דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

היאבקות נשים / מתאבקת על כבודה: וינש פוגאט מקווה להביא מדליית זהב ראשונה לנשים בהודו

פוגאט התייתמה מאביה בגיל צעיר וגודלה על ידי דודה, מתאבק בעברו | בניגוד לחוק ולמוסכם במחוז בו היא גדלה דודה אימן אותה ואת בנות משפחתה בהיאבקות | התוצאה- שלוש מתאבקות פורצות דרך בהודו, מדינה בה הספורט הנשי מטופח פחות

וינש פוגאט מהודו בעת זכייתה במדליית הארד בהאבקות נשים במשקל 53 ק"ג באליפות העולם בהתאבקות בקזחסטן, 18 בספטמבר 2019 (AP Photo/Anvar Ilyasov)
וינש פוגאט מהודו בעת זכייתה במדליית הארד בהאבקות נשים במשקל 53 ק"ג באליפות העולם בהתאבקות בקזחסטן, 18 בספטמבר 2019 (AP Photo/Anvar Ilyasov)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

המתאבקת וינש פוגאט היא התקווה הגדולה ביותר של הודו לזכייה במדליית זהב אולימפית ראשונה לנשים. פוגאט היא מורדת וחלק ממשפחה שוברת מוסכמות, ונראה שהיא לא תיתן לשום דבר לעצור אותה בדרך. הנערה שסירבה לקבל את המגבלות אותן הטילה עליה חברתה, שהתאמנה מול בנים והגנה על עצמה מול בריונים בבית הספר, מכוונת הכי גבוה שאפשר. נראה שהעובדה שהיא מגיעה מאחד המחוזות המפלים ביותר נגד נשים בהודו רק מדרבנת אותה קדימה.

פוגאט בת ה-25 זכתה במדלית הארד במשקל עד 53 ק"ג, באליפות העולם לשנת 2019 בהיאבקות חופשית. בקרב על הארד היא גברה על מריה פרבולאראקי היוונית והפכה באופן מידי לתקווה לזהב האולימפי הראשון אי פעם לנשות הודו. במהלך ההיסטוריה הודו זכתה בתשע מדליות זהב ו-28 מדליות באופן כללי. רק 5 מתוך המדליות שייכות לספורט הנשי, הפחות מפותח במדינה. כעת מקווים שפוגט תהיה הראשונה להביא את הזהב.

ילדות מחשלת

בגיל צעיר נרצח אביה בגלל סכסוך על קרקעות, וינש ואחותה פריאנקה עברו להתגורר עם הדוד שלהם מאהביר שאימץ אותן וגידל אותן כאילו היו בנותיו. מאהביר שהיה בעברו מתאבק חובבני, החליט בניגוד לתפיסת העולם באזור בו הם חיו לאמן את ששת בנותיו להיות מתאבקות. ששת הילדות גדלו להיות מתאבקות מקצועיות ושלושה מתוכן זכו בתארים ומדליות בינלאומיות. ההישג המדובר הפך אותן למשפחת המלוכה של ההיאבקות הנשית בהודו.

באופן מפתיע המשפחה פורצת הדרך הגיעה מכפר קטן בשם מהריאנה, מדינה הודית שהיא כמעט אגדתית למעמדן הירוד של הנשים בה – יש במהריאנה את היחס בין המינים מהנמוכים ביותר בין המדינות המרכיבות את הודו ושיעור אוריינות נשית של 60.02% בלבד. סיפור ההצלחה של האחיות פוגאט מבלאלי הוא אכן נדיר. בטח במדינה שלרוב היה אסור לנשים להשתתף בתחרויות האבקות.

במהלך לימודי בבית ספר, ספגה פוגאט בריונות מילולית מהבנים בסביבתה. בדרך כלל היא הייתה משתמשת ביכולות ההיאבקות שלה כדי להעמיד אותם במקומם. במקום בו היחס לנשים הוא לא פעם מדכא ומשפיל, נדרשה הנערה הצעירה להיאבק את דרכה כדי לקבל את הכבוד המינימלי.

בגיל 19 פרצה פוגאט לבמה הבינלאומית עם זכיה במדליית הכסף באליפות אסיה 2013, שנה מאוחר יותר היא כבר זכתה במדליית הזהב במשחקי "Commonwealth Games". באולימפיאדת ריו 2016 היא הגיע כתקווה גדולה למדליה, אך נפצעה בברך במהלך קרב רבע הגמר ואפילו לא יכולה להתחרות על מדלית הארד דרך בית הניחומים.

את האכזבה הגדולה פוגאט לקחה כמוטיבציה אדירה להתקדם קדימה. בשנת 2018 היא זכתה פעם שלישית במדליית הכסף באליפות אסיה, במדליית זהב שנייה במשחקי "Commonwealth Games" והמתאבקת ההודית הראשונה אי פעם שזוכה במדליית הזהב במשחקי אסיה, מה שמיד העלה אותה לפוטנציאל אדיר למדליית זהב באולימפית בטוקיו 2020.

פורצת הדרך של המשפחה הייתה גאטה פוגאט בת ה-30, אשר הפכה להיות המתאבקת ההודית הראשונה אי פעם שמבטיחה את השתתפותה באולימפיאדה. היא גם הייתה הראשונה לזכות במדליית זהב בהאבקות נשים במשחקי "Commonwealth Games". זכתה פעמיים במדליית הארד באליפות אסיה ופעם אחת במדליית הארד באליפות העולם. גם הבת דודה באביטה בת ה-29 מחזיקה ברזומה עשיר במדליות עם מדלית ארד באליפות העולם ושתי מדליות זהב במשחקי "Commonwealth Games". עכשיו רק נותר לראות אילו מדליות תביא וינש לארון המשפחתי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!