דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
24.0°תל אביב
  • 22.8°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 36.5°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות ספטמבר 2019

בחירות ספטמבר 2019 / הנשיא ריבלין הטיל על יו"ר כחול לבן בני גנץ את הרכבת הממשלה הבאה

ריבלין: "ניתן להקים ממשלה. אין שום הצדקה לכפיית מערכת בחירות נוספת, שלישית במספר בתוך שנה, על הציבור הישראלי" | גנץ: "אני מגיע למשימה הנוכחית גם בשמם של אלו שלא בחרו בי"

נשיא המדינה רובי ריבלין מעניק את המנדט להרכבת הממשלה ליו"ר מפלגת כחול-לבן בני גנץ (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90).
נשיא המדינה רובי ריבלין מעניק את המנדט להרכבת הממשלה ליו"ר מפלגת כחול-לבן בני גנץ (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90).
דבר
צרו קשר עם המערכת:

נשיא המדינה ראובן ריבלין הטיל על יו"ר כחול לבן בני גנץ את הרכבת הממשלה ה-35, זאת לאחר שראש הממשלה ויו"ר מפלגת הליכוד בנימין נתניהו החזיר ביום שני את המנדט שקיבל לאחר שנכשל בהרכבת הממשלה.

בדבריו במעמד העברת המנדט אמר ריבלין: "אני שב ואומר באופן ברור, ניתן להקים ממשלה. אין שום הצדקה לכפיית מערכת בחירות נוספת, שלישית במספר בתוך שנה, על הציבור הישראלי. אם תקום ממשלה, נכון, כולם ישלמו מחירים. אך אם לא תקום כזאת אזרחי ישראל הם אלו שישלמו את המחיר הגדול מכולם".

עוד התייחס ריבלין למתווה שהציע לפני כחודש עם העברת המנדט לנתניהו: "המתווה שהצעתי איננו מושלם אך הוא מבקש לסלול דרך להקמת ממשלה תוך התחשבות בתוצאות הבחירות, וביחסי הכוחות בין המפלגות והגושים השונים".

הוא ציין כי יש צורך בממשלה רחבה: "כל עוד לא ייפסקו הפסילות והחרמות של ציבורים שלמים בחברה הישראלית, כל עוד לא תהיה מוטיבציה לייצר בריתות חדשות בין המפלגות הגדולות או הקטנות, כל עוד לא יהיה רצון אמיתי להגיע להסכמות, להתפשר, לא תקום ממשלה".

גנץ אמר כי הוא "מקבל היום את הזכות להרכבת ממשלה מידי אזרחי ישראל, בחרדת קודש. בממשלה שאותה אקים אשרת את כל אזרחי ישראל ואפעל לטובת כל אזרחי ישראל. אני מגיע למשימה הנוכחית בשמם של אלו שבחרו בי, אבל גם בשמם של אלו שלא בחרו בי. החל מהיום אפנה לראשי המפלגות במטרה לכונן ממשלת אחדות תחת קווי יסוד המוסכמים על רוב סיעות הכנסת. במסגרת הזו אזמין את כל הסיעות המרכיבות את הבית – אלו שיהיו בממשלה ואלו שלא יהיו בה, מתוך מטרה לשמוע על כל המצוקות והדאגות של כל אזרחי ישראל טרם גיבוש קווי היסוד. בכוונתי לפנות קודם לליכוד, המפלגה השנייה בגודלה וליו"ר הליכוד נתניהו, ולהציע לו להיות חלק מממשלת אחדות כזו."

לרשותו של גנץ יעמדו על פי החוק 28 ימים להרכבת ממשלה, והוא יוכל לבקש הארכה נוספת של 14 ימים. אם לא יצליח, הוא יחזיר את המנדט לנשיא המדינה. לאחר מכן, רשאי יהיה נשיא המדינה להטיל את המנדט להקמת הממשלה על גורם פוליטי נוסף, על פי תמיכת רוב חברי הכנסת. אם האחרון לא ירכיב ממשלה ויחזיר את המנדט לנשיא או שהכנסת לא תביע אמון בממשלה שיציג, תפוזר הכנסת ויתקיימו בחירות 90 ימים מהחזרת המנדט. במקרה זה צפויות להתקיים בחירות לכנסת ה-22 ב-3 או ב-17 למרץ.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!