דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דרום

עדכונים שוטפים / פיקוד העורף התיר עבודה ולימודים במרכז, אך במרבית הרשויות לא יתקיימו לימודים

בדרום הארץ לא תתקיים פעילות חינוכית ויפעלו רק מקומות עבודה חיוניים | כ-200 שיגורים מאז חיסולו של ראש הג'יהאד האיסלאמי בעזה אבו אלעטא בשלישי לפנות בוקר, 90% יורטו ע"י כיפת ברזל | מד"א: 46 פצועים קל, בת 8 במצב קשה לאחר שאיבדה הכרה במהלך אזעקה

  • רה"מ נתניהו, הרמטכ"ל כוכבי וראש השב"כ נדב ארגמן במסיבת עיתונאים בעקבות חיסול כיר הג'יהאד האיסלמי, בהאא' אבו אלעטא, בעזה. 12 בנובמבר (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
    רה"מ נתניהו, הרמטכ"ל כוכבי וראש השב"כ נדב ארגמן במסיבת עיתונאים בעקבות חיסול כיר הג'יהאד האיסלמי, בהאא' אבו אלעטא, בעזה. 12 בנובמבר (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
  • רקטות נורות מעזה לכיוון ישראל (צילום ארכיון: חאסן ג'אדי/פלאש90)
    רקטות נורות מעזה לכיוון ישראל (צילום ארכיון: חאסן ג'אדי/פלאש90)
  • טיפול חבלני משטרה בפריט בזירה בנתיבות (קרדיט: דוברות המשטרה)
    טיפול חבלני משטרה בפריט בזירה בנתיבות (קרדיט: דוברות המשטרה)
  • היערכות המרכז הרפואי סורוקה בעקבות סבב הלחימה הנוכחי. (קרדיט: בית החולים סורוקה)
    היערכות המרכז הרפואי סורוקה בעקבות סבב הלחימה הנוכחי. (קרדיט: בית החולים סורוקה)

פיקוד העורף הודיע הערב (שלישי) על הנחיות חירום לקראת מחר (רביעי), בעקבות ההסלמה הבטחונית בדרום ומרכז הארץ. לפי ההנחיות, אזור הדרום ימשיך להיות משותק, בעוד אזור המרכז והשפלה מתחיל לחזור לשגרה. עם זאת, מרבית הרשויות המקומיות במרכז הארץ הודיעו הערב על השבתת מערכת החינוך, מה שיקשה על חזרה לשגרה.

מאז חיסולו של ראש הג'יהאד האיסלאמי בעזה בהאא' אבו אלעטא ברביעי לפנות בוקר נורו על ישראל כ-200 טילים מכיוון רצועת עזה, כ-90% מהשיגורים יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. השר נפתלי בנט הכריז על מצב מיוחד בעורף עד טווח של 80 ק"מ מרצועת עזה למשך 48 שעות. במהלך היום טופלו 46 בני אדם באורח קל, מפציעות רסיסים או מחרדה.

על פי ההנחיות, באזור הדרום (עוטף עזה, מערב לכיש, מערב הנגב, מרכז הנגב ודרום השפלה) לא תתקיים פעילות חינוכית ונאסרת יציאה לעבודה, למעט סקטורים חיוניים. השירותים לאזרח יתקיימו במתכונת הכרחית בלבד, ואירועים יתקיימו עד 100 איש בשטח סגור בלבד. לעומת זאת באזור המרכז (אזורים דן, ירקון והשפלה) נקבע כי ניתן לקיים לימודים, למעט במבנים יבילים/בנייה קלה, אין מגבלות על יציאה לעבודה והשירותים לאזרח יפעלו כרגיל. האיסור היחיד הוא על קיום אירועים של מעל 300 איש בשטח פתוח. למרות ההודעה על חזרה למצב שגרה יחסי במרכז ובשפלה, מרבית הערים הגדולות באזור המרכז הודיעיו כי לא יתקיימו לימודים. עם זאת, עיריית תל אביב-יפו הודיעה כי תקיים את הלימודים כסדרם.

המקומות בהם לא יתקיימו לימודים: מרכז הארץ – ראשון לציון, גבעתיים, חולון, פתח תקווה, בת ים, רמת גן, מודיעין מכבים רעות, שוהם, ראש העין, יהוד-מונוסון, בני ברק, לוד, רמלה, אלעד, אזור, גני תקווה.

ההסלמה בדרום החלה ביום שלישי בסביבות השעה 5:00 בבוקר, בעקבות חיסולו של מפקד הג'יהאד האיסלמי ברצועת עזה, בהאא' אבו אלעטא, שהיה אחראי לפיגועים רבים ולירי רקטות נגד מדינת ישראל בחודשים האחרונים. הוא נורה כשישן במיטתו בדירת מסתור בשכונת שג'עיה בעזה, והוא ואשתו נהרגו. במקביל, דווח על נסיון חיסול של בכיר נוסף בג'יהאד האיסלמי בסוריה, שנפצע באורח קשה.

בתגובה לירי שיגר ארגון הג'יהאד האיסלמי עשרות רקטות על דרום ומרכז ישראל. עשרות הרקטות שנורו על ישראל פגעו בבתים, כבישים ושטחים פתוחים ברחבי ישראל, ובשלב זה במד"א מדווחים על 46 בני אדם שנפצעו קל, וילדה בת 8 שנמצאת במצב קשה לאחר שככל הנראה לקתה בלבה בשעת אזעקה. במהלך היום תקף צה"ל מטרות של הג'יהאד האיסלאמי ברצועה.

בעקבות ההסלמה הודיע פיקוד העורף על ביטול הלימודים בגוש דן ובדרום, והודיע כי מקומות עבודה לא חיוניים יושבתו. בהמשך עודכנה ההנחיה לפיה באזור המרכז תתאפשר עבודה במקומות בהם קיים מרחב מוגן.

תנועת הרכבות בין אשקלון לבאר שבע, וכן בתחנות שדרות, נתיבות ואופקים, הופסקה. רכבות בקו הנגב המערבית מתחילות ומסיימות את נסיעתן מצפון לתחנת אשקלון. הקו המזרחי, העובר בתחנות לוד, להבים, רהט וקריית גת, פתוח.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

הלימודים בתל אביב יפו יתקיימו כרגיל I בחולון ופ"ת לא יתקיימו לימודים

עיריית תל אביב יפו הודיעה הלילה (שלישי) כי הלימודים בעיר יתקיימו מחר (רביעי) כסדרם, וזאת בהתאם להנחיות פיקוד העורף המתירות קיום לימודים במרכז הארץ ובשפלה. עוד נמסר מהעירייה כי המקלטים העירוניים נפתחו. לאיתור המקלט הקרוב אליכם: https://tinyurl.com/srkfywr

עיריית חולון ועיריית פתח תקווה הודיעו כי לא יתקיימו לימודים ברביעי.

הערים במרכז ובשפלה בהן לא יתקיימו לימודים: ראשון לציון, גבעתיים, חולון, פתח תקווה, בת ים, רמת גן, מודיעין מכבים רעות, שוהם, ראש העין, יהוד-מונוסון, בני ברק, לוד, רמלה, אלעד, אזור, גני תקווה.

פיקוד העורף: אין לימודים ועבודה בדרום, ניתן לקיים לימודים ולצאת לעבוד במרכז הארץ

להלן הנחיות פיקוד העורף מיום ג' 12.11.19 החל מהשעה 23:00 ועד ליום ד' 13.11.19 בשעה 20:00:

אזורים עוטף עזה, מערב לכיש, מערב הנגב, מרכז הנגב ודרום השפלה

התכנסויות ואירועים: עד 100 איש בשטח סגור בלבד

פעילות חינוכית: לא יתקיימו פעילויות חינוכיות

מקומות עבודה: אין יציאה עבודה, למעט סקטור חיוני

שירותים לאזרח: סקטור חיוני – שירותים הכרחיים בלבד

אזורים דן, ירקון והשפלה

התכנסויות ואירועים: ניתן לקיים עד 300 איש- בשטח פתוח, ובשטח סגור- ללא מגבלות

פעילות חינוכית: ניתן לקיים לימודים, למעט במבנים יבילים/בנייה קלה

מקומות עבודה: ללא מגבלות

שירותים לאזרח: מתכונת רגילה

סקטור חיוני: מקום עבודה שמספק שירות המוגדר חיוני או מוצר חיוני למשק שאושר על ידי הרשויות המוסמכות

הנשיא ריבלין: לא נקבל מציאות בה מאות אלפי אזרחים חיים שוב ושוב תחת סכנת ירי טילים

בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין: "אנו נמצאים במערכה מתמשכת ומורכבת, לאחר פעולה שהייתה בבחינת הקם להורגך, השכם להורגו. לא נקבל מציאות בה מאות אלפי אזרחים חיים שוב ושוב תחת סכנת ירי טילים, ושיגרת יומם הופכת הפקר. אנחנו נחושים לנצח ולהכות באויב, בכל מקום שבו הוא מסתתר."

מרבית הרשויות במרכז ובדרום הודיעו: לא יתקיימו לימודים מחר (רביעי)

נכון לשעה זו, הערים הבאות הודיעו כי לא יקיימו לימודים מחר (רביעי):

מרכז הארץ – ראשון לציון, שוהם, ראש העין, יהוד-מונוסון, בני ברק, לוד, גבעתיים, אלעד, רמת גן, מודיעין מכבים רעות, בת ים, גני תקווה. טרם הוחלט האם יתקיימו לימודים בתל אביב-יפו.

דרום הארץ – באר שבע, אשדוד, אשקלון, יבנה, נתיבות, קרית מלאכי, באר טוביה, מ.א. שדות נגב, רחובות, גדרה, שדרות,  מ.א. נחל שורק.

ערוץ 12: הקבינט מכונס בשעה זו לדיון בקריה

עיריית שדרות: לא יתקיימו לימודים מחר (רביעי)

מהעירייה נמסר כי "העירייה סיימה לפני זמן קמר הערכת מצב עם כלל ראשי המכלולים. ראש העיר, אלון דוידי, הודה לכל הצוותים על עבודתם החשובה והמסורה מאז שעות הבוקר המוקדמות. בשלב זה ולפי הנחיות פיקוד העורף גם מחר, יום רביעי, 13/11/19, לא יתקיימו לימודים בכלל מוסדות החינוך. בנוסף, הנחה דוידי את הצוותים להיערך להמשך הלחימה, להישאר בכוננות ולהגיע למרכז ההפעלה לפי הצורך.

מרכז חוסן ומוקד מידע ושירות לתושב זמינים עבור התושבים במספר 8516*.​"

צה"ל: כ-190 שיגורים מרצועת עזה מהבוקר, מעל 90% מהרקטות יורטו

צה"ל: החל משעות הבוקר ועד לשעה זו זוהו כ-190 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי כיפת ברזל יירטו עשרות שיגורים על-פי המדיניות. אחוזי היירוט עומדים על מעל ל-90%.

כמו כן יצויין כי למעלה מ-50% מכלל השיגורים נפלו בשטחים פתוחים. יש להמשיך ולהישמע להוראות פיקוד העורף.

46 בני אדם טופלו על ידי צוותי מד"א בעקבות ההסלמה

היום (ג') מהשעה 05:00 בבוקר ועד לשעה 18:45, החובשים והפראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ל-46 בני אדם, כולם במצב קל. בין הנפגעים: 2 פצועים קל מרסיסים (גברים כבני 30 ו-55, במועצה האזורית באר טוביה), 23 נפגעים קל שנחבלו בדרך למרחב המוגן ו-21 נפגעי חרדה.

צוותי מגן דוד אדום עומדים בכוננות מוגברת, ונמצאים בקשר רציף עם גורמי הביטחון. כחלק מהיערכות מד"א, 30 אמבולנסים יצאו מאחסנת חירום במרכז הארץ, ומתגברים את החובשים והפראמדיקים של מד"א בדרום הארץ ובמרכזה.

במד"א קוראים לציבור להישמע להנחיות פיקוד העורף, הנחיות מצילות חיים. בכל צורך רפואי יש להזעיק את מד"א בטלפון החירום 101 או באמצעות יישומון "מד"א שלי", שמאפשר חיוג מהיר למוקד מד"א, ומאפשר לזהות את מיקומו המדויק של הזקוק לעזרה.

עיריית אשקלון ביטלה את הלימודים מחר (רביעי)

מעיריית אשקלון נמסר כי "בתום הערכת מצב שנערכה לפני זמן קצר בחמ"ל העירוני ובשיתוף פיקוד העורף, הנחה ראש העיר, תומר גלאם, על המשך תוקפן של הנחיות ההתנהגות לציבור. כמו כן, נכון לשעה זו, לא יתקיימו לימודים בעיר מחר, רביעי, 13.11.19. על כל שינוי בהנחיות, נעדכן.​"

שר הביטחון נפתלי בנט הכריז על 'מצב מיוחד בעורף' בטווח של עד 80 ק"מ מרצועת עזה

שר הביטחון, נפתלי בנט, קיבל את המלצת הדרגים המקצועיים והכריז על מצב מיוחד בעורף ביישובים הנמצאים בטווח שבין 0-80 ק"מ מרצועת עזה.

ההכרזה תקפה ל-48 שעות, אלא אם בוטלה לפני כן ע"י הממשלה או ע"י שר הביטחון. השר יכול להאריך את תוקפה של ההכרזה באישור הממשלה ע"י משאל טלפוני בין השרים.

שר הביטחון העביר הודעה בנושא למזכיר הממשלה וכן ליו"ר ועדת חוץ וביטחון.

דובר צה"ל מאשר: ‏בשעה זו החל צה"ל בתקיפות נוספות נגד יעדי טרור של הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה

39 בני אדם טופלו בידי צוותי מד"א - כולם במצב קל

ממד"א נמסר כי: מהשעה 5:00 בבוקר ועד לשעה 15:30, החובשים והפראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ל-39 בני אדם, כולם במצב קל. בין הנפגעים: 2 פצועים קל מרסיסים (גברים כבני 30 ו-55, במועצה האזורית באר טוביה), 20 נפגעים שנחבלו בדרך למרחב המוגן ו-17 נפגעי חרדה.

בנוסף, בשעה 08:04, בזמן האזעקות באזור גוש דן התקבלה במוקד 101 של מד"א במרחב איילון קריאה על ילדה בת 8 שאיבדה את הכרתה בחולון. "סיפרו לנו שבזמן ההזעקה הם יצאו להתמגן בחדר המדרגות, ואז היא איבדה את הכרתה", סיפר פראמדיק מד"א אנדריי ירמייב שטיפל בילדה, "הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל פעולות החייאה מתקדמות, עיסויים, הנשמות, מתן מכות חשמל וטיפול תרופתי, עד שחזר הדופק, ואז פינינו אותה לבית החולים וולפסון כשמצבה קשה ויציב, וכשהיא מורדמת ומונשמת".

בין הנפגעים בדרך למרחב המוגן, צעירה בשנות ה-20 מגדרה שהאזעקה העירה אותה משינה. היא רצה למרחב המוגן הקומתי, ובדרך החליקה ונפלה. אנשים שהיו במקום התקשרו למוקד 101 של מד"א והזעיקו את החובשים והפראמדיקים. פראמדיקית מד"א עדי חמו שהגיעה למקום, סיפרה: "הצעירה סבלה מחבלות בגב ובאגן, כתוצאה מהנפילה. היא הייתה בהכרה מלאה ולאחר מספר בדיקות רפואיות שביצענו במקום, פינינו אותה להמשך טיפול בבית החולים".

צוותי מגן דוד אדום עומדים בכוננות מוגברת, ונמצאים בקשר רציף עם גורמי הביטחון. כחלק מהיערכות מד"א, 30 אמבולנסים יצאו מאחסנת חירום במרכז הארץ, על מנת לתגבר את החובשים והפראמדיקים של מד"א בדרום הארץ ובמרכזה.

במד"א קוראים לציבור להישמע להנחיות פיקוד העורף, הנחיות מצילות חיים. בכל צורך רפואי יש להזעיק את מד"א בטלפון החירום 101 או באמצעות יישומון "מד"א שלי", שמאפשר חיוג מהיר למוקד מד"א, ומאפשר לזהות את מיקומו המדויק של הזקוק לעזרה.

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "כוחות מגן דוד אדום ברחבי הארץ, ובדרום ובמרכז בפרט, עומדים בהיערכות גבוהה, ומוכנים לכל תרחיש. כחלק מהפעולות שאנו נוקטים לשיפור המוכנות, הוצאנו שלושים אמבולנסים מאחסנת החירום במרכז הארץ, לתגבור הכוחות בדרום הארץ ובמרכזה. אני מבקש מכל אזרח במדינת ישראל להקשיב להוראות פיקוד העורף, וליישם אותן במלואן. אנו רואים בכל פעם מחדש כיצד ניצלים חיים בזכות האחריות של הציבור. בכל מקרה חירום רפואי, יש להזעיק את מד"א בטלפון החירום 101, או באמצעות 'יישומון מד"א שלי'".

צה"ל: טנקים תקפו 3 עמדות של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה

רקטה פגעה בבית במועצה האזורית אשכול, אין נפגעים בגוף

צה"ל: גל תקיפות נוסף יצא לפועל ברצועת עזה

גנץ: "מדובר בהחלטה נכונה מבצעית ומדינית, לא תהיה לה השלכה על המהלכים הפוליטיים"

יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') ח"כ בני גנץ: "אזרחי ישראל, המחבל בהא אבו אל עטא שחוסל הלילה היה בן מוות. בדיוק כמו אחמד ג'עברי רמטכ"ל חמאס, בדיוק כמו כל טרוריסט שמוציא לפועל פעולות רצחניות כנגד אזרחי ישראל.
למען ביטחון ישראל, הדרג המדיני והביטחוני צריכים לעיתים לקבל הכרעות קשות, תוך הערכת המחיר שיהיה להן. כזו הייתה ההחלטה על המבצע הלילה עליה עודכנתי מבעוד מועד. מדובר בהחלטה נכונה מבצעית ומדינית.
אני מבקש להדגיש, כחול לבן בראשותי תשים תמיד את ביטחון האזרחים לפני הכל.
לפעולה זו לא תהיה השפעה על התהליכים הפוליטיים המתקיימים.
אני מבקש להביע את הערכתי לצה"ל ולגורמי הביטחון ולחזק את תושבי הדרום ואת כלל אזרחי ישראל וקורא לכולם להישמע להנחיות פיקוד העורף. הנחיות שיש בהן בכדי להציל חיים.

ראש השב"כ נדב ארגמן: החיסול התאפיין במינימום פגיעה בחפים מפשע

המבצע יצא אל הפועל כתוצאה מעבודה מאומצת של הרבה מאוד אנשים בשירות, באמן ובפיקוד הדרום. מדובר באדם שהתנהג כמבוקש מאז הירי האחרון הסתתר, ובסופו של דבר הגיע לדירה בה סוכל הלילה.

החיסול התאפיין במינימום פגיעה בחפים מפשע. הוכחנו פעם נוספת – נגיע לכל מי שיערער על בטחון תושבי ישראל. מקווה שהדבר יאפשר לנו להמשיך לייצר ביטחון בכל רצועת עזה ובאזור הדרום.

החיסול הלילה היה בעיתוי הטוב ביותר.

הרמטכ"ל כוכבי: אבו אלעטא היה פצצה מתקתקת, ובימים האחרונים פעל להוציא פיגועים לפועל

בהאא אבו אלעטא, היה בפועל המפקד הכיר של גפ"א ברצועת עזה. הוא אחראי לא ירועי צליפה וירי, אחראי לירי רקטי לפני 10 ימים, לירי הרקטי של יומיים לפני יום הזכרון. הוא האיש שפעל בכל דרך לחבל בנסיונות הרגעה מול החמאס. היה פצצה מתקתקת חיה, ובימים האחרונים עמל להוציא פיגועים לפועל.

בנסיבות שנוצרו המלצנו לדרג המדיני לחסל אותו. היה חלון הזדמנויות שנוצל הייטב. אין לנו עניין בהסלמה, אבל אנחנו נערכים להסלמה. מבחינת הגנה – ימי, אווירית וקרקעית.

אנחנו מקבלים גיבוי מעם, והוא חשוב לנו לביצוע המשימה

נתניהו: ישראל אינה מעוניינת בהסלמה, אבל נעשה כל מה שידרש כדי להגן על עצמנו

יתכן וזה יקח זמן רב, צריך לאפשר לצה"ל לעשות את העבודה

נתניהו: הפעולה לסיכולו הומלצה על ידי ראשי מערכת הביטחון, ההחלטה הסופית אושרה בקבינט פה אחד לפני 10 ימים

ראש הממשלה נתניהו במסיבת העיתונאים בעקבות חיסולו של האא' אבו אלעטא. " אבו אלעטא ירה מאות רקטות לעבר ישובי העוטף, שסבלם לא נעלם מעניינו. הוא היה פצצה מתקתקת. הפעולה לסיכולו הומלצה על ידי ראשי מערכת הביטחון. ההחלטה הסופית אושרה בקבינט פה אחד לפני 10 ימים, והוא הסמיך אותי להורות על פעולה כשיהיה חלון הזדמנויות."

דובר צה"ל: ‏בשעה זו החל צה"ל לתקוף יעדי טרור של ארגון הטרור גא"פ ברצועת עזה. פרטים נוספים בהמשך

פגיעה ישירה במפעל באזור התעשייה בשדרות, אין נפגעים בגוף

צוותי כיבוי מתחנות שדרות ואשקלון וסיוע תחנות נוספות פועלים בשריפה גדולה במפעל בשדרות. בשלב זה מדובר באירוע גדול שמצריך סיוע וכרגע מוזנקים למקום כוחות נוספים. מפקד מחוז דרום טפסר שמוליק פרידמן בדרכו למקום האירוע.

שריפה במפעל בשדרות, בעקבות פגיעת רקטה 12 בנובמבר 2019

רשות המיסים: פיצוי לעסקים עד 40 ק"מ מרצועת עזה, הממשלה תבחן את הטווח הרחוק יותר

בעקבות האירועים הביטחוניים היום, ולאור העובדה כי עובדים רבים הונחו ע"י פיקוד העורף שלא להגיע למקומות העבודה ולהישאר בבתים ובמרחב מוגן, מודיעה קרן הפיצויים ברשות המסים כי עסקים המצויים בטווח של עד 40 ק"מ מרצועת עזה יהיו רשאים להגיש תביעה להחזר השכר שישולם לעובדים שייעדרו, הן בשל הוראה על סגירת מקום עבודה לא חיוני והן עבור הורים שנאלצו להשגיח על ילדיהם (מתחת לגיל 14) בשל סגירת מוסדות חינוך.

הוראה זו תקפה עד ליום 31.12.2019 וזאת בהתאם לתקנות הוראת שעה "מס רכוש וקרן פיצויים (תשלום פיצויים) (נזק מלחמה ונזק עקיף) הוראת שעה (התשע"ט 2019-)
לעניין ההנחיות ההתגוננות שניתנו מעבר לטווח של ה- 40 ק"מ מרצועת עזה, התקנות הקיימות לא נותנות מענה לפיצויי והנושא ייבחן על ידי הממשלה בהתאם להתפתחויות.

הכבישים החסומים בדרום:

מאגף התנועה של המשטרה נמסר על עדכון חסימות בעקבות המצב הביטחוני: כביש 4 לדרום מצומת זיקים ליד מרדכי. כביש 25 צומת נתיבות למערב. כביש 34 מיד מרדכי לשדרות בשני הכיוונים. כביש 232 צומת גבים למערב.

צה"ל: כלי טיס של חיל האוויר תקף שני פעילי ארגון טרור ברצועת עזה

מצה"ל נסמר כי לפני זמן קצר תקף כלי טיס של חיל-האוויר שני פעילים ממערך ירי תלול המסלול של ארגון הטרור גא"פ בצפון רצועת עזה. התקיפה בוצעה לטובת הסרת איום מיידי, זוהתה פגיעה.​

סרטון המסביר איך להרגיע לאחר אזעקה ב-4 שלבים פשוטים

היערכות המרכז הרפואי סורוקה: "ממשיכים להעניק טיפול רפואי לתושבי הנגב ומוכן לכל תרחיש אפשרי"

מבית החולים נמסר כי כל בעלי התפקידים במקצועות הקריטיים, כגון כירורגיה, טראומה, מיון, הרדמה, סיעוד ואחרים,נכנסו לכוננות גבוהה ולזמינות הגעה לבית חולים בשעות היום והלילה תוך זמן קצר.

בקרב כל הצוותים הרפואיים, רועננו ההנחיות לשעת חירום להתנהגות נכונה בהישמע אזעקת צבע אדום, כדי שיגנו על עצמם ועל המטופלים.

היערכות המרכז הרפואי סורוקה בעקבות סבב הלחימה הנוכחי. (קרדיט: בית החולים סורוקה)

זוהו וסומנו אתרי מיגון בכל מחלקות בית החולים. שלטי הכוונה לאזורים מוגנים ממוקמים במרחבים הפתוחים לטובת ציבור המבקרים.

חדרי הלידה במרכז סבן למיילדות בסורוקה, ממוגנים וממשיכים לפעול כרגיל.

ד"ר שלומי קודש, מנהל המרכז הרפואי סורוקה: "אנו מקיימים ישיבות מטה להערכת מצב ולהמשך פעילות והערכות בית החולים בהתאם.  המרכז הרפואי סורוקה ממשיך להעניק טיפול רפואי לתושבי הנגב ומוכן לכל תרחיש אפשרי".​

משטרת ישראל: פגיעה בבית בנתיבות, אין נפגעים

במשטרת ישראל התקבל דיווח אודות פגיעה בבית בנתיבות. שוטרים הגיעו למקום ופועלים להרחקת אוכלוסיה על מנת לאפשר לחבלן משטרה את הטיפול. מתחקור ראשוני אין נפגעים.

אנו קוראים לציבור להשמע להנחיות המשטרה, לנהוג על פי כללי זהירות מצילי חיים ובכל אירוע להמצאות חפץ חשוד להתקשר למוקד 100 של המשטרה ולהותיר את הטיפול בידי גורמים מקצועיים.​

בהסתדרות פתחו מוקד מידע לעובדים בזמן חירום - *2383

האם מעסיק יכול לחייב אותך לבוא לעבודה בזמן הכרזת מצב מיוחד בעורף? מי ישלם לך משכורת אם מקום העבודה שלך נסגר עקב המצב הביטחוני בשעה שקיימת הוראה להישאר במקלטים? האם מותר למעסיק לנכות ימי חופשה ממכסתו של עובד שנעדר מהעבודה עקב הנחיות פיקוד העורף? כמה שאלות ותשובות בעניין זכויות עובדים בשעת חירום כל הפרטים כאן

בת 8 במצב קשה, לאחר שאיבדה הכרה במהלך אזעקה

הבוקר, בשעה 08:04, בזמן האזעקות באזור גוש דן התקבלה במוקד 101 של מד"א במרחב איילון קריאה על ילדה בת 8 שאיבדה את הכרתה בחולון. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום העניקו טיפול רפואי מציל חיים וביצעו פעולות החייאה עד שחזר הדופק ופינו את הילדה לבית החולים וולפסון במצב קשה ויציב כשהיא מורדמת ומונשמת.

פראמדיק מד"א אנדרי ירמייב סיפר: "כשהגענו למקום הבחנו בחדר המדרגות של הבניין בילדה כבת 8 מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה. סיפרו לנו שבזמן האזעקה הם יצאו להתמגן בחדר המדרגות ואז היא איבדה את הכרתה. הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל פעולות החייאה מתקדמות, עיסויים, הנשמות, מתן מכות חשמל וטיפול תרופתי עד שחזר הדופק וייצבנו את מצבה ואז פינינו אותה לבית החולים כשהיא במצב קשה ויציב, מורדמת ומונשמת."

האזעקות משפיעות גם על בעלי החיים: כלב באשקלון מצא מקלט בתחנת משטרה

שוטרי תחנת המשטרה בעיר אשקלון אירחו במהלך הבוקר כלב שנכנס בבהלה אל תוך התחנה בעקבות אזעקות והדי יירוט מעל העיר. הכלב זכה לטיפולם המסור של השוטרים בתחנה עד שבעליו הגיע וחבר אליו.

שוטרי תחנת המשטרה בעיר אשקלון אירחו במהלך הבוקר כלב שנכנס בבהלה אל תוך התחנה בעקבות אזעקות והדי יירוט מעל העיר. הכלב זכה לטיפולם המסור של השוטרים בתחנה עד שבעליו הגיע וחבר אליו (צילום: דוברות המשטרה)​

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!