתגר המורכב שעומד בפני מתחרה בענף הקליעה ומה נדרש, כדי להצליח בתחרות. "בקליעה זה ירי של 60 כדורים ב-50 דקות. כל כדור הוא תחרות נפרדת מבחינה מנטלית. זה הספורט הכי קשה שעשיתי בחיים שלי. כשאת עושה ספורט, ההתרגשות אמורה לעזור לך, פה זה רק מפריע. אבל את מתרגשת, עד כדי כך שאת רואה שהקנה של הרובה רועד. את צריכה להרגיע את הגוף וכשהרגעת את הגוף, הנפש מתחילה לפעול ואז גם הראש מצטרף ואז יש הרבה בלאגן. מה שאת צריכה לעשות זה להיות מרוכזת בכאן ובעכשיו ולראות שכל כדור נכנס, אבל זה מאוד קל להגיד וקשה לעשות. את נכנסת לספקולציות ואת פתאום רואה כמה עשית ופתאום כדור בורח לך, כי עשית טעות ואז חוסר הביטחון מגיע. ואני רק התחלתי את הקריירה שלי בקליעה וכמו שהמאמן שלי אמר, אני רק תינוקת בקליעה. זה בסדר לעשות טעויות וזה לוקח שנים להפסיק לעשות טעויות ולא לעשות ספקולציות ופשוט להיות כאן ועכשיו".

לאליפות העולם הנוכחית הגיעה צ'ירנוי מפוקסת למטרות שהיא ומאמנה גיא סטריק הציבו, והצליחה להעפיל לגמר ולזכות במדליה היסטורית לענף הקליעה הפראלימפי הנשי של ישראל. באליפות התחרתה נבחרת ישראל ברובה אוויר, סיימה במקום השמיני הכללי, כאשר התוצאות האישיות היו רחוקות משיאי הספורטאים. עופר צור סיים במקום ה-30 עם 628.5 נקודות, אלי חברה סיים במקום ה-35 עם 628 נקודות ויוליה צ׳רנוי במקום ה-41 עם תוצאה של 627.6 נקודות. כל הקלעים מבית הלוחם תל אביב ומתאמנים אצל גיא סטריק. בנוסף דורון שזירי סיים במקום ה-6 המצוין במקצה לרובה 50 מטר, 3 מצבים.

גיא סטריק ויוליה צ'רנוי אתמול בפולין (באדיבות הועד הפראלימפי)
גיא סטריק ויוליה צ'רנוי אתמול בפולין (באדיבות הועד הפראלימפי)

צ'רנוי אמרה לאחר הזכייה "הכל בזכות המאמן הכי טוב בעולם."

מאמן הנבחרת גיא סטריק הוסיף "בסוף הייתה לה תקלה ברובה ובמקום לבקש פסק זמן נלחצה ועד שהסתדרה התקלה לא נשאר לה זמן ולכן הכדורים האחרונים החלשים והחמיצה הכסף"

שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב: "ברכות לקלעית יוליה צ'רנוי על ההישג המרשים באליפות העולם וזכייתה במדליית הארד שמקנה לה הכרטיס למשחקים הפראלימפיים בריו. ברכות למאמנה, הקלע האולימפי הישראלי, גיא סטריק מבית הלוחם ת"א שמלווה את יוליה ואת בכיר הקלעים הישראלי, המדליסט הפראלימפי דורון שזירי"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!