דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מרכז חוסן

קו העימות / הממשלה תתקצב הקמת מרכז 'חוסן' באשקלון - הראשון מחוץ לעוטף עזה

מנכ"ל משרד רה"מ רונן פרץ הודיע לראש העיר תומר גלאם על העברת 1.5 מיליון ש"ח להקמת המרכז | מרכזי החוסן פועלים לפתח ולחזק את חוסנה של הקהילה בתקופת רגיעה, ולספק לה מענה מקצועי-ארגוני לשעת חירום

ראש עיריית אשקלון תומר גלאם (מימין) ומנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ בביקור באשקלון, 14 בנובמבר 2019 (צילום: תקשורת ראש הממשלה)
ראש עיריית אשקלון תומר גלאם (מימין) ומנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ בביקור באשקלון, 14 בנובמבר 2019 (צילום: תקשורת ראש הממשלה)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

מ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ הודיע על הקמת מרכז חוסן בעיר אשקלון – מרכז החוסן הראשון שייפתח מחוץ ליישובי עוטף עזה. בפגישת עבודה בין השניים סוכם עוד סוכם כי תקציב בסך מיליון וחצי ש"ח יועבר לעירייה בהקדם במטרה להפעיל את המרכז כבר בתקופה הקרובה, במבנה קיים אותו תבחר העירייה לטובת העניין.

ראש העיר, תומר גלאם, שיבח את ההחלטה והוסיף, "לצערי, בכל סבב הסלמה מצטרפים למעגל נפגעי החרדה, ילדים ומבוגרים נוספים, שחייבים טיפול מקצועי ומתמשך, גם בשגרה ולא רק בחירום. הסיוע הכספי בהחלט יקדם אותנו לעבר הקמת המרכז שייתן מענה אמיתי לאותם תושבים".

מרכזי החוסן מאפשרים לרשויות לפתח ולחזק את חוסנה של הקהילה בתקופת רגיעה, ובשעת חירום לספק לה מענה מקצועי-ארגוני הכולל טיפול ראשוני בנפגעי החרדה והמשך ליווי וטיפול פרטני או משפחתי, בהתאם לצורך. המרכזים מופעלים על ידי הקואליציה הישראלית לטראומה, בסיוע ממשלתי. עד כה הם פעלו רק באזורי עוטף עזה, ובעקבות התרחבות ירי הטילים לאשקלון ולאשדוד עלה הצורך להפעילם גם בערים אלו.

פרץ קיים אתמול (חמישי) סדרת פגישות עבודה עם ראשי ערים וראשי מועצות בעוטף עזה ובעיר אשקלון, במהלכן שמע על הצרכים השונים של כל מועצה ועירייה ועדכן אותם בסטטוס הנושאים שבטיפול. בנוסף, הוחלט במסגרת הפגישות כי יוקם צוות עבודה מיוחד במשרד רה"מ על מנת לגבש תכניות שונות לקידום האזור. 

הפגישות התקיימו עם ראש עיריית אשקלון תומר גלאם, ראש המועצה האזורית חוף אשקלון איתמר רביבו, ראש עיריית שדרות אלון דוידי, ראש המועצה האזורית שער הנגב אופיר ליבשטיין וראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן.

פרץ אמר כי "הגעתי לפה היום, בהנחייתו של ראש הממשלה נתניהו, כדי להיפגש עם ראשי הערים וראשי הרשויות, לשמוע את הצרכים ולקדם את הנושאים השונים. אנחנו עובדים במשותף כדי להמשיך ולקדם את הצמיחה של יישובי עוטף עזה והעיר אשקלון, ופועלים לייצר מנועי צמיחה נוספים. האזור צריך להמשיך בתנופה שלו – לא בגלל המצב הביטחוני, אלא למרות המצב הביטחוני. אנחנו כאן כדי לסייע ולעזור לזה לקרות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!