דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יורו 2016

יורו 2016 / למרות הרעב הבלגי, איטליה סיימה עם 2:0

סוף כל סוף קיבלנו את מה שבאנו לראות. משחק נמרץ, חכם ומותח בין 2 נבחרות שקולות.

איטליה גברה 2:0 על בלגיה צילום: סוכנות AP.
איטליה גברה 2:0 על בלגיה צילום: סוכנות AP.

 

נבחרות איטליה ובלגיה נפגשו אמש מול קהל של 59,000 צופים באצטדיון החדש של ליון שנחנך בינואר השנה למשחק שלמרות הכל, הסתיים בניצחון 2:0 לאיטליה.

מצד אחד איטליה, מדינת כדורגל מובהקת אך הנבחרת, ה-"סקוואדרה אזורה" מתקשה לשחזר הישגים בשנים האחרונות. זו הופעתה התשיעית של הנבחרת בטורניר היורו, עם זכייה אחת בלבד בהשתתפותה הראשונה לפני כמעט 50 שנה. בטורניר הקודם היא כבר כמעט היתה שם אך בגמר הובסה ע"י ספרד בתוצאה 4:0, התבוסה בהפרש הגדול ביותר בהיסטוריה של הטורניר. גם בגביע העולם, על אף ניצחון ב-2006, לא הצליחו הכחולים להעפיל מעבר לשלב הבתים ב-2 הניסיונות האחרונים.

איטליה עלתה לדשא בניצוחו של האחד והיחיד, אגדת השוערים, ג'אנלואיג'י בופון, קפטן הנבחרת ושיאן ההופעות במדיה הכחולים (157) מתוכן 28 במשחקי היורו וגביע העולם.

מצד שני נבחרת בלגיה או בכינוייה "השדים האדומים", שמעולם לא זכתה בטורניר משמעותי, מגיעה רעבה להמחיש לאירופה את תנופת הכדורגל שהיא חווה בשנים האחרונות, תנופה המדרגת אותה מס' 2 בדרוג העולמי של פיפ"א. זוהי הופעתה החמישית בטורניר לאחר היעדרות מאז הטורניר אותו אירחה עם הולנד ב-2000 כשהישגה המוצלח ביותר עד כה היה המקום ה-2 ב-1980.

המשחק עצמו התאפיין בשליטה בלגית על הכדור ברוב הזמן כשהשחקנים הבלגים העבירו ביניהם את הכדור יותר ובדיוק רב. שתי הנבחרות לא וויתרו, וראינו לראשונה בטורניר, מאמצים בלתי פוסקים מכל אחת מהקבוצות במטרה להכניע את שער היריבה.

כבר בדקה ה-4 אדר, שחקנה של איטליה בועט לכיוון השער הבלגי אולם נבלם ע"י השוער. בדקה ה-10 מהלך בלגי משולב מארגן לדה-ברוין כדור אותו הוא בועט בחוזקה לתוך הידיים של בופון שלא נולד אתמול.
בדקה ה-32 לאונרדו בונוצ'י מקפיץ כדור מחצי מגרש מעל ההגנה הבלגית ומוצא את חברו, עמנואל גיאצ'ריני שעוצר את הכדור בשמאל, מסדר אותו בקור רוח ובועט בימין לפינה התחתונה. 1:0 לאיטליה.

המחצית הסתיימה עם מספר נסיונות יפים אך לא מספיק של בלגיה על השער האיטלקי.

המחצית השנייה התאפיינה אף היא במאמצים יפים של 2 הנבחרות להרשית את הכדור. היפה ביותר של בלגיה היה בדקה ה-82 כשאוריגי, "הדוכיפת", שקיבל כדור יפה לתוך הרחבה נגח אותו מעט גבוה מדי. כאן המקום לציין שבאופן כללי הבלגים הקדישו הרבה מחשבה ותשומת לב לתסרוקות של שחקניהם. בדקות האחרונות של המחצית הלחץ גובר אולם עם תום 90 דקות הבלגים לא מצליחים להשוות והאיטלקים לא מצליחים להגדיל את הפער כך שתנוח דעתם ואז, בתוך תוספת הזמן, מתקפה מתפרצת איטלקית מארגנת כדור נפלא לקנדרבה שבמקום לבעוט לשער מעביר את הכדור לאגף השמאלי אל גרציאנו פל'ה שבועט אותו מהאוויר אל תוך השער וסוגר את הסיפור. 2:0 לאיטליה.

לסיכומו של דבר יש לשבח את המאמץ המלחמתי של בלגיה שעל הנייר ממשיכה להיות אחת הנבחרות הטובות בעולם, אולם על הדשא בליון זה פשוט לא הספיק.

מבחנה הבא של איטליה יהיה מחרתיים (יום ה', 16:00) כשתפגוש את שוודיה לעוד משחק לא קל בעוד שבלגיה תפגוש למחרת (16:00) את אירלנד ממנה תנסה לחלץ את 3 הנקודות להן היא זקוקה על מנת להמשיך בטורניר.

היום ייפגשו בשעה 16:00 הנבחרות של רוסיה וסלובקיה כשהראשונה מגיעה לאחר תיקו עם אנגליה ומעל לראשה חרב ההדחה בשל התנהגות אוהדיה, בעוד סלובקיה מגיעה עם 0 נקודות לאחר שהפסידה לויילס.

ב-19:00 אוסטריה והונגריה ייפגשו לדרבי האוסטרו-הונגרי.

ב-22:00 פורטוגל תפגוש את איסלנד למשחק שכבר החל במלחמה פסיכולוגית מצידו של מאמן איסלנד שכינה את שחקניה של פורטוגל כריסטיאנו רונאלדו ופפה "שחקנים טובים, בהוליווד".
 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!