דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

הספורטיאדה / "אנחנו אוהבים להיות ביחד": סיפורן של ארבע קבוצות בספורטיאדה

בקבוצת הכדורגל של אגד הפרגון מעל הכל, שחקניות הכדורשת של מקורות משחקות בשביל הנשמה וקבוצת 'קשר עין' מאפשרת ללקויי ראייה לרוץ כמו כולם | המשבר בסלולר לא עצר את קבוצת הכדורסל של סלקום: "חשוב לנו לייצג את החברה שלנו, במיוחד כשהיא עוברת ימים לא קלים"

קבוצת כדורסל סלקום (צילום: ברק ירושלמי)
קבוצת כדורסל סלקום (צילום: ברק ירושלמי)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בין מאות הקבוצות המשתתפות בספורטיאדה באילת ישנן קבוצות ותיקות של מעל שלושים שנות השתתפות, ויש כאלה שזאת הפעם הראשונה שלהם. ההתרחבות של אירוע הספורט הגדול בישראל ובעולם למקומות עבודה בשנים האחרונות, הביאה לצירוף של ענפי ספורט שלא היו בעבר, ונתנה מקום לעובדים בעלי צרכים מיוחדים ובעלי מוגבלויות. במגרשי הספורט ברחבי אילת פגשנו את הקבוצות השונות שלכל אחת סיפור מיוחד בפני עצמה, אבל גם הרבה מאוד במשותף – האהבה לספורט, הגיבוש הקבוצתי והגאווה במקום העבודה.

קבוצת הכדורסל של סלקום: "מחכים לזה כל השנה"

"מבחינתנו הספורטיאדה זו מסורת, אנחנו כבר שנים יורדים לאילת, אני אישית כבר עשרים שנים מגיע לכאן. זה נהיה כמו מילואים", מספר ברק ירושלמי, מנהל צוות פיתוח במטה סלקום בנתניה. "לבוא לספורטיאדה זה הדובדבן בקצפת אחרי שכל השנה הזענו והתאמנו, זה הצ'ופר. זה מאוד אינטנסיבי מבחינת משחקים, יש גם פציעות, אבל ברגע שעולים לשחק שוכחים את הכל ועולים לנצח". 

"המפגש פה באילת מגבש את הקבוצה, אנחנו מחכים לזה כל השנה, זה מעלה את הרמה של המשחק כשאנחנו מבלים ביחד. חשוב לנו לייצג את החברה שלנו במיוחד בימים של משבר בענף שלנו שהחברה עוברת ימים לא קלים, זה נותן משהו חיובי. הוועד נותן כתף, משקיע בתלבושות וכדורים חדשים כדי לקיים את הקבוצה".

קבוצת הכדורשת של מקורות: "באנו לכיף ולספורט"

איריס אחיאל, קפטנית קבוצת הכדורשת של מקורות: "אנחנו שנה שנייה בספורטיאדה ומדהים פה. למרות שהפסדנו בשני משחקים נהנינו. באנו לכיף ולספורט, אנחנו רואות קבוצות יותר טובות מאיתנו אז זה נותן לנו למה לשאוף להשתפר לקראת השנה הבאה".

קבוצת כדורשת מקורות (צילום: שאול שניידר)
קבוצת כדורשת מקורות (צילום: שאול שניידר)

"אנחנו 13 חברות בקבוצה ורק 10 הגיעו לכאן לאילת, כולנו עובדות מקורות באותו מקום, אז אנחנו חברות והקבוצה מאוד מגובשת, הנה עכשיו הפסדנו ולמרות הכל הלכנו ביחד לים. ההשתתפות בספורטיאדה גיבשה את כל עובדי מקורות ביחד, יש פה גם קבוצת כדורגל וכדורסל של הגברים ומאוד כיף לנו ביחד". 

קבוצת הריצה 'קשר עין': "זכות גדולה להיות פה שווים בין שווים"

אנחנו קבוצת 'קשר עין', אנחנו רצים ביחד אנשים כבדי ראייה ועיוורים עם מלווים, מספר אשרף חליל מכפר בענה. "שמעתי על הקבוצה מחברים ואני מגיע מבענה לחיפה במיוחד לאימונים האלה. זאת השנה הראשונה שלי בספורטיאדה, עשינו אתמול מקצה של 5 ק"מ ומקצה 3 ק"מ ו-10 ק"מ".

קבוצת הריצה 'קשר עין' (באדיבות: שגיא ארגמן)
קבוצת הריצה 'קשר עין' (באדיבות: שגיא ארגמן)

שי רוזין מחיפה, ספורטאי לקוי ראייה שהקים את הקובצה: "הקבוצה קמה לפני 10 חודשים, יש עוד קבוצות בירושלים ובתל אביב. אנחנו 12-14 רצים לקוי ראייה ועיוורים ו-30 מתנדבים, מתאמנים עם מאמן בוגר וינגייט. השנה הגענו עם חמישה זוגות, בשנה הבאה נגיע פי שתיים. זה אירוע מדהים וזכות גדולה להיות פה שווים בין שווים".

שגיא ארגמן מיקנעם, מתנדב מזה כשנה בקבוצה: "אנחנו מתאמנים פעמיים בשבוע בחיפה וכל עיוור או לקוי ראייה יש לו מתנדב. אנחנו משתדלים שנרוץ עם אותם מלווים כדי שנוכל לסמוך אחד על השני ולהכיר אבל זה לא תמיד מסתדר. זה עוזר לגיבוש הקבוצה שמגוונים". דרור מתנדב גם הוא בקבוצה כמלווה: "אני כמלווה מקבל הרבה יותר, אני מקבל מתנה לנשמה וזכות גדולה עבורי".

שגיא ארגמן ושי רוזין מקבוצת הריצה 'קשר עין' (צילום באדיבות המצולמים)
שגיא ארגמן ושי רוזין מקבוצת הריצה 'קשר עין' (צילום באדיבות המצולמים)

קבוצת הכדורגל של אגד חולון: "זה משהו שאתה צריך בתור נהג שעובד 11 שעות"

"כולנו נהגים ועובדים באגד בחולון והסביבה, אנחנו משחקים שנים ביחד, זאת קבוצה שקיימת מאז שהוקמה הליגה למקומות עבודה. אני משחק כבר 14 שנים בספורטיאדה ויש יותר ותיקים ממני" מספר דוד שמול, נהג אגד מסניף תל אביב.

קבוצת כדורגל אגד חולון (צילום: איציק בן שמעון)
קבוצת כדורגל אגד חולון (צילום: איציק בן שמעון)

"מה שמיוחד אצלנו זו החברותא, לא תשמע קללות וצעקות רק מפרגון, אוהבים להיות ביחד, אוהבים את הספורט. בספורטיאדה יש אווירה מיוחדת של ביחד, של ניתוק מהעבודה, זה משהו שאתה צריך בתור נהג שעובד 11 שעות. עצם החוויה של הספורטיאדה עושה את שלה, התחרותיות, ההישגיות, משתפים את כולם, מפרגנים אחד לשני".

"לפעמים יש אלימות במשחקים של הליגה, אבל אצלנו זה משהו אחר, אם מפסידים אז מכבדים את הקבוצה השנייה" מוסיפים דורון שרייר ועידן נאש.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!