דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

גם ספורטאים הם עובדים / כדורגלני קולומביה מאיימים בשביתה ודורשים שיפור בתנאי עבודתם

בין הדרישות: הפחתת כמות המשחקים באופן שיסייע להם לשמור על בריאותם הגופנית, חתימה על הסכם שכר חדש ועיצוב מחודש של קוד המשמעת | השחקנים מפגינים סולידריות גם עם שחקניות הכדורגל במדינה, ודורשים את שיפור תנאיהן

משחק בליגה הראשונה בקולומביה. 23 באוקטובר 2019. האם המשחקים המיועדים ל-3 בנובמבר יתקיימו? (Photo by Luis Ramirez/Vizzor Image/Getty Images)
משחק בליגה הראשונה בקולומביה. 23 באוקטובר 2019. האם המשחקים המיועדים ל-3 בנובמבר יתקיימו? (Photo by Luis Ramirez/Vizzor Image/Getty Images)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

איגוד שחקני הכדורגל בקולומביה הודיע אתמול (רביעי) על שביתה. ההודעה על השבתת שתי הליגות הבכירות בקולומביה, החל מה-3 בנובמבר, באה במטרה להעניק להתאחדות הכדורגל הקולומביאני ומנהלת הליגה הבכירה הזדמנות נוספת אחרונה להיכנס למו"מ עם שחקני הכדורגל על מספר נושאים בכדורגל הגברים והנשים הנמצאים במחלוקת.

שר העבודה הקולומביאני הציע להתערב במשבר ולהפגיש את מנהיגי שלושת הצדדים, אך נציגי התאחדות ונציגי מנהלת הליגה סירבו להגיע למפגש המתוכנן. שחקני הכדורגל בקולומביה דורשים שינוי במגוון רחב של נושאים העוסקים בתנאי ההעסקה שלהם ע"י קבוצות הכדורגל במדינה.

השחקנים מעוניינים להפחית את כמות משחקי הקבוצות בעונה, כדי להפחית את השחיקה הגופנית הקשה המתרחשת במהלך העונה הסדירה, לאור הרצון של הקבוצות לשחק בכמה שיותר משחקים כדי להרוויח כמה שיותר כסף, וזאת בהתעלם מהמחיר בבריאותם הגופנית של השחקנים.

במקביל השחקנים מבקשים לעצב מחדש את קוד המשמעת של ההתאחדות, כדי להוריד את כמות הקנסות אותם הם סופגים, לחתום הסכם חדש של החוזה הקבוצי מול ההתאחדות והקבוצות והסכם על פוליסת בריאות ותנאים סוציאליים לשחקני הקבוצות. השחקנים מבקשים גם לקדם החלטה משותפת על לוח החופשות בין המשחקים ויצירת מפגשים קבועים בין איגוד השחקנים להנהלת הליגה וההתאחדות במהלך השנה.

שחקני כדורגל הגברים הודיעו באופן די מפתיע גם על צעד נוסף של סולידריות מגדרית, כאשר אחת המטרות של השביתה שלהם היא דרישה לשיפור התנאים לשחקניות הכדורגל בליגת הנשים המקומית. בנוסף הם גם דורשים לקיים מפגשים במהלך השנה עם ההתאחדות והנהלת הליגות בהם יתקבלו החלטות על עיצוב ליגת הנשים בקולומביה.

לפי הדיווחים בקולומביה, בתגובה להתאגדות של שחקני הכדורגל בקולומביה והחלטה על השבתת הליגה, הודיעו חלק מהקבוצות לשחקנים, שמי שיבחר לשבות במחזור שיערך ב-3 בנובמבר יפוטר מהקבוצה. הכדור כרגע נמצא ברגליים של ההתאחדות ומנהלת הליגה הקולמביאנית, אם היא תסכים לחידוש המו"מ אפשר יהיה למנוע את השביתה ולקדם באופן חיובי ומשותף את הכדורגל הקולמביאני.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!