דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההפקרות נמשכת

עבודה מסוכנת / מת מפצעיו עובד שנפל באתר בנייה במזכרת בתיה

העובד פונה לבית החולים קפלן שם נקבע מותו | המשטרה פתחה בחקירה לבדיקת נסיבות האירוע | פעילים של הקבוצה למאבק בתאונות בנייה דיווחו כי האתר עדיין פעיל וכי נראים בו עובדים ללא אביזרי בטיחות

אתר בנייה במזכרת בתיה, בו נפל עובד שמאוחר יותר מת מפצעיו. (צילום: הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה)
אתר בנייה במזכרת בתיה, בו נפל עובד שמאוחר יותר מת מפצעיו. (צילום: הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

חאלד עיסא עטאף עאמרו, תושב דורא בן 51, שנפל שלשום (שני) בשעות הערב באתר בנייה במזכרת בתיה, נפטר אתמול מפצעיו. זהו ההרוג ה-68 במקומות העבודה מאז תחילת השנה. רק בשעות אחר הצהריים היום הגיע לאתר מפקח משרד העבודה ובאתר הוצא צו להפסקת העבודה ובנוסף הוטל צו בטיחות נוסף על ליקוים רבים באתר.

האירוע התרחש בסביבות השעה 21:25 ברחוב הדסה שווילי. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום העניקו לעובד טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים קפלן כשהוא מורדם ומונשם עם חבלת ראש ומצבו מוגדר קשה. בבית החולים נאבקו הרופאים על חייו אך נאלצו, כאמור, לקבוע את מותו. מהמשטרה נמסר כי מחקירה ראשונית עולה חשד לפיו מדובר בתאונת עבודה וכי הועבר דיווח למשרד העבודה ונפתחה חקירה לבירור נסיבות האירוע.

פעילים של הקבוצה למאבק בתאונות בנייה שהגיעו היום לאתר, פרוייקט "הרסוף על הפארק", של הרסוף יזמות ובנייה בע"מ בו נבנות 44 יחידות דיור בביצוע אבאר בניין בע"מ, מסרו לדבר תמונות המעידות כי האתר מוסיף לפעול, ואף כי העובדים בו עובדים בלא קסדות ועל משטחים גבוהים בלא מעקות. כאמור, רק מאוחר יותר נסגר האתר על ידי מפקח של משרד העבודה.

אתר הבנייה במזכרת בתיה, בו נפל עובד שמאוחר יותר מת מפצעיו. (צילום: הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה)
אתר הבנייה במזכרת בתיה, בו נפל עובד שמאוחר יותר מת מפצעיו. (צילום: הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה)

"לא זו בלבד שהאתר בו אך לפני שעות נפל עובד ונהרג ממשיך לעבוד, בניגוד לחוק המחייב סגירת אתרים אחרי תאונות קשות וקטלניות, אלא שהעבודה בו העבודה ממשיכה להתבצע בניגוד לכללי הבטיחות, כשהעובדים עומדים בגובה על משטחים נטולי מעקות וכשהם אינם חובשים קסדות" מסרה הדס תגרי מנהלת הקבוצה, "יתר על כן, אתר המכירות באתר ממשיך לעבוד כרגיל. התנהלות מקוממת זאת מעידה הן על התנהלותם הכושלת של המשטרה ושל משרד העבודה והרווחה והן על חוסר אכפתיות משווע מצד חברה הבונה במקום."

"לינה של עובדים באתרי בנייה מסוכנים נפוצה בקרב עובדים פלסטינים הפגיעים במיוחד לתנאי עבודה ולינה מסוכנים, וזאת גם בשל משטר ההיתרים המייצר תלות של העובדים במעסיקיהם ובמתווכחים המקשה עליהם – עוד יותר מעובדים אחרים – להתעקש על תנאי עבודה בטוחים ונאותים, דבר המשתקף בכך שיותר משליש מההרוגים באתרים הבנייה הם תושבי הרשות הפלסטינית" הוסיפה תגרי, "נוכח זאת, נדרשת הממשלה לפעול באופן ממוקד לשיפור מעמדם של עובדים אלה הן ביישום רפורמה שתחזק את עצמאותם אל מול המעסיקים, הן בהבטחת הכשרה מקצועית נאותה בפרט בתחום הבטיחות ובהקניית נגישות לעובדים אלה למידע אודות זכויותיהם ולאפשרות להתלונן על סכנות בטיחותיות שהן נתונים להם".

מחברת הרסוף טרם נמסרה תגובה. את תגובת אבאר לא ניתן היה להשיג.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!