דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / איגוד הג'ודו הבינ"ל השעה את איראן עקב סירובה להתמודד מול ישראל

באופן חסר תקדים הושעה האיגוד האיראני מכל התחרויות, עד שאיראן תסכים שהג'ודאים שלה יתחרו בישראלים | ההשעיה באה לאחר סדרת מקרים בהם ג'ודאים איראנים פרשו או הפסידו בכוונה כדי להימנע מתחרות עם ישראלים

הג'ודוקא האירני סעיד מולאי שערק לאחר שאולץ להפסיד בחצי גמר אליפות העולם בטוקיו כדי להימנע ממפגש עם שגיא מוקי(Photo by David Finch/Getty Images)
הג'ודוקא האירני סעיד מולאי שערק לאחר שאולץ להפסיד בחצי גמר אליפות העולם בטוקיו כדי להימנע ממפגש עם שגיא מוקי(Photo by David Finch/Getty Images)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

איגוד הג'ודו העולמי הודיע אמש (שלישי) כי לראשונה תושעה מדינה מכל תחרות בינלאומית בעקבות סירובה להתחרות מול ספורטאים מישראל. ההחלטה התקדימית הייתה באוויר כבר תקופה מאוד ארוכה, אך כעת זה הפך לרשמי, כאשר איגוד הג'ודו העולמי השעה את ההתאחדות האירנית לאלתר בעקבות סירובה המתמשך להתמודד מול ספורטאים ישראלים. התנאי לחזרת איראן למעגל התחרויות העולמית הוא החלטה לאפשר לספורטאים שלה להתחרות מול יריבים ישראלים.

ההחלטה על הצעד הקיצוני של איגוד הג'ודו העולמי מגיעה בעקבות מספר מקרים של פרישות של ג'ודוקא איראנים בשנים האחרונות, ממש לפני קרבות מול יריבים מישראל. לפני אליפות העולם שנערכה השנה ביפן, הוזהרה נבחרת איראן שאם היא תסרב להתחרות מול ישראל, היא תספוג עונש כבד.

הג'ודוקא סעיד מולאי ברבע גמר אליפות העולם בג'ודו 2019 (Photo by Kiyoshi Ota/Getty Images)
הג'ודוקא סעיד מולאי ברבע גמר אליפות העולם בג'ודו 2019 (Photo by Kiyoshi Ota/Getty Images)

במהלך אליפות העולם בטוקיו, התרחשה שערורייה אדירה, כאשר המתחרה האיראני סעיד מולאי הוכרח באמצעות איומים על חייו ועל חיי משפחתו להפסיד בקרב חצי הגמר והקרב על המקום השלישי, כדי להימנע מלעמוד על הפודיום או להתחרות מול שגיא מוקי הישראלי שזכה בסופו של דבר במדליית הזהב. מולאי הנסער פנה במהלך התחרות לנשיא האיגוד העולמי, מריוס וייזר, שבחר לגבות את מולאי ולדרוש לאחר סיום האליפות את השעייתה לאלתר של נבחרת הג'ודו האיראנית מהסבב העולמי.

בהודעה הרשמית שהוציא האיגוד נאמר כי "בעקבות האירועים, שהתרחשו במהלך אליפות העולם האחרונה בג'ודו בטוקיו 2019, התקבלה החלטה על ההשעיה הסופית של פדרציית הג'ודו האיראנית מכל התחרויות, הפעילויות המנהליות והחברתיות שאורגנו או הוסמכו על-ידי פדרציית הג'ודו הבינלאומית ואיגודיה".

השרה מירי רגב אמרה בתגובה כי היא מברכת את נשיא איגוד הג'ודו העולמי מריוס ויזר, "על ההחלטה האמיצה והמתבקשת להשעות את האיגוד האיראני מכלל פעילות תחרותית ספורטיבית לאור ההפרה החוזרת ונשנית של איגוד הג’ודו האיראני המונע השתתפות ספורטאים איראנים בתחרויות מול ספורטאים ישראלים וזאת בניגוד לצ'רטר האולימפי ולרוח האולימפית האוסרת מעורבות של פוליטיקה בספורט ולכללים המחייבים את כל המדינות החברות באיגוד".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!