דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יורו 2016

תוצאת השבת / שוויץ-אלבניה 0:1, ווילס-סלובקיה 1:2:, אנגליה רוסיה 1:1

מפגש משפחתי בין שוויץ לאלבניה, משחק בכורה לווילס וסלובקיה ושליטת האנגלים במגרש מול רוסיה התבטאה ביתרון שנשבר בדקה ה-92. כל משחקי השבת בטורניר יורו 2016

צילום: סוכנות AP.
צילום: סוכנות AP.

שוייץ 1 : 0 אלבניה

במשחק הראשון של היום, שהשלים את המחזור הראשון של בית 1, נפגשו נבחרות שווייץ ואלבניה למשחק משפחתי: האחים צ'אקה, שנולדו שניהם בשווייץ אך מוצאם אלבני, שיחקו לראשונה אחד נגד השני בשתי הנבחרות. גרניט (23), שחתם לאחרונה בארסנל, שיחק בנבחרת שווייץ ואחיו טאולנט (25), המשחק בבאזל, שיחק עבור נבחרת אלבניה. טאולנט שיחק כל חייו עבור שווייץ, אך ב-2013 החליט לפעול לקבלת אזרחות אלבנית ולשחק עבור אלבניה, המשתתפת בטורניר השנה בפעם הראשונה.

והיה גם משחק: כבר בדקה החמישית התרומם הבלם השווייצרי פביאן שאר מעל ההגנה האלבנית וניצל טעות של השוער כדי לקבוע 1:0 לשווייץ. המשך המשחק התנהל בצורה מאוזנת למדי עם מחצית ראשונה מרובת אירועים ותצוגות שוערים מרשימות של יאן זומר (שווייץ) ואטריט ברישה (אלבניה). בדקה ה-36 קיבל הקפטן האלבני, לוריק סאנה, כרטיס צהוב שני לאחר נגיעת יד שנראתה לשופט מכוונת מדי. בסיכום המשחק, שוויץ אמנם ניצחה, אבל נראה שאלבניה לא הולכת לעשות חיים קלים לנבחרות הבאות שישחקו מולה.

וויילס 2 : 1 סלובקיה

בשעה 19:00 (שעון ישראל) נפתח בית 2 במשחק המסקרן בין שתי נבחרות ווילס וסלובסקיה המופיעות לראשונה בטורניר. כל העיניים נשואות לכוכב הוולשי גארת' בייל שרק לפני שבועיים הניף את גביע האלופות, אך יודעות שגם לסלובקים יש מה להציע, עם שחקנים מהליגות הבכירות באירופה.

סלובקיה פתחה בצורה מפתיעה כשבדקה ה-4 שמארק האמשיק עבר שני שחקנים ובעט מ-15 מטרים לפינה השמאלית. הוא הכניע את השוער אבל דייוויס בגלישה הרואית הציל שער בטוח.

עברו 6 דקות בלבד ובדקה ה-10 בייל שלח כדור חופשי מסובב שחמק מתחת ליד של קוזאצ'יק. 1:0 לוויילס. יתר המחצית הראשונה התנהלה בשליטה מוחלטת של הנבחרת מהאי הבריטי, שאמנם שלטה במגרש אך לא הצליחה להבקיע שער נוסף.

בדקה ה-61 אונדרי דודה הצליח להמם את ההגנה הוולשית כשבעט כדור מדויק שחצה 3 שחקנים וולשים ושוער בדרך לפינה הימנית של וורד. 1:1.

המחצית השנייה נמשכה בטורים גבוהים עם מצבים רבים לשתי הקבוצות, אך בדקה ה-81 האל רובסון-קאנו קיבל כדור תועה מראמזי וגלגל את הכדור דרך ההגנה אל תוך השער, במה שנראה קצת כמו טעות, אבל סידר לוויילס 3 נקודות יקרות. 2:1 לוויילס בסיום.

אנגליה 1 : 1 רוסיה

אנגליה, שממנה אנחנו רגילים לצפות לגדולות (ולהתאכזב בכל פעם מחדש) ולא זכתה בתואר כבר 50 שנה, פגשה את רוסיה המשתפרת במשחק שההכנות אליו היו רוויות יצרים. כבר יממה לפני המשחק עשרות אוהדים רוסים ואנגלים התקוטטו בתגרה שאילצה את המשטרה להשתמש בגז מדמיע כדי לפזר את ההמולה, שבמהלכה נפצעו מספר אוהדים משתי המדינות. אחד מאוהדי נבחרת אנגליה נפצע קשה בהתקלויות לאחר שהוכה בראשו במוט ברזל, והוא עדיין בסכנת חיים.

המחצית הראשונה נפתחה בלחץ אנגלי, כשכבר בדקה ה-3 דלה עלי נמצא פנוי בקצה הרחבה הרוסית ושלח מהאוויר כדור טוב שחלף מעל המשקוף של אקינפייב.

מהעבר השני נרשמה לרוסים הזדמנות טובה בדקה ה-17 כאיגנשביץ' נגח מ-5 מטרים לידיים של ג'ו הארט, אך מכאן ועד סוף המחצית היו אלה בעיקר סטרלינג, עלי ובמיוחד ללאנה, שהרבו להחמיץ מול השער של אקינפייב. המחצית הראשונה נסתיימה בסימן לחץ אנגלי שפשוט לא מצליח להגיע לסיומת.

המחצית השנייה נפתחה בלחץ של האנגלים ובדקה ה-53 כדור חופשי של קיין שחצה את הרחבה התקשה להגיע ליעדו ונהדף ע"י אקינפייב. בעיטה חופשית  של רוני 2 דקות לאחר מכן חלפה סנטימטרים מעל המשקוף.

האנגלים הרבו להחזיק בכדור ולהתחיל התקפות ממרכז השדה דרך רוני ומשמאל דרך סטרלינג, אך התקשו להגיע לרחבה, מה שעלה לאוהדי הנבחרת מהאי הבריטי  בכמה רגעים של לחץ. בדקה ה-59 הרוסים כמעט עלו ליתרון כשדאייר נגח לשערו הוא, אך תגובה עירנית של ג'ו הארט הרחיקה את הכדור לקרן. 4 דקות לאחר מכן, בהתקפה מהירה נוספת של הרוסים, סמולוב בעט מסובבת מפתיעה מ-20 מטרים ששרקה ליד הקורה של ג'ו הארט.

בדקה ה-70 האנגלים כמעט עלו ליתרון כשוויין רוני ניצל כדור שהוסט מההגנה הרוסית ישר לרגל שלו ובעט מצויין לפינה השמאלית, אך אקינפייב הדף באינסטינקט גדול, ללאנה השתלט על הריבאונד אך בעט רק לקורה. רגעים של לחץ בחצי המגרש הרוסי.

בדקה ה-73 דלה עלי הוכשל סמוך לרחבה. בניגוד לרוב המשחק, הפעם דאייר בעט את הכדור החופשי ושלח פצצה אל מתחת למשקוף של אקינפייב, שהפעם לא הצליח  לעצור את הבעיטה המדהימה הזו. 1:0 לאנגליה.

בדקה ה-77 ג'ק ווילשייר נכנס במקום ויין רוני, ומאותו רגע האנגלים התחילו להסתגר ולבנות בעיקר על מתפרצות ועל נסיונות לבלום את ההתקפות של רוסיה, שלראשונה במשחק התחילה לתקוף בצורה מסודרת לאחר שהכניסה את סמולוב, שירוקוב וגלושקוב. האחרון חתם את המשחקבדקה ה-92 לאחר שברזוצקי התרומם גבוה מעל דני רוז ונגח בקשת מצוינת לפינה הרחוקה. לגלושקוב נשאר רק לדחוק את הכדור מקו השער ולסדר לנבחרתו נקודה חשובה. 1:1 בסיום.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!