דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מערך כבאות והצלה

מוכנים לכל מצב / לא משחקים באש: ארגון הכבאים הקפיא את העיצומים עקב המצב הבטחוני

לאחר חודשים של עבודה במתכונת שבת במחאה על התנהלות נציבות הכבאות מול ארגון העובדים, הודיע הארגון על חזרה מלאה לעבודה: "בימי חירום כמו בימי שיגרה, איננו שוכחים את מחויבותנו", נכתב בהודעת הארגון | בימים האחרונים טיפלו הכבאים בעשרות שריפות עקב תנאי מזג האוויר הקיצוניים

כבאים מתמודדים עם השריפות (קרדיט: עמוד הפייסבוק של ארגון הכבאים)
כבאים מתמודדים עם השריפות (קרדיט: עמוד הפייסבוק של ארגון הכבאים)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ארגון הכבאים הודיע על הפסקה מוחלטת של העיצומים בהם נקט בחודשים האחרונים, עקב המצב הבטחוני. "עקב המצב הביטחוני ארגון העובדים החליט להקפיא את העיצומים ולחזור לשגרה מלאה! בימי חירום כמו בימי שיגרה, איננו שוכחים את מחויבותנו", נכתב בהודעת הארגון.

החל מאוגוסט האחרון נוקטים הכבאים עיצומים הכוללים ביטול אימונים ועבודה במתכונת שבת, במחאה על התנהלות נציב הכבאות דדי שמחי ונסיונות לפגוע בארגון העובדים. כעת, כאמור, הוקפאו העיצומים.

גם בטרם ההסלמה הבטחונית עסקו הכבאים בימים האחרונים בטיפול בעשרות שריפות ברחבי הארץ עקב תנאי מזג האוויר. אתמול (שני) הודיעו הכבאים על ביטול הפגנה מול בית ראש הממשלה. "מתוך גילוי אחריות בימים של מאבק קשה בשריפות, החליט ועד עובדי הכבאות לדחות את ההפגנה שתוכננה מול משרד ראש הממשלה, הפגנה שבה רצינו להתריע על מצבו הקשה של מערך הכבאות ולהתריע מפני אסון", כך כתבו הערב (שני) בעמוד הפיסיבוק של ארגון הכבאים. בימים האחרונים מתמודדים הכבאים עם שריפות רבות, בעיקר בצפון הארץ, בשל תנאי מזג האוויר הקיצוניים המשלבים יובש, חום ורוחות מערביות. הארגון, כזכור, מתמודד כבר תקופה ארוכה עם נסיונות פגיעה מצד ההנהלה.

לא רק הכבאים מתמודדים עם השריפות, גם טייסת הכיבוי של המערך האווירי במשטרת ישראל מסייעת במערך, ובימים האחרונים מבצעים העובדים טיסות רבות במטרה להשתלט על האש. לדברי המשטרה, 12 מטוסי כיבוי לקחו היום חלק בפעילות האינטנסיבית של טייסת הכיבוי, בוצעו למעלה מ-70 גיחות של מטוסי הכיבוי והמסוקים, שהתפרסו על פני כ-49 שעות טיסה, בהם הוטלו כ-210,000 ליטר של מים מעורבים בחומרי כיבוי, מעכבי בעירה וקצף, לעבר מוקדי השריפות.

גם בשעה זו, ערוך המערך האווירי של משטרת ישראל בכוננות גבוהה, לאור תנאי מזג האוויר, על מנת לסייע לכוחות הכיבוי וההצלה ככל שיידרש.

פעילות מוגברת של טייסת הכיבוי של המערך האווירי במשטרת ישראל, לכיבוי מוקדי שריפות ברחבי הארץ. (קרדיט: דוברות המשטרה)
פעילות מוגברת של טייסת הכיבוי של המערך האווירי במשטרת ישראל, לכיבוי מוקדי שריפות ברחבי הארץ. (קרדיט: דוברות המשטרה)

מהשירות המטורולוגי צופה שהלילה בהרי הצפון והמרכז יוסיפו לנשב רוחות מזרחיות ערות. מחר צפוי להיות עדיין חם מהרגיל עד שרבי. בבוקר בהרי הצפון והמרכז ינשבו רוחות מזרחיות ערות. מעונן חלקית. תחול עליה קלה בטמפרטות. יוסיך להיות חם מהרגיל עד שרבי. בבוקר בהרי הצפון והמרכז ינשבו רוחות מזרחיות ערות.

אתמול התמודדו הכבאים עם שריפות בשטחים פתוחים בנהלל, שריפה שפרצה ביער הצמוד לכפר דחי, השריפה השנייה במקום ביממה האחרונה שאף גרמה לפינוי תושבים מהישוב ואדם אחד נפגע משאיפת עשן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!