דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מצב חירוף

עבודה בזמן חירום / למרות הנחיות פיקוד העורף, פועלי הבניין עובדים תחת אש

נראה שלא כל המעסיקים רואים את בטיחות ובטחון עובדיהם בראש מעייניהם, ולא מעט אתרי בנייה באזור המרכז פעלו בניגוד לחוק | התאחדות בוני הארץ: "קוראים לכל הקבלנים ואזרחי ישראל להיות ממושמעים ולפעול בהתאם להנחיות פיקוד העורף"

עובדים באתר בניה למרות האזהרות. 12 בנובמבר 2019 (באדיבות קו לעובד)
עובדים באתר בניה למרות האזהרות. 12 בנובמבר 2019 (באדיבות קו לעובד)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

על אף הודעת פיקוד העורף שלא להגיע לעבודה במקומות במרחב דן, ירקון והשפלה בהם לא ניתן להגיע למרחב מוגן בהתאם לזמן ההתגוננות, פעילי המאבק בתאונות בניין תעדו בשעות הבוקר אתרי בניה בהם פועלים כרגיל. גם באפליקציית השליחויות וולט הודיעו הבוקר כי השליחים הרכובים ברובם על אופניים – ימשיכו לעבוד כרגיל.

על פי הוראות פיקוד העורף, בשטחי עוטף עזה, דרום השפלה ומרכז ומערב הנגב – אין להגיע לעבודה ואין לחייב עובדים לעבוד כלל למעט במקומות עבודה שהוגדרו בחוק כחיוניים.

פועלי בניין באתר בנייה בעיר חריש. 28 בינואר 2018. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: ליאור מזרחי/פלאש90)
פועלי בניין באתר בנייה בעיר חריש. 28 בינואר 2018. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: ליאור מזרחי/פלאש90)

בין אתרי הבניה שצולמו, כאלו בהם ממשיכים לפעול מנופים, שמפעיליהם המצויים בקבינה בגובה עשרות מטרים, מופקרים לגורלם במקרה של אזעקה, חשופים בקבינה.

בהתאחדות בוני הארץ הבהירו ל'דבר': "התאחדות הקבלנים בוני הארץ העבירה הודעה מפורשת לכל חבריה כי על פי הנחיות פיקוד העורף אין לעבוד במקומות עבודה שאינם חיוניים מגוש דן דרומה, ובכלל זה אתרי הבניה. כמו בהרבה מגזרים עיסקיים יש כאלה מעטים שאינם נשמעים להנחיות וזה לא טוב. ההתאחדות קוראת לכל הקבלנים ואזרחי ישראל, להיות ממושמעים ולפעול בהתאם להנחיות פיקוד העורף".

"בעשרות אתרי בנייה העבודה והמנופים ממשיכים לעבוד כרגיל תוך סיכון חיי אדם ובניגוד להנחיות פיקוד העורף" מסר ראובן בן שמעון, מנהל הפורום למניעת תאונות עבודה. "פועלי הבניין מופקרים לא רק בגלל המצב הבטיחותי במהלך השנה וכעת הם מופקרים גם בגלל מצב הביטחוני, כנראה ולקבלנים רבים הרווחים הרבה יותר חשובים מחיי אדם של העובדים הכי חלשים בחברה הישראלית". בארגון קו לעובד קראו לרשויות, הארציות והמקומיות, לאכוף את הנחיות פיקוד העורף בשטח שיפוטן וליידע את כלל המעסיקים על האיסור להעסיק עובדים ולהפקיר את בטיחותם, בכל השפות הרלוונטיות.

"אני מתפלא על הקבלנים שממשיכים לעבוד באיזורים אשר בהם פיקוד העורף אסר לעבוד" מסר דן וורשבסקי יו"ר ועד מפעילי עגורן צריח. "עוד יותר גרוע, שמספר קבלנים גם מחייבים מנופאים לעבוד. אנו וועד מפעילי עגורן צריח ביחד עם ההסתדרות החדשה נעמוד לצד המנופאים ונפעל מול כל קבלן מפר חוק  ביד קשה. בטחון הפועלים מעל הכל".

במשרד העבודה והרווחה מסרו כי מעסיקים המפרים את הוראות פיקוד העורף פועלים בניגוד להנחיות, אך לא השיבו האם המשרד פועל לאכיפת הנחיות פיקוד העורף על המעסיקים, והפנו את דבר לפיקוד העורף עצמו. בדובר צה"ל טרם הגיבו.

לנוכח הוראות פיקוד העורף העדכניות ועל רקע המצב הבטחוני, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הורה לפתוח מוקד חירום למענה לפניות העובדים. המוקד עומד לרשות הציבור בטלפון: 2383*.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!