דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
להט"ב

ירי במועדון להט"ב בארה"ב / עשרות נרצחים ופצועים בירי בתוך מועדון לקהילה הגאה באורלנדו, פלורידה

אירוע הירי הקטלני ביותר מאז 9/11 - המשטרה המקומית חוקרת יחד עם ה-אפ.בי.אי את האירוע, שנחקר כאירוע טרור. אגודת הלהט"ב הישראלית בודקת אם יש ישראלים בין הנפגעים.

מחוץ למועדון ה-pulse בפלורידה. צילום: סוכנות AP.
מחוץ למועדון ה-pulse בפלורידה. צילום: סוכנות AP.
שי ניר

חמוש פתח באש במועדון הגייז The pulse, באורלנדו פלורידה שבארצות הברית, המשטרה המקומית מדווחת על מעל 20 נרצחים. האירוע נחקר כאירוע טרור.

סביב השעה 02:00 שעון מקומי, נפתחה אש על המבלים במועדון. שוטר שהגיע למקום ניהל בתוך המועדון קרב יריות עם היורה שברח לצד אחורי של המועדון. לאירוע הגיעו שוטרים נוספים, צוות של היחידה ללוחמה בטרור וסוכני אפ.בי.אי. סביבות השעה 05:00, לאחר מצור של מספר שעות על היורה, הוחלט לחלץ בני ערובה נוספים. למשטרה היה קשר עם 20 אנשים שהיו בתוך המועדון. החילוץ בוצע באמצעות פעולת הסחה של פיצוץ מבוקר של המשטרה ובאמצעות רכב משוריין איתו ניגחו את אחד מקירות המועדון בנסיון לחלץ את בני הערובה. בקרב יריות נוסף עם החמוש הוא נהרג מהירי. על היורה נמצאו רובה סער, אקדח ומטען חשוד. על פי דיווחים שונים לא ברור עדיין אם מדובר היה ביורה אחד או יותר. משטרת אורלנדו בשלב זה סגרה את האזור והרשויות עוסקות בפינוי הנפגעים לבית החולים הקרוב.

מחוץ למועדון ה-pulse בפלורידה. צילום: סוכנות AP.
מחוץ למועדון ה-pulse בפלורידה. צילום: סוכנות AP.

במסיבת עיתונאים של משטרת אורלנדו דווח על 50 הרוגים, ו 53 פצועים אשר שפונו לבית חולים. משטרת אורלנדו עידכנה שהחקירה תמשך במשותף עם סוכנות האפ.בי.אי.

לאזור מגיעים הורים וחברים מודאגים של מבלים ועובדי המועדון איתם לא הצליחו ליצור קשר מאז פורסם על אירוע הירי.

בסביבות השעה 02:00 (שעון מקומי) נכתב בעמוד הפייסבוק של המועדון שעל כל המבלים לצאת מהמועדון ולהמשיך לרוץ. הציוץ נמחק בינתיים.

הציוץ של מועדון הפולס בטוויטר - "כולם לצאת ממועדון הפולס - ולהמשיך לרוץ". צילום מסך מתוך טוויטר
הציוץ של מועדון הפולס בטוויטר – "כולם לצאת ממועדון הפולס – ולהמשיך לרוץ". צילום מסך מתוך טוויטר

ריכרדו נגרון אלמודובר אמר לחדשות BBC שהיורה פתח באש בסביבות השעה 02:00 במועדון שהיה לפני סגירה. "שמענו יריות רצופות. בחדר שהייתי אנשים השתטחו על הרצפה. לא יכולתי לראות את היורה או אנשים שנפצעו." עוד אמר אלמודובר, "בנקודה מסויימת הייתה עצירה (בירי ש.נ.) חלק מאיתנו קמו מהרצפה והלכנו ליציאה שהובילה החוצה ליציאה. לאחר מכן פשוט המשכתי לרוץ."

אתר האינטרנט של מועדון ה PULSE מספר כי המועדון הוקם בשנת 2004 לזכר אחיה של ברברה פוֹמה שמת ממחלת האיידס בשנת 1991. המועדון, מעבר להיותו מקום בילוי של הקהילה הגאה, משמש גם כמרכז לקהילה שמטרתו להגברת מודעות וחינוך למניעת ההדבקות בוירוס HIV, ומקיים גם קשרים ושיתופי פעולה עם ארגונים נוספים בעלי מטרה זהה.

אירוע הירי על מועדון מתרחש על רקע רצח אחר שהתרחש אף הוא במקום בילוי בעיר. הזמרת כריסטינה גרימי, שזכתה במקום השלישי בתחרות המוזיקה "The Voice" בעונה השישית, נרצחה בירי אחרי ההופעה בעת שהעניקה חתימות למעריצים. על היורה השתלט אחיה של הזמרת שעוד הספיק לירות בעצמו ומת מאוחר יותר מפצעיו.

האגודה למען הלהט"ב בישראל פרסמה הדף הפייסבוק שלה: האגודה מזועזעת מהדיווחים הקשים על הפיגוע נגד חברי הקהילה הגאה בארצות הברית. נפנה באופן מיידי לעמיתינו בפלורידה ונציע את עזרתינו בטיפול הנפשי בנפגעים. אנחנו שולחים את תנחומינו למשפחות ההרוגים ואת החיזוק שלנו לפצועים.

"חברי הקהילה בארץ מזועזעים. זה אירוע חריג וחמור מאוד ממה שמצטייר." כך אומר אמרי קלמן יו"ר שותף של אגודת הלהט"ב בישראל ומוסיף, "זה מציף את הטראומה מחדש לחברי הקהילה בארץ" בדבריו, מכוון קלמן לרצח הנערה שירה בנקי במצעד הגאווה בירושלים בשנה שעברה והרצח בברנוער בתל אביב לפני 7 שנים בו נרצחו ניר כץ וליז טרובישי ונפצעו עוד 11 נערות ונערים. ביחס לרצח בברנוער קלמן מציין ומזכיר שהרוצח עדיין מסתובב חופשי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!