דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ועדת הכספים

תקציב המדינה / תחב"צ, צהרונים וניצולי שואה: ועדת הכספים אישרה העברות של כ-4.6 מיליארד ש"ח

העברת התקציבים אושרה למרות דרישתה של ח"כ אורית פרקש-הכהן לקיים דיון מקדים בנושא הגירעון כתנאי להעברות התקציביות | יו"ר הוועדה גפני סירב, אך הבטיח כי יזמן דיון בנושא אליו יוזמנו הממונה על התקציבים והחשב הכללי

יו״ר ועדת הכספים ח״כ משה גפני (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
יו״ר ועדת הכספים ח״כ משה גפני (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
יונתן קירשנבאום

על אף הדרישה לקיים דיון בגירעון כתנאי מקדים, ועדת הכספים אישרה היום (שלישי) העברות כספים בסכום כולל של כ-4.6 מיליארד שקלים. הוועדה דנה גם בשלושה קיצוצים רוחביים בתקציבי הממשלה בהיקף של כ-4 מיליארד שקלים למימון מספר תכניות ממשלתיות, אבל אלו לא אושרו ויובאו לדיון מחודש ביום שני הקרוב.

בין היתר, אישרה היום הוועדה את התקציב לעדכון שכר נהגי התחבורה הציבורית, על סך 320 מיליון שקלים. ההעברה הינה בסך כולל של 320 מיליון שקלים, 250 מיליון שקלים מתוכם עבור עדכון שכר הנהגים בענף, והפחתת שעות העבודה השבועיות של נהגי התחבורה הציבורית, זאת על רקע מחסור חמור בנהגים, שלא מאפשר את הרחבת השירות כנדרש. יתרת התקציב הינה לצורך הכשרת נהגים, שנועדה גם היא כדי לפתור את סוגיית המחסור בנהגים.

אוטובוסים. אילוסטרציה. (Jose HERNANDEZ Camera 51 / Shutterstock.com)
אוטובוסים. אילוסטרציה. (Jose HERNANDEZ Camera 51 / Shutterstock.com)

בין התקציבים הנוספים שאושרו הם הקצבות לניצולי שואה, לבינוי מוסדות חינוך, ליישובי עוטף עזה והצפון, לצהרונים, לחינוך המיוחד ולמטפלות סיוע במסגרות החינוך, למגזרי מיעוטים, למעונות יום שיקומיים לילדים עם מוגבלויות ופנימיות לנכים ולתוכנית החלל.

ח"כית אורית פרקש-הכהן (כחול לבן) דרשה לקיים דיון מקדים בנושא הגירעון כתנאי להעברות התקציביות. פרקש-הכהן אמרה: "אני רוצה להבין לאן אנו הולכים. אני מרגישה חוסר נוחות כשאני קוראת על החריגה בגירעון, יש מקום לגמישות. בעוד שבועות ספורים ייתכן שיתיישב שר אוצר חדש. אנו אמורים לדעת לאן אנו הולכים".

ח"כ אורית פרקש-הכהן. צילום: פלאש 90
ח"כ אורית פרקש-הכהן. צילום: פלאש 90

יו"ר ועדת הכספים, משה גפני (יהדות התורה) סירב לבקשה, אבל אמר שיזמן דיון בנושא הגירעון אליו יזמין את הממונה על התקציבים והחשב הכללי. "נפגשתי עם שר האוצר ביום חמישי ואמרתי לו שלא יכול להיות שהמדינה משותקת רק בגלל שאגף התקציבים לא מבצע את ההעברות התקציביות" אמר גפני בוועדה. "העברות אלה הן דברים שגרתיים. המדינה מתפקדת באמצעות המשרדים או באמצעות העברת עודפים משנה שעברה או העברות שמועברות למשרדים השונים. יש דברים שהם ממש חיוניים. אני מבקש במשך שבועות ארוכים מהממונה על התקציבים להעביר את הפניות הללו לאישור הוועדה. האינטרס שלי הוא שמשרדי הממשלה יוכלו לתפקד".

"שר האוצר הולך לחתום היום על עוד העברה, הכל סובסידיה של תחבורה ציבורית. זה האתגר של משרד התחבורה כדי לשרת את אזרחי ישראל. גם בפנייה הבאה חלק גדול מהתשתית, זה התחבורה הציבורית. חסרים לנו היום 3,000 נהגים בתחבורה הציבורית, חסרים לנו כלים, חסרים לנו נהגים, צריך ליצור אטרקטיביות במשרה" אמר שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ. סמוטריץ' הוסיף כי שר האוצר משה כחלון יגיש פנייה נוספת של 850 מיליון שקל לתחבורה הציבורית.

ח"כ מיקי לוי מכחול לבן אמר על אישור ההעברות כי הוא "שמח שאחרי חודשים של שיתוק ורגע לפני שתכניות ממשלתיות ומשרדי ממשלה מפסיקים ומצמצמים פעילות – ועדת הכספים מתכנסת לאשר מיליארדי שקלים שיאפשרו מעט 'חמצן' למערכות החינוך, הבריאות, הרווחה, התחבורה ועוד".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!