דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

הפסקת אש / למרות החזרה לשגרה: רקטות מעזה לדרום לאורך היום, הלימודים בעוטף ובאשקלון בוטלו

לאחר הכרזת צה"ל אחה"צ על חזרה מלאה לשגרה, יירטה כיפת ברזל שיגור לכיוון המועצה האזורית שדות נגב | מתחילת כניסת הפסקת האש לתוקף הבוקר נורו מספר מטחים לכיוון ישראל | בעקבות הירי: ראשי העיריות בעוטף עזה החליטו על ביטול הלימודים מחר (שישי)

זירת הנפילה באשקלון (קרדיט: דוברות המשטרה)
זירת הנפילה באשקלון (קרדיט: דוברות המשטרה)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

למרות הפסקת האש בין צה"ל לג'יהאד האיסלאמי שנכנסה לתוקף הבוקר (חמישי), במהלך היום נורו מספר רקטות לאזור עוטף עזה שיורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. בשעה 7:00 ובשעה 10:30 בבוקר נורו לשטחי העוטף מספר רקטות, בסביבות השעה 17:30 נורתה רקטה לכיוון המועצה האזורית שדות נגב וכן בשעה 22:20.

בעקבות האזעקות בדרום החליט פורום ראשי רשויות עוטף עזה, שמחר (שישי) לא יתקיימו לימודים בכל מוסדות החינוך בחמשת רשויות העוטף. "אנו עומדים בקשר עם צה"ל ובוחנים את ההתפתחויות. כרגע אין שינוי בשאר הנחיות ההתגוננות. ההחלטה התקבלה מתוך דאגה לתלמידים ולצוותים החינוכיים", נמסר. גם בעיריית אשקלון הוחלט לבטל את יום הלימודים.

הבוקר בשעה 7:00 (חמישי) הודיע פיקוד העורף על הסרת כלל מגבלות החירום מאזורי המרכז והדרום, להוציא אזורי עוטף עזה ולכיש, שלגביהם נמסר כי החזרה לשגרה תבוצע לאחר התייעצויות עם הגורמים המוסמכים. בשעה 9:00 אישר דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, את קיומה של הפסקת אש עם הג'יהאד האיסלאמי. כאמור, בסביבות השעה 10:30 נורו מספר רקטות ונשמעו אזעקות בעקבות שיגורים מעזה שיורטו. בשעה 16:00 הודיע פיקוד העורף על הסרת כל מגבלות החירום וחזרה מלאה לשגרה גם בדרום, אלא שאחר הצהריים נורתה רקטה נוספת.

הפסקת האש בין ישראל לג'יהאד האיסלאמי הושגה לאחר יומיים של לחימה, יותר מ-400 רקטות שנורו מהרצועה לשטח ישראל ו-32 הרוגים בעזה, ונכנסה לתוקף הבוקר (חמישי) בשעה 5:30. עד אמצע הלילה נמשכו חילופי אש אינטנסיביים בין צה"ל לארגון הג'יהאד האיסלמי. מטח כבד נורה מהרצועה ב-23:15 והפעיל התרעות צבע אדום ביישובים רבים מהעוטף ודרום השפלה, בהם שדרות, רחובות, אשדוד, גדרה, יבנה ועוד. ממד"א נמסר כי לא התקבלו דיווחים על פגיעה מרקטות ממטח זה, וכי שמונה אנשים טופלו – ארבעה נפגעי חרדה וארבעה שנחבלו בזמן ריצה למקלט, בהם תינוק בן שנה שנפל עם אימו בדרך למקלט ונחבל קלות בראשו. במהלך אתמול התמקד הירי של ארגון הטרור בעיקר ביישובים הסמוכים לרצועת עזה.

נכון לאתמול (רביעי), נמסר מצה"ל כי 90% מהרקטות שכוונו למרכזי אוכלוסייה יורטו. לא דווח על נפגעים ישירות מירי הרקטות, אלא על נפגעי חרדה ואנשים שנחבלו בדרכם למרחב המוגן.

בתגובה לירי, המשיך צה"ל אתמול בתקיפות לעבר מטרות של ארגון הג'יהאד האיסלאמי תוך שהוא נמנע במוצהר מתקיפת מטרות של ארגון חמאס או תקיפות בלב ריכוזי אוכלוסייה ברצועת עזה, זאת במטרה לא לגרור גם את החמאס לתוך סבב האלימות הנוכחי. אמש החל מאמץ מצרי להגעה לרגיעה שכלל גם נסיעה בהולה של שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדאנוב, לשיחות בקהיר.

ההסלמה בדרום החלה ביום שלישי בסביבות השעה 5:00 בבוקר, בעקבות חיסולו של מפקד הג'יהאד האיסלמי ברצועת עזה, בהאא' אבו אלעטא, שהיה אחראי לפיגועים רבים ולירי רקטות נגד מדינת ישראל בחודשים האחרונים. הוא נורה כשישן במיטתו בדירת מסתור בשכונת שג'עיה בעזה, והוא ואשתו נהרגו. במקביל, דווח על ניסיון חיסול של בכיר נוסף בג'יהאד האיסלמי בסוריה, שנפצע באורח קשה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!