נתיבי הקארפול החדשים שנפתחו בכביש החוף בין נתניה להרצליה לשני הכיוונים ובנתיבי איילון בקטע שבין מחלף מבוא איילון ועד מחלף קיבוץ גלויות לכיוון צפון בלבד כבר הספיקו לצבור לעצמם מתנגדים קולניים לצד תומכים נלהבים ולייצר לשר התחבורה הטרי, בצלאל סמוטריץ', כב ראש לא קטן אולם כעת מבחנם עולה מדרגה כשהחל מהיום (ראשון) יתחילו לחלק דו"חות לנהגים שיסעו בנתיבים עם פחות נוסעים מהמותר.

נתיבי הקראפול בכביש החוף ונתיבי איילון (קרדיט: נתיבי ישראל)

הנתיבים, שהוקמו על-בסיס נציבים קיימים ש"גוייסו" לטובת המיזם, נועדו לשכנע את ציבור הנהגים לצמצם נסיעה לבד ברכב פרטי ולהעדיף תחבורה ציבורית או נסיעה משותפת עם עוד נוסע (בכביש החוף) או שניים (בנתיבי איילון). אולם זכו לביקורת על שהם יוצרים עומסי תנועה כבדים בנתיבים ה"רגילים" מצד אחד ובנתיבי הקארפול עצמם שכן הם תוכננו בצורה שלא בהכרח מתחשבת בתנאי הדרך ומופרעת על-ידי הרכבים המשתלבים מימין והיורדים מהכביש במחלפים השונים שלאורכו. בעיה מיוחדת נוצרה בתוך העיר נתניה כשרבים מן הנהגים שנוסעים לבד ברכבם דרומה מנסים לעקוף את הפקק ויוצרים עומסים כבדים בעיר.

פקקים בכביש החוף. (צילום: פלאש90)

לכל אלה מתווספת גם סוגיית היעדר האכיפה שכעת מגיעה לסופה ובמשרד התחבורה מקווים שהאיום בקנס על-סך 500 שקלים לנהג שייסע בנתיבי הקארפול כשברכבו פחות נוסעים מהמותר, יפנו את הנתיב למי שאמורים לנסוע בו באמת ואף ידרבנו את הנהגים להשתמש בו יותר – כחוק.

מנגד, תומכי הנתיב מעידים כי על אף חבלי הלידה שלו וכל שצויין לעיל, השימוש בו מקצר את זמן הנסיעה באופן משמעותי. גיא (39) המתגורר בחיפה ונסע לת"א כנוסע "נוסף" ברכב סיפר כי הנסיעה עברה בצורה די חלקה וארכה כ-20 דקות פחות משארכה לפני הקמת הנתיב.