דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסתדרות המעו"ף

הסכם שכר / תוספות שכר לעובדי הוועדות המקומיות לתכנון ולבניה

העובדים המקצועיים בוועדות התכנון והבניה יקבלו תוספות שקליות של עד 3000 ש"ח והעובדים המנהליים יזכו לתוספת של 10% לשכרם. הסכם יחול עם כניסת הרפורמה לתוקפה

ארנון בר-דוד, יו"ר הסתדרות המעו"ף וממלא מקום יו"ר ההסתדרות. מתוך אתר הסתדרות המעו״ף.
ארנון בר-דוד, יו"ר הסתדרות המעו"ף וממלא מקום יו"ר ההסתדרות. מתוך אתר הסתדרות המעו״ף.
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

העובדים המקצועיים בוועדות המקומיות לתכנון ולבניה יקבלו תוספות שכר שיקליות של עד 3,000 ש"ח, כך נקבע היום בהסכם בין מרכז השלטון המקומי והסתדרות המעו"ף. ההסכם יחול עם כניסת הרפורמה בוועדות התכנון והבניה לתוקפה, ותוספות השכר יכנסו בפעימות, בתוספת שתי דרגות מעל התקן הקיים היום ברשויות המקומיות.

גם העובדים המנהליים בוועדות לתכנון ולבניה יזכו לתוספת דרגה, וכן לתוספת של 10% לשכרם. כלל התוספות הן בנוסף לתוספות שהוענקו במסגרת הסכם השכר הכללי במשק.

ההסכם הוא תוצאה של מאמץ משותף של ארנון בר דוד יו"ר הסתדרות המעו"ף, וחיים ביבס יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים–רעות, אשר הביאו לפריצת דרך אשר תאפשר את החלת הרפורמה בחוק התכנון והבניה. ההסכם יחול על מאות העובדים המקצועיים והמנהלתיים של הוועדות המקצועיות לתכנון ובניה, וימומן במלואו מכספי הרשויות המקומיות.

בר דוד קרא לשר האוצר לאמץ את ההסכם ולהחיל אותו על כל עובדי הוועדות המרחביות לתכנון ולבניה בארץ, דבר הדורש את התערבות מינהל התכנון אשר עבר לאחרונה ממשרד הפנים לאחריותו של שר האוצר.

"הרשויות המקומיות מכניסות את היד לעומק הכיס ועושות כל שביכולתן לשפר ולקדם את הליכי התכנון והבניה. ראשי הרשויות מחויבים יותר מתמיד לפתרון בעיית הדיור ויעשו כל שביכולתם להסיר מהשולחן חסמים בירוקרטיים אשר מעכבים תכניות דיור." אמר ביבס.

הרפורמה במערכת התכנון והבניה כונתה בעבר 'רפורמת המרפסות', ותכליתה לקצר את הזמן הנדרש לצורך מתן רישוי לסגירת מרפסת בדירת מגורים, לדוגמא. אך רפורמה זו זכתה לביקורת רבה, בין היתר בשל הכוונה לאפשר לגופים פרטיים לפקח ולהרשות בינוי, במקום הועדות המקומיות – מגמה שצומצמה מעט בשל הביקורת הציבורית. מבקרי הרפורמה הממשלתית טענו בעבר, כי הדרך המהותית לשפר את השירות לאזרח ולפשט את תהליכי הרישוי עוברת בהגדלה משמעותית של התקנים לאנשי מקצוע בוועדות התכנון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!