דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08.05.24
17.4°תל אביב
  • 20.8°ירושלים
  • 17.4°תל אביב
  • 18.1°חיפה
  • 17.1°אשדוד
  • 16.8°באר שבע
  • 22.1°אילת
  • 17.7°טבריה
  • 17.0°צפת
  • 17.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאונות עבודה

תאונות עבודה / 2 הרוגים בתאונות עבודה: חקלאי מהמשולש נהרג בתאונת טרקטור, נפטר המדען שנפצע בטכניון

ערפאת חסנין מסארווה (55) מאזור טייבה נהרג בשדה בסמוך לביתו במהלך מסיק זיתים | פרופ' אלעזר גוטמנאס (80) שנפצע קשה מפיצוץ במעבדה בטכניון לפני כשבועיים נפטר מפצעיו בבית החולים רמב"ם בחיפה

סוהייל אבו פרחה ואלעזר גוטנמאס ז"ל (ללא קרדיט)
סוהייל אבו פרחה ואלעזר גוטנמאס ז"ל (ללא קרדיט)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מתו מפצעיהם שני עובדים שנפגעו בתאונות עבודה בשבועיים האחרונים: אלעזר גוטמנאס (80), פרופסור אמריטוס להנדסת חומרים בטכניון בחיפה, אשר נפצע בפיצוץ לפני כשבועיים בפיצוץ במעבדה להנדסת חומרים בטכניון. והחקלאי ערפאת חסנין מסארווה (55), מאזור טייבה, שנפגע בהתהפכות טרקטור. מתחילת השנה נהרגו 72 אנשים בתאונות עבודה.

הפיצוץ שהתרחש במעבדתו של גוטמנאס, ככל הנראה בעת עבודה עם מימן, החריב את המעבדה כליל וגרם נזק גם במעבדות סמוכות בקומה. עשרה צוותי כיבוי אש הוזעקו למקום, אך התפשטות שריפה נמנעה בשל פעולת מערכת הכיבוי האוטומטית במקום. כוח מד"א פינה את גוטמנאס כשהוא במצב קשה לבית החולים רמב"ם שם נאלצו לקבוע הלילה את מותו.

אלעזר גוטנמאס ז"ל (ללא קרדיט)
אלעזר גוטנמאס ז"ל (ללא קרדיט)

 

ערפאת חסנין מסארווה (55) נהרג היום (שבת) בהתהפכות טרקטור עליו עבד במסיק זיתים בשדה אותו עיבד ליד ביתו בוואדי חמדאן הסמוך לטייבה. מסארווה הוא ההרוג ה-72 בתאונות עבודה מאז תחילת השנה.

חובש בכיר במד"א אבי יולין סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את נהג הטרקטור שוכב מתחת לטרקטור ההפוך כשהוא מחוסר הכרה עם חבלות קשות בפלג גופו העליון. ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו". נסיבות התאונה נבדקות על ידי המשטרה ומשרד העבודה והרווחה.

"מסארווה המנוח הוא החקלאי השלישי שנהרג בחודשים האחרונים כתוצאה מהתהפכות או דריסת טרקטור במהלך עבודה חקלאית" ציינה הדס תגרי מנהלת הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה. "באוגוסט נהרג סאלח סולימאן שמס ממג'דל שמס לאחר שנפגע מטרקטור שהתדרדר במהלך עבודתו עימו בטחינת קמח עבור חקלאים המגדלים חיטה; ביוני נהרג סתו עידוד, חקלאי משפיים, אף הוא בנסיבות דומות".

ההרוג ה-70 בתאונות העבודה הוא  סוהייל אבו פרחה (62), תושב הכפר ג'למה שבנפת ג'נין. הוא נפטר ביום שלישי בבית החולים בעפולה  לאחר שנפל מגובה לפני כחודש ביישוב מוקייבלה שבגלבוע בעת עבודתו, ככל הנראה בבניית פרגולה. התאונה בה נפגע לא פורסמה בתקשורת הישראלית, ואילו מותו דווח בתקשורת הפלסטינית.

סוהייל אבו פרחה (ללא קרדיט)
סוהייל אבו פרחה (ללא קרדיט)

"מעת לעת מתפרסמות ברשתות התקשורת הפלסטיניות ידיעות אודות עובדים שנפגעו בתאונות עבודה בישראל ונפטרו מפצעיהם" כתבה הדס תגרי, מנהלת הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה. "לא תמיד אנו מצליחים לברר את המידע אודות נסיבותיה הקונקרטיות של התאונה בה נפגעו העובדים, וחלק מהמקרים נותרים בלתי מפוענחים, מתועדים או מנויים. הם מבהירים כי המידע שמתועד נחקר ומפוקח אודות תאונות עבודה קטלניות וקשות הוא חלקי בלבד ואינו משקף את מלוא התמונה החמורה".  תגרי הדגישה כי משרד העבודה והרווחה טרם פרסם את הדוח השנתי של תאונות עבודה לשנת 2018 או למחצית הראשונה של שנת 2019.​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!