דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מתיחות בטחונית

עדכונים שוטפים / על רקע הפרסומים על מו"מ בתיווך מצרי: ירי הרקטות מן הרצועה לא פוסק

מתח רקטות לעבר ערי הדרום | רה"מ: "פנינו לא להסלמה, אבל אנחנו עונים על כל תקיפה נגדנו בהתקפה ובתגובה חריפה מאוד" | דובר הג'יהאד האיסלאמי: "השגנו את יעדינו"

חבלני משטרת ישראל בזירת נפילת חלקי רקטה בעיר אשדוד. (קרדיט: דוברות המשטרה)
חבלני משטרת ישראל בזירת נפילת חלקי רקטה בעיר אשדוד. (קרדיט: דוברות המשטרה)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ירי הטילים לעבר יישובי הדרום, השפלה והמרכז שהחל אתמול (שלישי) נמשך גם לאורך היום עם ירי מאסיבי לעבר יישובי הדרום, בעיקר במועצות הסמוכות לרצועת עזה ושדרות אולם גם לעבר יישובי השפלה, אשקלון ונתיבות.

בתגובה לירי, המשיך צה"ל גם היום בתקיפות לעבר מטרות של אגון הג'יהאד האיסלאמי תוך שהוא נמנע במוצהר מתקיפת מטרות של ארגון חמאס או תקיפות בלב ריכוזי אוכלוסייה ברצועת עזה, זאת במטרה לא לגרור גם את החמאס לתוך סבב האלימות הנוכחי. אמש החל מאמץ מצרי להגעה לרגיעה שכלל גם נסיעה בהולה של שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדאנוב, לשיחות בקהיר.

חבלני משטרת ישראל בזירת נפילת חלקי רקטה בעיר אשדוד. (קרדיט: דוברות המשטרה)
חבלני משטרת ישראל בזירת נפילת חלקי רקטה בעיר אשדוד. (קרדיט: דוברות המשטרה)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשא היום דברים בישיבת הממשלה ואמר כי ישראל ממשיכה להכות בג'יהאד האיסלמי לאחר שסיכלה את המפקד הבכיר של הג'יהאד ברצועה. "הוא היה אחראי לרוב הפיגועים שיצאו מרצועת עזה בשנה האחרונה, והוא תכנן גם להוציא לפועל עוד פיגועים, ממש בימים הללו", דברי נתניהו.

בהמשך היום נרשם עימות במליאת הכנסת בין חברי הרשימה המשותפת לבין רה"מ כשזה נתן הודעה רשמית בדבר הסיבות לחיסולו של בכיר הג'יהאד האסלמי, בהא אבו אל עטא. נתניהו פנה לחבר הכנסת אחמד טיבי והאשים אותו כי חברת מפלגה שלו הפגינה אמש והאשימה את ישראל בפשעי מלחמה. בתגובה צעק טיבי על נתניהו כי הוא שקרן ומסית וכי בגללו הוא ומשפחתו מקבלים איומים על חייהם. טיבי הוצא מן המליאה ובעקבותיו יצאו כל חברי מפלגתו.

הבוקר השני להסלמה

לאחר לילה שקט נשמעה הבוקר, לקראת השעה 6:00, אזעקת צבע אדום ראשונה ביישובי עוטף עזה ולאחריה מספר אזעקות נוספות. לאחר יממה של השבתה, באיזור המרכז מתחילים אט אט לחזור לשגרה, בעוד בדרום השפלה ובעוטף עזה תמשיך השבתת הלימודים גם היום. מאז אתמול בבוקר נורו לישראל 220 רקטות, מתוכם 60% נפלו בשטחים פתחו. 90% מהרקטות שכוונו למרכזי אוכלוסייה יורטו על ידי כיפת ברזל.

נפילת רקטה ברחוב על יד גן יבנה. 12 בנובמבר 2019. (פלאש90)
נפילת רקטה ברחוב על יד גן יבנה. 12 בנובמבר 2019. (פלאש90)

בצה"ל מעריכים כי הירי ימשיך היום, וכי בארגון הג'יהאד האיסלמי נערכים לכמה ימים לחימה. חמאס נכון לעכשיו לא מעורבים ישירות בלחימה. כניסתם למערכה, אם תקרה, תסלים על פי הערכות את המצב בצורה משמעותית.

פיקוד העורף הודיע אמש על הנחיות חירום לקראת היום, בעקבות ההסלמה הבטחונית בדרום ומרכז הארץ. לפי ההנחיות, באזור הדרום ובדרום השפלה תמשיך השבתת הלימודים, בעוד אזור המרכז והשפלה מתחיל לחזור לשגרה. רשויות מקומיות שהודיעו על חזרה ללימודים (למעט במבנים יבילים/בנייה קלה): תל אביב, חולון אלעד, בית שמש, בני ברק, לוד, נס ציונה, סביון, קרית אונו ורחובות. הללו מצטרפות לרשויות במרכז שהודיעו כבר אתמול בלילה כי הן חוזרות לשגרה על-פי הנחיות פיקוד העורף.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

מטח נוסף לעבר אשדוד, אשקלון והעוטף

כיפת ברזל יירטה לפחות 5 רקטות במטח לעבר אשקלון, יישובי העוטף ואשדוד שם כוחות הביטחון איתרו רסיסי רקטה שהתפוצצה. לא דווח על נפגעים בגוף.

האם הג'יהאד האיסלאמי חותר לחידוש הרגיעה?

בהודעה שיצאה הערב מטעם דוברות הארגון נאמר כי הארגון השיג את מטרותיו והעניש את ישראל על תוקפנותה.מנהיג הארגון, זיאד נחאלה, יצא לקהיר לשיחות על רגיעה בתיווך מצרי.

מד"א: מתחילת ההסלמה טופלו 63 בני אדם על ידי צוותי הארגון

מאתמול בשעה 05:00 בבוקר ועד היום בשעה 17:30, החובשים והפראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ל-63 בני אדם, רובם במצב קל. בין הנפגעים: אישה כבת 65 באשקלון במצב בינוניו- 2 פצועים קל בגוף, גברים כבני 30 ו-55 במועצה האזורית באר טוביה, 29 נפגעים קל שנחבלו בדרך למרחב המוגן ו-31 נפגעי חרדה.

דיווח: פגיעה ישירה באשקלון. אישה כבת 65 פונתה במצב בינוני

חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח ברזילי אישה כבת 65 במצב בינוני בהכרה מלאה עם פציעות קלות משברי זכוכית שהתנפצה.

זירת הנפילה באשקלון (קרדיט: דוברות המשטרה)

עימות במליאת הכנסת בין ראש הממשלה וחברי הכנסת מהרשימה המשותפת

עימות נרשם במליאת הכנסת בין ראש הממשלה לבין חברי הכנסת של הרשימה המשותפת, בזמן שנתניהו ביקש למסור הודעה למליאה בהתאם להוראות חוק היסוד, על ההליך שבו התקבלה ההחלטה לחסל את בכיר הג'יהאד האסלמי בהא אבו אל עטא.

לאחר מסירת ההודעה הרשמית אמר נתניהו:  "אני לא אישרתי בקשות חוזרות ונשנות של גורמי הביטחון משום שבדקנו מה הסיכויים שייפגעו כאן בלתי מעורבים ופעם אחר פעם כולל בחודשים האחרונים כולל בשבועות האחרונים אני לא אישרתי, משום שאנחנו רוצים לצמצם עד המינימום את הבלתי מעורבים.  זה שונה לחלוטין ממה שעושים אותם טרוריסטים שיש כאן חברי כנסת שניגשים להגן עליהם, שהם בכוונה תחילה בזדון מכוונים לאזרחים, בכוונה מכוונים לשכונות מגורים."

נתניהו פנה לח"כ אחמד טיבי ואמר: "אחמד טיבי אתה אמרת עליי, אתמול שמעתי הפגנה תומכת שלכם שבה חברת כנסת שלכם מבקשת בכל דרך להוקיע אותנו כפושעי מלחמה". ח"כ טיבי הגיב בצעקות: "אתה משקר במצח נחושה, אתה מסית, אתה שקרן, בגללך המשפחה שלי מקבלת איומים", והוצא מהמליאה לאחר שנקרא לסדר שלוש פעמים. בעקבות זאת יצאו כל חברי הכנסת של הרשימה המשותפת מהמליאה תוך שהם קוראים "מלחמת המשא ומתן, המבצע להצלת נתניהו."

אזעקות ביישובי עוטף עזה. מוקד החירום של ההסתדרות ממשיך לעבוד

אזעקות נשמעו בשדרות, אשקלון וביישובים במועצות האזוריות חוף אשקלון ואשכול. אין נפגעים בגוף.

אגף הדוברות בהסתדרות: בעקבות המצב הביטחוני, מוקד החירום של ההסתדרות ממשיך לעבוד במתכונת חירום ומרחיב את שעות פעילותו.
בשל המצב הביטחוני ובהנחיית יושב ראש ההסתדרות ארנון בר-דוד, מוקד המידע והשירות של ההסתדרות בטלפון 2383* יעבוד גם היום במתכונת חירום ואף הגדיל את שעות פעילותו עד לשמונה בערב. המוקד פתוח לכלל העובדים בארץ והוא נותן מענה לזכויות עובדים בשעות חירום.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: ״אנחנו נחושים להילחם ולהגן על ארצנו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: ״אנחנו ממשיכים להכות בג'יהאד האיסלמי לאחר שסיכלנו את המפקד הבכיר של הג'יהאד ברצועה. הוא היה אחראי לרוב הפיגועים שיצאו מרצועת עזה בשנה האחרונה, והוא תכנן גם להוציא לפועל עוד פיגועים, ממש בימים הללו.

אני מבקש לברך שוב את צה״ל והשב״כ, את אמ״ן, חה״א ופיקוד הדרום, על הפעולה המוצלחת שיוצרת סטנדרט חדש של סיכול מרצחים וטרוריסטים בעולם.

אני מבקש גם לשבח את לוחמי כיפת ברזל, שגם הם יוצרים סטנדרט חדש, משום שבפעילות שלהם הם הצליחו ליירט למעלה מ-90% מהשיגורים הללו. זאת עבודה יוצאת מן הכלל של החיילים והחיילות, המפקדים והמפקדות, אני מצדיע לכם.

ביממה האחרונה אנחנו השמדנו מטרות חשובות של הג׳יהאד האיסלמי. סיכלנו חוליות מחבלים שתכננו לשגר רקטות לשטחה של מדינת ישראל, והיו חלק מהם גם במהלך השיגור.

אמרתי אתמול שפנינו לא להסלמה, אבל שאנחנו עונים על כל תקיפה נגדנו בהתקפה ובתגובה חריפה מאוד. מוטב שהג׳יהאד יבין זאת עכשיו במקום שיבין זאת כשזה יהיה מאוחר מדי בשבילו. אני מאמין שהמסר הזה מתחיל להיקלט אצל הג׳יהאד האיסלמי. הם מבינים שאנחנו נמשיך להכות בהם ללא רחם. הם מבינים שכוחה של ישראל רב ושכוח הרצון שלנו גדול מאוד.

אנחנו נחושים להילחם ולהגן על ארצנו, ואם הם חשבו שהמטחים האלה או הפגיעות האלה יחלישו אותנו או ירפו את הנחישות שלנו – הם טועים. ולכן יש להם ברירה אחת – להפסיק את התקיפות הללו או לספוג עוד ועוד מהלומות. בחירה שלהם.

אזרחי ישראל, אני חוזר ואומר: זה יכול לקחת זמן. יש להישמע בקפדנות להוראות פיקוד העורף. אני מוסיף מעבר לזה – אנחנו רואים שבסבירות גבוהה מאוד מי שמקפיד על הוראות פיקוד העורף, לא נפגע, וכשיש נפגעים, כמעט תמיד בכל המקרים, אלו אנשים שלא שמעו לפיקוד העורף. ההנחיות הן פשוטות וברורות, ואני מבקש מכל אחד להקפיד עליהן.

אנחנו נמשיך לעשות יחד כל מה שצריך כדי להגן על ביטחון מדינת ישראל, ביטחון אזרחי, ישראל ויחד ננצח".

דובר צה"ל: כלי טיס תקף פעילי הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה

דובר צה"ל מסר כי כלי טיס של צה"ל תקף מספר פעילי הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני בצפון רצועת עזה שעסקו בהכנה לשיגור רקטות. על פי ההודעה זוהתה פגיעה.

צה"ל: פעיל ג'יהאד שעסק בהכנה לשיגור רקטות הותקף בצפון הרצועה

דובר צה"ל הודיע כי כלי טיס של צה"ל תקף פעיל של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני שעסק בהכנה לשיגור רקטות בצפון רצועת עזה. על פי ההודעה זוהתה פגיעה.

ביישובי עוטף עזה ודרום השפלה בהם אשקלון, מוא"ז גזר בני שמעון ומרחבים, לא יתקיימו לימודים. במטה יהודה פתיחת יום הלימודים בכל מוסדות החינוך נדחית בשעתיים (למעט יישובי טווח ה40 בהם לא יתקיימו לימודים ולא תהיינה הסעות). לא יהיו הסעות לבתי הספר מחוץ למועצה.

מאז חיסולו של ראש הג'יהאד האיסלאמי בעזה בהאא' אבו אלעטא בשלישי לפנות בוקר נורו על ישראל כ-200 טילים מכיוון רצועת עזה, כ-90% מהשיגורים יורטו על-ידי מערכת כיפת ברזל. השר נפתלי בנט הכריז על מצב מיוחד בעורף עד טווח של 80 ק"מ מרצועת עזה למשך 48 שעות. במהלך היום טופלו 46 בני אדם באורח קל, מפציעות רסיסים או מחרדה.

שריפה במפעל בשדרות, בעקבות פגיעת רקטה 12 בנובמבר 2019
שריפה במפעל בשדרות, בעקבות פגיעת רקטה 12 בנובמבר 2019

על-פי ההנחיות, באזור הדרום (עוטף עזה, מערב לכיש, מערב הנגב, מרכז הנגב ודרום השפלה) לא תתקיים פעילות חינוכית ונאסרת יציאה לעבודה, למעט סקטורים חיוניים. השירותים לאזרח יתקיימו במתכונת הכרחית בלבד, ואירועים יתקיימו עד 100 איש בשטח סגור בלבד. לעומת זאת באזור המרכז (אזורים דן, ירקון והשפלה) נקבע כי ניתן לקיים לימודים, למעט במבנים יבילים/בנייה קלה, אין מגבלות על יציאה לעבודה והשירותים לאזרח יפעלו כרגיל. האיסור היחיד הוא על קיום אירועים של מעל 300 איש בשטח פתוח. למרות ההודעה על חזרה למצב שגרה יחסי במרכז ובשפלה, מרבית הערים הגדולות באזור המרכז הודיעיו כי לא יתקיימו לימודים. עם זאת, עיריית תל אביב-יפו הודיעה כי תקיים את הלימודים כסדרם.

ההסלמה בדרום החלה ביום שלישי בסביבות השעה 5:00 בבוקר, בעקבות חיסולו של מפקד הג'יהאד האיסלמי ברצועת עזה, בהאא' אבו אלעטא, שהיה אחראי לפיגועים רבים ולירי רקטות נגד מדינת ישראל בחודשים האחרונים. הוא נורה כשישן במיטתו בדירת מסתור בשכונת שג'עיה בעזה, והוא ואשתו נהרגו. במקביל, דווח על נסיון חיסול של בכיר נוסף בג'יהאד האיסלמי בסוריה, שנפצע באורח קשה.

בתגובה לירי שיגר ארגון הג'יהאד האיסלמי עשרות רקטות על דרום ומרכז ישראל. עשרות הרקטות שנורו על ישראל פגעו בבתים, כבישים ושטחים פתוחים ברחבי ישראל, ובשלב זה במד"א מדווחים על 46 בני אדם שנפצעו קל, וילדה בת 8 שנמצאת במצב קשה לאחר שככל הנראה לקתה בלבה בשעת אזעקה. במהלך היום תקף צה"ל מטרות של הג'יהאד האיסלאמי ברצועה.

בעקבות ההסלמה הודיע פיקוד העורף על ביטול הלימודים בגוש דן ובדרום, והודיע כי מקומות עבודה לא חיוניים יושבתו. בהמשך עודכנה ההנחיה לפיה באזור המרכז תתאפשר עבודה במקומות בהם קיים מרחב מוגן.

אתמול: יממה של הסלמה

בשעות הבוקר נפצעה קשה בת 8 שאיבדה הכרתה במהלך אזעקה. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום העניקו טיפול רפואי מציל חיים וביצעו פעולות החייאה עד שחזר הדופק ופינו את הילדה לבית החולים וולפסון במצב קשה ויציב כשהיא מורדמת ומונשמת.

סביב השעה 10 דווח על פגיעה בבית בנתיבות אולם לא היו נפגעים. שוטרים שהגיעו למקום פעלו להרחקת אוכלוסיה על מנת לאפשר לחבלן משטרה את הטיפול. במשטרה קוראים לציבור להשמע להנחיות המשטרה, לנהוג על פי כללי זהירות מצילי חיים ובכל אירוע להמצאות חפץ חשוד להתקשר למוקד 100 של המשטרה ולהותיר את הטיפול בידי גורמים מקצועיים.​

בתי החולים בדרום ובמרכז עברו למתכונת חירום. מביה"ח סורוקה נמסר כי כל בעלי התפקידים במקצועות הקריטיים, כגון כירורגיה, טראומה, מיון, הרדמה, סיעוד ואחרים,נכנסו לכוננות גבוהה ולזמינות הגעה לבית חולים בשעות היום והלילה תוך זמן קצר. בקרב כל הצוותים הרפואיים, רועננו ההנחיות לשעת חירום להתנהגות נכונה בהישמע אזעקת צבע אדום, כדי שיגנו על עצמם ועל המטופלים.

לאורך היום דווח על פעילות של צה"ל ברצועת עזה, זו כוונה בעיקר כנגד חוליות משגרי טילים, עמדות תצפית ותקשורת ומתקנים תת-קרקעיים של ארגון הג'יהאד האיסלאמי תוך אמירה בורה לחמאס כי אם אנשון לא יתערבו ולא יצטרפו לשיגורים לעבר ישראל – לא יותקף.

לאור העובדה כי עובדים רבים הונחו על-ידי פיקוד העורף שלא להגיע למקומות העבודה ולהישאר בבתים ובמרחב מוגן, מודיעה קרן הפיצויים ברשות המסים כי עסקים המצויים בטווח של עד 40 ק"מ מרצועת עזה יהיו רשאים להגיש תביעה להחזר השכר שישולם לעובדים שייעדרו, הן בשל הוראה על סגירת מקום עבודה לא חיוני והן עבור הורים שנאלצו להשגיח על ילדיהם (מתחת לגיל 14) בשל סגירת מוסדות חינוך.

בשעות הצהריים, פגיעה ישירה במפעל מזרונים באזור התעשייה בשדרות, אין נפגעים בגוף. צוותי כיבוי מתחנות שדרות ואשקלון וסיוע תחנות נוספות פעלו בשריפה גדולה במפעל בשדרות.

במסיבת עיתונאים שכינס רה"מ בקריה בת"א בעקבות חיסולו של האא' אבו אלעטא אמר כי "אבו אלעטא ירה מאות רקטות לעבר ישובי העוטף, שסבלם לא נעלם מעניינו. הוא היה פצצה מתקתקת. הפעולה לסיכולו הומלצה על ידי ראשי מערכת הביטחון. ההחלטה הסופית אושרה בקבינט פה אחד לפני 10 ימים, והוא הסמיך אותי להורות על פעולה כשיהיה חלון הזדמנויות". נתניהו הוסיף כי ישראל אינה מעוניינת בהסלמה, "אבל נעשה כל מה שידרש כדי להגן על עצמנו. יתכן וזה יקח זמן רב, צריך לאפשר לצה"ל לעשות את העבודה". הרמטכ"ל וראש השב"כ הצטרפו לדבריו של רה"מ והגדירו את אבו אל-עטא "פצצה מתקתקת".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!