דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

יורו 2016 / סיכום המשחקים ותוצאות, יום ראשון ה-12.6

האם גרמניה של יורו 2016 היא אותה גרמניה של מונדיאל 2014? לא בטוח, אבל את אוקראינה היא הצליחה לנצח בתוצאה 2:0. בנוסף - קרואטיה ניצחה את טורקיה ופולין את צפון אירלנד.

שחקני נבחרת גרמניה חוגגים את השער הראשון על אוקראינה. (AP Photo/Darko Vojinovic)
שחקני נבחרת גרמניה חוגגים את השער הראשון על אוקראינה. (AP Photo/Darko Vojinovic)

האם גרמניה תחזור על הישגה של נבחרת ספרד ותניף את גביע אירופה שנתיים לאחר הזכייה בגביע העולם? השנתיים האחרונות לא נראו מבטיחות, הסגל הגרמני הנהדר שהביא את גרמניה לזכיה ב-2014 עבר שינויים רבים, והנבחרת הגרמנית ספגה לא מעט הפסדים.

אולם משחק הפתיחה מול האוקראינים מראה שהחבורה של יואכים לב, המאמן את הנבחרת מזה 10 שנים, באה לצרפת בנכונות גבוהה.

מהלך המשחק:

בדקה ה-4 הזדמנות לאוקראינה כששחקן הנבחרת קונפליאנקה בועט כדור חזק למסגרת, כדי לגלות שנוייר בכשירות מלאה בשער. בדקה ה-12הזדמנות לגרמניה. שחקן גרמניה דראקסלר מגביה היטב לרחבה, מילר מכין בראשו להקטור, אך הוא מתקשה לייצר בעיטה של ממש.

המשחק עבר תפנית בדקה 19, עם שער ראשון שער לגרמניה. קרוס מגביה היטב כדור עונשין אלכסוני, מימין לשער האוקראיני, ומוסטפי מתרומם נהדר לנגיחה חזקה, הכדור ננעץ ברשת.

האוקראינים מנסים להשיב ובדקה ה-27 קונפליאנקה מגביה, חצ'רידי נוגח מעל ראשו של שוער גרמניה נוייר, שהודף נפלא את הכדור ומונע גול.

מיד לאחר מכן בדקה 29 גרמניה שוב מסכנת את שער אוקריאנה התקפה עם חדירה המקבל כדור עומק מקרוס. חדירה בועט ופיאטוב, השוער האוקראיני, עוצר.

בדקה ה-37 כמעט שער לאוקראינה, כששחקני הנבחרת משתלטים על כדור שמאבד בואטנג המגן הגרמני. ירמולנקו האוקראיני מגביה בתוך הרחבה, וקונפליאנקה בועט כדור למסגרת. את הגרמנים מציל אותו בואטנג , שעצר את הבעיטה על קו השער.

דקה לאחר מכן בחנה נבחרת גרמניה את היכולות הלוגיסטיות של הצוות הצרפתי. כשגלישה של הקטור, המגן הגרמני, בפינת המגרש, גורמת לשבירת דגל הקרן. בצרפת נערכו למקרים מסוג זה, ועד מהרה הוחלף הדגל בחדש, לקול שירת הקהל.

רגע לפני סיום המחצית בדקה 45 האוקראינים כמעט משווים. שבצ'וק מעביר כדור רוחב משמאל, אך בואטנג מרחיק לקרן. התוצאה במחצית: 1:0 לנבחרת גרמניה.

מחצית שניה:

המחצית השנייה נפתחת בשני מצבים של קרוס הגרמני שמתפספסים. בדקה 52 קרוס בועט יפה 25 מ' אלכסונית משמאל לשער האוקראיני. הכדור מלטף את החיבור. בדקה 56 קרוס בועט מאמצע הרחבה, הכדור פוגע בשחקן הגנה אוקראיני, אך פיאטוב לא מתבלבל ועוצר.

בדקה ה-57 כדור עונשין מדוייק של ראקיצקי, מ 30 מ' לערך לפינה הימנית הנמוכה, מאתגר את נוייר הגרמני שמותח אבריו והודף לקרן.

בדקה ה-61' ניתנת גם לשוער אוקראינה הזדמנות להפגין את כישוריו, עם עוד בעיטה מרחוק – חדירה הגרמני בועט לצד ימין של השער של פיאטוב, שהודף היטב.

בדקה 68' סופג קונופליאנקה האוקראיני צהוב מהשופט אטקינסון, לאחר שעצר התקפה מתפרצת של הגרמנים בעבירה.

שורלה, שחקן נבחרת גרמניה, מצטרף למשחק בדקה ה-79 במקום דרקסלר, ושלוש דקות מאוחר יותר (82) גם מקבל הזדמנות מול השער האוקראיני, אך בעיטתו ברגל ימין נבלמת על-ידי רגל שמאל שלו עצמו. הכדור יוצא החוצה.

בדקה ה-89  בילבול בהגנת גרמניה כמעט ועולה לה ביוקר. מוסטפי מבקש לנגוח לנוייר, אך זה לא נמצא בשער, כמנהגו מפעם לפעם. הכדור חומק מטרים ספורים מהקורה השמאלית.

המשחק נחתם בדקה ה-92 עם שער של שוויינשטייגר, שתי דקות בלבד לאחר שנכנס במקום השחקן גצה. שוויינשטייגר רץ ומתמקם ברחבה, על מנת לקבל הגבהה מצויינת מאוזיל. הפעם פיאטוב לא עוזר לאוקראינים. 2-0 בסיום.

ולשאר תוצאות היום השלישי לטורניר

קרואטיה ניצחה את טורקיה 1:0 משער בדקה ה 41'. מודריץ' ניצל הדיפה לשחקים של ההגנה הטורקית, ובבעיטת יעף מ 25 מטרים, פגש את הרשת הטורקית בחצי גובה בצד ימין.

הקרואטים היו עדיפים במהלך המשחק כולו, ולמעט שתי הזדמנויות של הטורקים, הרבו הקרואטים  לתקוף ולבעוט לשער הטורקי, כאשר פעמיים היה זה המשקוף שהפריד בינם לבין הרשת.

במפגש בין נבחרות פולין לצפון אירלנד, גברה הנבחרת הפולנית 1:0 על יריבתה, לאחר שכבשה שער בדקה 51'. מיליק קיבל כדור רוחב מקובה, ובעט בין שני מגינים. מגאברן השוער רק ליטף את הכדור בדרכו לשער.

התאוששות מסויימת של שחקני צפון אירלנד ב 25 הדקות האחרונות לא הספיקה להם מול עמיתיהם הפולנים, העדיפים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!