דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הכנסת ה-22

ללא ממשלה קבועה / באין ועדת עבודה: הכנסת תדון בבטיחות פועלי הבניין

בעקבות הצעה לסדר של חברי הכנסת איתן גינזבורג, עופר כסיף ויואב בן צור תכריע הוועדה המסדרת באיזו ועדה ייערך הדיון | ח"כ איתן גינזבורג: "הנתונים מעידים שהממשלה נעלמת, את התוצאות סופרים בארונות קבורה"

זירת תאונת העבודה הקשה באזור התעשייה ברחוב ז'בוטינסקי ביבנה (צילום: פלאש90)
זירת תאונת העבודה הקשה באזור התעשייה ברחוב ז'בוטינסקי ביבנה (צילום: פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הוועדה המסדרת של הכנסת תידרש להחליט באיזו וועדה יידון נושא בטיחות העובדים בתקופת המעבר עד להקמת וועדות הכנסת הקבועות. כך הוחלט אמש (ד') במליאת הכנסת. הוועדה המסדרת, שכרגע עומד בראשה ח"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן) היא הקובעת את סדרי ועדות הכנסת בתקופת ביניים זו, והיא רשאית גם להקים וועדת כנסת זמנית שתוכל לדון בנושא.

את ההצעות לסדר בנושא זה, שלחו חברי הכנסת איתן גינזבורג (כחול-לבן), עופר כסיף (הרשימה המשותפת) ויואב בן צור (ש"ס). 16 חברי הכנסת שנכחו במליאה תמכו בהצעתם. "ב-2019 כמעט בכל שבוע נהרג פועל בניין" אמר ח"כ גינזבורג. "43 הרוגים ב-46 שבועות שעברו עד היום. עוד לא הזכרנו את הפצועים ואת הנפגעים שאם נמנה אותם נגיע כמעט לתאונה ביום. הכי מתסכל הוא שאת רוב המקרים האלה אפשר למנוע. אפילו קל למנוע. חברי הכנסת, הנתונים צריכים לגרום לכולנו לעצור. הם מעידים שאין מערכת אכיפה אפקטיבית; שהממשלה נעלמת; שלא בוער לה לטפל בכשל כל כך חמור; שאת התוצאות סופרים בארונות קבורה".

ח"כ כסיף: "חיים של פועלים הם לא עניין כלכלי אלא אנושי. מי שפצע פועל, מי שהרג פועל, צריך לשלם על הרשלנות שלו. אתרי בנייה שמפירים חוקי בטיחות צריכים להיסגר לתקופות ארוכות, ואפילו להיות מועברים לידיים אחרות.

המצב של סגירה ופתיחה מהירה של אתרי בנייה שבהם התרחשו תאונות הוא יריקה בפנים של הפצועים, ההרוגים והמשפחות" "אנו עדים לתופעה שעל פיה פועלי הבניין הצטרפו בעל כורחם למגזר השקוף, המגזר שלא שומעים אותו ולא רואים אותו עד שהוא נופל קורבן לאסון ומשלם בחייו" אמר ח"כ בן צור. "המצב הזה לא יכול להמשיך עוד, ורק הבית הזה יוכל לעצור אותו. נכון שכרגע אנחנו נמצאים תקופה ארוכה בממשלת מעבר, אך כשנחזור בהקדם ובעזרת השם לפעילות שגרתית – קודם כל עלינו לשפר את מנגנוני הפיקוח על הבטיחות בתחום הבנייה. עד אז כל אדם המנהל צוותים בתחום הבנייה צריך להתרחק מהחבר המסוכן ששמו 'יהיה בסדר'; להיצמד לחוקי הבטיחות ולכל הנהלים, ולראות את קדושת החיים לנגד עיניו".

עוד התייחסו במליאה לצורך בחידוש הדיון הפרלמנטרי בבטיחות העובדים גם חברי הכנסת אוסאמה סעדי, יוסף ג'בארין ו-ווליד טאהא מהרשימה המשותפת. שר התיירות יריב לוין (ליכוד) השיב בשם הממשלה, והבהיר כי חלק מסעיפי ההסכם שנחתם מול ההסתדרות ביוני 2018 טרם הושלמו שכן לשם פעולות החקיקה הנחוצות להן נדרשת הקמת וועדות הכנסת השונות. "יש לקוות שהחלטה אופרטיבית בעניין תתקבל במהרה, ויתאפשרו חידוש דיוני הכנסת בצעדים הדחופים הנדרשים לקידום בטיחותם המעורערת של העובדים באתרי הבנייה ובכלל", כתבה מנהלת הקבוצה למניעת תאונות בניין ותעשייה, הדס תגרי, והביעה תקווה כי תוקם וועדה זמנית לטובת הדיון בסוגיה. "זהו מהלך חיוני ביותר, שכן שיתוק עבודת הכנסת בשנה האחרונה פוגע מאד באפשרות לקדם מהלכים חיוניים מול משרדי הממשלה בנושא כמו גם הליכי חקיקה". תגרי הודתה לחברי הכנסת מכל הסיעות המתגייסים לקידום הנושא.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!