דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יורו 2016

יורו 2016 / נצחון דחוק לצרפת על רומניה בפתיחת היורו בפריז

צרפת ניצחה 2:1 במשחקי הבתים של אליפות אירופה בכדורגל. המשחקים הנוספים היום: אלבניה-שווייץ, וויילס-סלובקיה ואנגליה-רוסיה

טורניר היורו ה-15 יצא אמש לדרך בצרפת. משחק הפתיחה התקיים באצטדיון סטאד דה-פרנס שברובע סנט-דני מול קהל של כ-80 אלף איש. במופע פתיחה קצר ואסתטי הציגה המארחת את מבחר מאפיינייה ונכסיה התרבותיים: גני טווילרי, ריקודי קאן-קאן, אדית פיאף, נשיקות צרפתיות ואיך לא, מגדל אייפל. את אווירת ההתרגשות הספורטיבית העכירה התנגשות בין אוהדים שתויים מאנגליה ורוסיה לבין אוהדים מקומיים כשרף האלימות הצריך התערבות משטרתית, זו אף הפעילה גז מדמיע כנגד המתקוטטים. האירוע הסתיים במספר פצועים ועצורים.

הטורניר נפתח תחת אבטחה חסרת תקדים ועל רקע מתקפת הטרור הקטלנית של ארגון "המדינה האסלמית" שידעה פריז רק לפני 7 חודשים, מתקפה בה נרצחו 130 בני אדם בסדרת פיגועי ירי והתאבדות שזעזעו את העולם. בנוסף, עיר האורות עדיין מתאוששת מההצפות הקשות שפקדו אותה בשבוע שעבר אז עלה נהר הסיין על גדותיו ברמה שלא נראתה מזה 30 שנה. אולם ההערכות הן כי צרפת מוכנה לקלוט את 2,000,000 הצופים שיגיעו כדי לצפות ב-51 משחקים במהלך החודש הקרוב בהם 24 נבחרות אירופאיות יתחרו ביניהן על ההזדמנות להניף את הגביע.

בהופעתה החמישית בטורניר היורו, רומניה הגיעה ללא ציפיות אמתיות לנצח בו, אך מקווה לשחזר את הישגה משנת 2000, אז העפילה לרבע הגמר ונפרדה מגדול שחקניה בכל הזמנים, גאורגה חאג'י.

טקס פתיחת משחקי היורו 2016. צילום: AP Photos
טקס פתיחת משחקי היורו 2016. צילום: AP Photos

מולה התייצבה צרפת המארחת, שעל אף עבר כדורגל מפואר מגיעה אל הטורניר הביתי כשהיא סוחבת עשור של אכזבות בטורנירים בינלאומיים וציפייה גבוהה, אולי גבוהה מכפי יכולתה, להעלות את המוראל הלאומי. מעניין לציין ששתי הנבחרות אוחזות בכינוי "הטריקולור", על אף שמדובר ב-3 צבעים שונים לכל נבחרת.

במחצית הראשונה צרפת שלטה במגרש ולמעט מספר נסיונות לא מוצלחים של רומניה החזיקה בכדור רוב הזמן, והניעה אותו בדיוק גדול יותר בין שחקניה, אולם ללא הועיל – המחצית הסתיימה בתיקו 0.

שחקני צרפת חוגגים אחרי שער הניצחון על רומניה בדקה ה-89. צילום: AP Photos
שחקני צרפת חוגגים אחרי שער הניצחון על רומניה בדקה ה-89. צילום: AP Photos

רק בדקה ה-57, בעיטה מדוייקת של דימיטרי פאייט בכניסה לתוך הרחבה כדור שמצא את ראשו של אוליבייה ז'ירו, שנגח אותו אל תוך הרשת של רומניה. 1:0 לצרפת. 8 דקות לאחר מכן פטריס אברה עשה טעות כשביצע עבירה על בוגדן סטנקו בתוך הרחבה והקנה לרומניה כדור חופשי מ-11 מטרים, אותו הצליח לנצל סטנקו כדי להשוות ל-1:1.

עד סוף המחצית נדמה היה כי שתי הנבחרות יסתפקו בנקודה כל אחת, אולם בדקות האחרונות צרפת התעוררה לחיים. בדקה ה-89 דימיטרי פאייט, מצטיין המשחק, קיבל כדור מצויין מאנגולו קאנטה, הצליח להחליף צד ולבעוט אל הפינה השמאלית העליונה – ולתוך הרשת. בכך הבטיח פאייט את נצחונה של צרפת במשחק וחסך ממנה בושה גדולה. 2:1 לצרפת.

בסיכומו של יום, צרפת הפגינה יכולת בינונית למדי. לא ברור אם היא שומרת כוחות להמשך, אולם אם ברצונה להתקדם בטורניר ולעמוד ברף הציפיות האדיר שהוצב לה, השחקנים צריכים לשפר את שיתוף הפעולה במשחק ההתקפי ולהניע כדור ביתר נחישות.

הטורניר יימשך היום ב-16:00 עם משחקן של הנבחרות הנוספות בבית א', אלבניה ושוויץ, ב-19:00 ישחקו נבחרות בית ב', וויילס וסלובקיה וב-22:00 אנגליה ורוסיה ייפגשו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!