דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורסל / מוקדמות אליפות אירופה: נבחרת הנשים נחלה הפסד כואב לשבדיה

הנבחרת המתחדשת הפסידה במשחקה הראשון בקמפיין בתוצאה 77:40 לנבחרת שבדיה החזקה | 1,100 צופים הגיעו לעודד ב'היכל שלמה' בתל אביב | המאמן אלי רבי: "כמפקד הספינה אני יכול להגיד שההופעה לא הייתה מספיק טובה"

נבחרת ישראל בכדורסל מול שבדיה (איגוד הכדורסל בישראל)
נבחרת ישראל בכדורסל מול שבדיה (איגוד הכדורסל בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הפסד כואב לנבחרת הנשים של ישראל בכדורסל, הערב (חמישי) בפתיחת מוקדמות אליפות אירופה. נבחרת ישראל המתחדשת הפסידה בתוצאה 77:40 לנבחרת שבדיה החזקה מול 1,100 צופים ב'היכל שלמה' בתל אביב. ישראל תצטרך ללמוד מההפסד הכואב ולהשתפר לקראת המשחק הבא בטורניר המוקדמות מול מונטנגרו בנובמבר 2020. 

נבחרת ישראל נמצאת בתהליך התחדשות ופתחה את הקמפיין עם סגל בגיל ממוצע של 21.5. הבחירה יוצאת הדופן להצעיר ברמה כל כך משמעותית את סגל הנבחרת נובעת בעיקר מהחלטה להעניק את המפתחות ולתת ניסיון בינלאומי לשחקניות צעירות שאמורות בעשור הקרוב להוביל את נבחרת הנשים של ישראל. 

במהלך המשחק בלטה ההתרגשות של השחקניות שהתקשו לבצע פעולות בסיסיות בהגנה והחטיאו ממצבים טובים בהתקפה, פעולות שנתנו לשבדיות החזקות והמנוסות יותר לעלות ליתרון משמעותי כבר ברבע האחרון ובעצם לסגור את המשחק כמעט מתחילתו. נבחרת שבדיה אשר הגיעה לרבע גמר אליפות אירופה הקיץ, הראתה את כל הסיבות להיותה אחת הנבחרות הטובות ביבשת. 

שבדיה פתחה חזק בשמירה על כל המגרש ובלחץ על צמד הגארדיות יערה יצחקי ועדן רוטברג, לחץ שהתבטא בקושי של הישראליות להגיע למצבים טובים ולאיבודי כדור שהובילו לריצה של השוודיות הגבוהות והאתלטיות יותר. בסיום הרבע הראשון התוצאה הייתה 23:6 לטובת שבדיה ונבחרת ישראל נראתה אבודה בדרך לתבוסה קשה. 

במהלך המחצית השנייה שבדיה המשיכה להגדיל את ההפרש והמשחק נגמר בהפסד כואב בתוצאה 77:40 לשבדיה. ישראל התקשתה בהגנה ובהתקפה, הרבתה לאבד כדורים וקלעה 1 מ-12 מחוץ לקשת, הלכה לקו רק שש פעמים והפסידה בריבאונד 52:29 עם 14 ריבאונדים בהתקפה לשבדיות. 

נבחרת הנשים בכדורסל מול שבדיה, מוקדמות אליפות אירופה, 14 לנובמבר 2019 (איגוד הכדורסל בישראל)
נבחרת הנשים בכדורסל מול שבדיה, מוקדמות אליפות אירופה, 14 לנובמבר 2019 (איגוד הכדורסל בישראל)

קלעו לישראל: דניאל רבר 10, אלכסנדרה כהן וטל לב 8 כ"א, עדן רוטברג ויערה יצחקי 4 כ"א, מרים חנון, שהד עבוד ואלכסנדרה גיצ'נקו 2 כ"א. שותפו ולא קלעו: גילי איסנר, צליל וטורי, רומי לוי ודניאל קרש.

נבחרת ישראל לא צריכה להילחץ יותר מדי מההפסד הכואב ובעיקר להמשיך להשקיע ולבנות את עצמה לשנים הבאות. השחקניות וצוות האימון יצטרכו ללמוד מהטעויות שלהן, להמשיך להתאמן קשה ולבנות את הנבחרת לקראת המשחקים והשנים הבאות. סך הכל גדל דור צער מוכשר לנבחרת ישראל, שכולל גם מספר שחקניות שלא היו היום בגלל קריירה בליגת המכללות. כדאי מאוד לאיגוד הכדורסל להשקיע בכמה שיותר משחקי אימון מול נבחרות ברמה של ישראל, במטרה להעניק ניסיון נוסף לסגל הצעיר מאוד. 

מאמן הנבחרת אלי אלי רבי אמר לאחר המשחק: "קודם כל אני חושב שהשבדיות גרמו לנו להראות לא טוב, שבדיה נבחרת מצוינת ויש לי ניסיון לא מעט באירופה ואני חושב שהן מאוד טובות. קיוויתי ורציתי כי התאמנו בשביל לתת הופעה יותר טובה, למדנו על בשרנו שיש לנו עוד על מה לעבוד כדי שנוכל להתחרות ברמות האלה, אנחנו מאוד רחוקים וראינו את ההתרגשות ואת חוסר הניסיון. אני לא יכול לבוא בטענות לבנות שלנו, אני יודע כמה הן רצו אבל כמפקד הספינה אני יכול להגיד שההופעה לא הייתה מספיק טובה”. אמר המאמן הלאומי והוסיף “כולנו קיבלנו פרספקטיבה לאן אנחנו צריכים לשאוף, זה הדבר הטוב אבל אני לא יכול להגיד משהו מקצועי שבזכותו אני מרוצה, קיבלנו מראה לאן אנחנו צריכים לשאוף לכל שחקנית באופן אישי וכנבחרת”.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!