דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

בעיות אכיפה / יו"ר ועד רשות האכיפה והגביה: "הדרישות מהעובדים רק עולות, השכר נשאר כשהיה"

שביתת עובדי הרשות נמשכת, ואין הידברות עם האוצר | בשנים האחרונות פתחה הרשות ערוצי שירות חדשים, החלה לגבות חובות לגופים נוספים וליישם את חוק חדלות פרעון - אך השכר ותנאי העובדים לא עודכנו | יו"ר הוועד, אלי אלבס: "זה עשוי להיות מאבק ארוך, אבל אנחנו נחושים ומאמינים שנצליח"

לשכת רשות האכיפה והגבייה (צילום: דוברות רשות האכיפה והגבייה)
לשכת רשות האכיפה והגבייה (צילום: דוברות רשות האכיפה והגבייה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

השביתה ברשות האכיפה והגבייה נמשכת, הסתדרות עובדי המדינה וועד העובדים משביתים את כל פעילות הרשות ברחבי הארץ, את המרכז לגביית קנסות ואת מטה ההנהלה, בהמשך לסכסוך עבודה שהוכרז ברשות. לטענת העובדים, למרות ניסיונות ההידברות, במשרד האוצר מתעלמים מהם.

"כל פעם יש חוק חדש, ואנחנו צריכים לתת עוד שירות" הסביר לדבר אלי אלבס, יו"ר ארגון עובדי הרשות, "השרה שקד העבירה הרבה חוקים, והדרישות מהעובדים כל הזמן רק עולות אבל השכר נשאר כשהיה. עובד שמקבל היום קהל, מתקשה אפילו לצאת ולהתפנות. איך הוא יוכל לתת ככה את השירות הטוב ביותר לפונים?"

אלי אלבס יו"ר ועד עובדי רשות האכיפה והגבייה (צילום באדיבות המצולם)
אלי אלבס יו"ר ועד עובדי רשות האכיפה והגבייה (צילום באדיבות המצולם)

הבוקר נפגש אלבס עם ראשי הוועדים ברשות, והוא משדר אופטימיות. "זה לא פשוט להיות שבוע בבית ללא שכר, וידוע לכולם שזה עשוי להיות מאבק ארוך, אבל אנחנו נחושים ומאמינים שנצליח. העובדים שלנו חזקים ומאמינים בהסתדרות וראשיה שמגבה אותם."

"הארגון שלנו הופרד מבתי המשפט והוקם בשנת 2009" הסביר, "וחשוב לציין שהייתה זו נציגות העובדים שיזמה את השינוי הזה בשיתוף ההסתדרות, משום שחשבנו שהוא נכון וחיוני. אבל מאז רמת השכר של העובדים לא השתנתה והעומס רק עולה". לדברי אלבס, עם הזמן נתווספו לרשימת הגופים שהרשות נדרשת לגבות עבורם חובות: חובות ישנים לרשות השידור, ביטוח לאומי, משרדי ממשלה – ולאחרונה נדרשים העובדים לגבות חובות גם עבור מאות הרשויות המקומיות השונות בישראל.

לטענתו, "הרשות כל הזמן גדלה וצומחת, מתייעלת ומנגישה את המידע ודרכי התנהלות לציבור הלקוחות שרק הולך וגדל. פותחים עוד ערוצי תקשורת עבור הלקוחות: אתר הרשות, אזור אישי, צ'אט, מוקד מידע, פניות ציבור, פקסים, מיילים, שירותים הדדיים, פניה בטלפון, בוואטסאפ ועוד. העובדים נדרשים להיות זמינים כל הזמן ותחת בקרה ופיקוח מתמידים על השירות שהם נותנים בכל הערוצים. זה ארגון שעובד על פי המתכונת של ניהול ציבורי חדש, אך באותן רמות השכר כמו בניהול הציבורי הישן. כעובדים נאמנים השואפים למקסימום הצלחה, אנחנו עומדים ביעדים ואף זוכים להכרה והערכה בהשוואה למשרדי ממשלה אחרים – שסביר להניח שנהנים משכר גבוה יותר."

לשכת רשות האכיפה והגבייה (צילום: דוברות רשות האכיפה והגבייה)
לשכת רשות האכיפה והגבייה (צילום: דוברות רשות האכיפה והגבייה)

בנוסף נדרשת הרשות ליישם את רפורמת חוק חדלות פרעון ושיקום כלכלי שיזמה שרת המשפטים איילת שקד במטרה לסייע לציבור החייבים ומעוטי היכולת, אך מטיל על העובדים עבודות נוספות, וכן נהלים חדשים דוגמת מסירת אזהרות לחייבים וכו'. "הכל חוקים שנכנסו בשנה האחרונה. העומס מוטל על העובדים, ולא רק עליהם. גם למנהלים ניתנו לאחרונה סמכויות שיעשו עבודה מקבילה לזו של רשמים… והיד עוד נטויה", אמר אלבס.

ארגון העובדים תובע שיפורי שכר, תקנים ודרגות, וכן שיפור התנאים הפנסיוניים, אולם לדברי אלבס, המאבק נסוב גם סביב דרישת האוצר לשקט תעשייתי מוחלט לחמש שנים, שאינו מוגבל לסוגיות המצויות כעת במחלוקת. מדובר בדרישה חריגה בנוף ההסכמים הקיבוציים בכלל, ובגוף המצוי בתהליכי שינוי מהירים כל כך ובעלי השפעה על תנאי העובדים כרשות האכיפה והגביה בפרט. "מאז ששקד נכנסה התרבו מאוד החוקים. אין לדעת האם הממשלה החדשה תביא עימה חקיקה נוספת שתשפיע על העובדים", חידד.

מחזיק התיק הארצי של עובדי רשות האכיפה והגבייה בהסתדרות עובדי המדינה, אבנר סולטני, מסר כי "כנראה שהפגיעה באזרחים לא מפריעה לאנשי משרד האוצר, אשר אינם עושים דבר וחצי דבר, על מנת לפתוח עמנו במשא ומתן ולפתור את הסוגיה במהרה. צעד השביתה נכפה עלינו בשל התעלמות משרד האוצר. ההסתדרות לא תעמוד מנגד כאשר עובדים מופקרים לשינויים ארגוניים אשר משפיעים לרעה על תנאי עבודתם."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!