דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

המאוגדים / ועד עובדי בנק אוצר החייל ימשיך לייצג את עובדיו גם לאחר המיזוג עם הבינלאומי

בית הדין האזורי לעבודה קיבל את דרישת העובדים והסתדרות המעו"ף וקבע כי עד שייחתם הסכם קיבוצי לכל עובדי הבנק הממוזג, ישמור הוועד על יציגותו | יו"ר הוועד מזל בובליל: "אפשר להילחם גם בכוחות גדולים ולנצח"

סניף בנק "אוצר החייל" (צילום ארכיון: ניצן צבי כהן)
סניף בנק "אוצר החייל" (צילום ארכיון: ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב קבע בשבוע שעבר כי כל ההסכמים הקיבוציים של עובדי בנק אוצר החייל לשעבר חלים עליהם גם לאחר מיזוגו של עם הבנק הבינלאומי, זאת עד לחתימת הסכם קיבוצי חדש וכולל המקיף את כל עובדי הבנק המאוחד.

השופט אורן שגב חידד בפסק דינו כי כל עוד לא נחתם הסכם קיבוצי חדש הכולל את כלל עובדי הבנק המאוחד, ימשיך לפעול ועד עובדי בנק אוצר החייל על מנת לייצג עובדי קבוצה זו ולוודא את השמירה על ההסכמים הקיבוציים הישנים שלה. "ללא נציגות העובדים הקיימת, שנבחרה על ידי עובדים אלה ומכירה היטב את מערך ההסכמים והזכויות, לא יהיה מי שידאג לוודא כי זכויות אלה אכן מיושמות בפועל", כתב ואף הבהיר כי יש להעביר לידי ועד עובדי אוצר החייל את הכספים הנגבים מעובדים אלו.

עם זאת, קבע השופט כי לא ניתן לחייב את הנהלת הבנק לקלוט את כלל 31 המנהלים ו-88 מורשי החתימה מבנק אוצר החייל, בתפקידים זהים בבנק הבינלאומי. זאת, הן בשל העובדה שמדובר בגופים בעלי מבנה ארגוני שונה, והן משום שמדובר בתפקידי אמון שהנהלת הבנק הממוזג רשאית להפעיל לגביה שיקול דעת. לפיכך קבע כי יש לטפל בפגיעה ההכרחית שעשויה להגרם לעובדים אלו בדרך של משא ומתן ופיצוי כזה או אחר, ולא בדרך של כפיית המבנה הארגוני של בנק אוצר החייל על הבנק הבינלאומי.

סוגיה זו, אותה יש לפתור במשא ומתן לדברי השופט, אף מעלה היבט של ניגוד עניינים בין שני ועדי העובדים הקיימים בבנק המוזג, ומהווה סיבה נוספת לשמר את ועד עובדי אוצר החייל על לחתימת הסכם קיבוצי משותף. זאת בשל העובדה שהמשא ומתן נוגע לאיוש תפקידים בהיררכיה האירגונית ולהיבטים של אופק התקדמות ביחס לשתי קבוצות עובדים אלו. בית הדין קרא לקיום מגעים מרתוניים במטרה להביא בהקדם האפשרי לחתימת הסכם קיבוצי המאזן את זכויותיהם ומעמדם של כלל העובדים – ושיאפשר גם את סיום תפקידו של ועד עובדי אוצר החייל לשעבר.

העתירה הוגשה על ידי הסתדרות המעו"ף וועד עובדי בנק אוצר החייל. "הצדק יצא לאור" מסרה לדבר יו"ר ועד עובדי אוצר החייל מזל בובליל, "נוכחנו לדעת שיש צדק בבית משפט  ושזכויות העובדים אינן הפקר. לוועד עובדים אין את הלוקסוס להקל ראש בזכויות העובדים, בנחישות ובהתמדה אפשר להילחם גם בכוחות  גדולים ולנצח."

"כשההסתדרות נותנת גב חזק לעובדים ומשרד עורכי הדין מהטובים והמנוסים שיש מייצגים את האינטרסים שלנו כמוביל מאבק אפשר להיות הרבה יותר רגוע", הוסיפה והודתה ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר הסתדרות עובדי המעו"ף גיל בר טל ולראש חטיבת הבנקים מנחם מליק, וכן לעורכי הדין שייצגו אותם בעתירה, עו"ד בני כהן ועו"ד  קרן קוטס-אמיתי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!