דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

ליגה משלהן / בועטות באי-שיוויון: שביתה בכדורגל הספרדי במחאה על תנאי השכר של השחקניות

לאחר עשרות פגישות בין איגוד השחקנים וראשי הקבוצות עלה המשא ומתן על שרטון, והשביתה ההיסטורית תחל ב-16 בנובמבר | "זה לא רק מאבק על הכסף, זהו מאבק על הזכויות שלנו", אמרה שוערת 'אתלטיק בילבאו' וסגנית יו"ר ועדת הנשים של איגוד השחקנים, אינאהא טירפו

שחקניות נבחרת ספרד, מונדיאל 2019 (צילום: AP Photo/Alessandra Tarantino).
שחקניות נבחרת ספרד, מונדיאל 2019 (צילום: AP Photo/Alessandra Tarantino).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בכנס בו השתתפו כ-200 שחקניות כדורגל מ-16 הקבוצות בליגה הבכירה בכדורגל הנשים בספרד, הודיעו השחקניות על ההחלטה להשבית את הליגה. ההחלטה היא תוצאה של משבר במו"מ עם הקבוצות על הסכם קיבוצי, שיכלול תשלומי שכר מינימום וחוזים זמניים. השבתת הליגה תיכנס ככל הנראה לתוקפה ב-16 בנובמבר, לאחר סיום פגרת הנבחרות.

בחודשים האחרונים קיים ארגון השחקנים בספרד משא ומתן, 18 פגישות, עם קבוצות הכדורגל על הסכם קיבוצי חדש. במהלך המשא ומתן דרש איגוד השחקנים את העלאת שכר המינימום בחוזה מלא לשחקניות מ-16 אלף יורו לעונה ל-20 אלף יורו לעונה. בנוסף, דרשו באיגוד להעלות את התשלום עבור חוזה חלקי ל-12 אלף יורו לעונה, כשהקבוצות מוכנות לשלם לשחקניות בעלות חוזה חלקי רק 8 אלף יורו לעונה.

שוערת קבוצת אתלטיק בילבאו וסגנית ועדת הנשים של איגוד השחקנים אינאהא טירפו אמרה, "זה לא רק מאבק על הכסף, זהו מאבק על הזכויות שלנו. אנו מקוות להגיע להסדר בשלב מסוים, אך היינו צריכות לקבל החלטות דרסטיות, כי הגיע הזמן לכדורגל הנשים. אנחנו מבקשות מינימום זכויות כעובדות. נאבקנו להשיג זאת, הורדנו דרישות, אך לא הושג דבר. עכשיו אנחנו יכולות להילחם ואנחנו סוללות את הדרך לשחקניות אחרות."

את השבתת הליגה הספרדית כדאי לראות כחלק מתהליך ההתעוררות גלובלי בכדורגל הנשים, כששחקניות הכדורגל דורשות את מקומן הראוי על מגרש הכדורגל. הליגה הספרדית נמצאת בפריחה אדירה בשלוש השנים האחרונות והשנה הצטרפה לליגה קבוצת ריאל מדריד, המזרימה כעת כספים לתקציב קבוצת טאקון ואילו מהעונה הבאה טאקון תעבור לבעלות מלאה של ריאל מדריד.

https://twitter.com/footynew247/status/1186976576057106435

הכדורגל העולמי ימשיך לעקוב אחרי השביתה בכדורגל הנשים הספרדי. אם הקבוצות יענו לבקשות השחקניות ויעלו את הסכומים המשולמים בחוזי השחקניות, הליגה הספרדית תהפוך למקצוענית יותר ויותר שחקניות כדורגל יוכלו לעסוק בענף כמקצוע. ההשפעות של המאבק הזה ישפעו על שחקניות וליגות נוספות שיכולות לקבל השראה ולצאת למאבק דומה מול קבוצות הליגה במדינות שלהן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!