דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
23.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 21.5°אשדוד
  • 20.4°באר שבע
  • 24.3°אילת
  • 25.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הבימה

התאטרון הלאומי / העובדים יקבלו משכורות: בית המשפט אישר את הלוואת ההסתדרות להבימה

ביהמ"ש המחוזי בתל אביב אישר לנאמנים שמונו לתאטרון לקבל את ההלוואה שהציעה ההסתדרות על סך 2.5 מיליון שקלים | השופט אורנשטיין שיבח את ההסתדרות ואת הנאמנים על הפתרון המהיר

תיאטרון הבימה, 2012 (נתי שוחט / פלאש90)
תיאטרון הבימה, 2012 (נתי שוחט / פלאש90)
אסף צבי

המשכורות ל-388 עובדי הבימה ישולמו: שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב איתן אורנשטיין אישר היום (שלישי) לנאמנים שמונו לתאטרון הבימה לקבל את ההלוואה שהציעה ההסתדרות דרך קרן "תנופה לצמיחה". השופט שיבח את הנאמנים ואת ההסתדרות על התנהלותם סביב המשבר.

"כספי ההלוואה מיועדים רק לתשלום העובדים במסגרת ההפעלה" נכתב בהחלטה, "יש לשבח את הנאמנים שהצליחו בזמן קצר מאז שמונו לתפקידם להגיע להסדר כאמור, וכן לשבח את ההסתדרות שהתגייסה להעמדת ההלוואה בתנאים שבהסכם".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)

את ההלוואה בסך 2.5 מיליון שקלים הציע יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בשבוע שעבר. בפועל תעניק אותה עמותת תנופה לצמיחה, קרן שההסתדרות מפעילה לסיוע למפעלים במצוקה. "כאן מדובר בתאטרון לאומי ולא במקום עבודה רגיל" אמר ל'דבר' עורך הדין חילי שמיר, היועץ המשפטי של ההסתדרות. "תנאי ההלוואה דומים לתנאים שהקרן נותנת למפעלים, שהם טובים בהרבה מתנאים של הלוואה בנקאית. אנחנו מאמינים שברגע שהמדינה תתחיל להעביר תקציבים ל'הבימה', ובעקבות מינוי הנאמנים, התאטרון יתאושש".

על פי ההסכם שאושר, ההלוואה על סך 2.5 מיליון שקלים תינתן לתטארון בריבית נמוכה (פריים פחות 0.1%) ותיפרע בארבע תשלומים עובים וחודשיים החל מחודש מרץ 2020. כבטוחה למתן ההלוואה תעמוד להסתדרות זכות לקבלת כרטיסים מוזלים. הלוואה תשמש אך ורק לתשלום שכר לעובדי התאטרון.

תאטרון הבימה נמצא במשבר כלכלי עמוק ומתמשך, וחובותיו נאמדים בלמעלה מ-75 מיליון שקלים. מהדיון שהתקיים אתמול בבית המשפט המחוזי עולה כי המועטים. החברה לא שילמה שכר עבודה למאות עובדים, לחלקם מאז חודש ספטמבר האחרון, לרבות ניכויים והפרשות; היא חייבת כספים לבנקים, למדינה לספקים, לנותני שירותים ופיזרה שיקים שאין להם כיסוי. בעקבות המשבר מינה אתמול בית המשפט שני נאמנים זמניים  – עו"ד דורית לוי טילר ואת רו"ח חן ברדיצ'ב – והשעה את סמכותם של דירקטוריון החברה והמנכ"לית.

בתגובה למשבר המחריף בתיאטרון בשבועות האחרונים, הציעה בשבוע שעבר ההסתדרות הלוואה בסך 2.5 מיליון שקלים, כך שתוכל הנהלת הבימה לשלם משכורת לעובדיה ולשחקנים המועסקים בתאטרון. בר דוד אמר אז ""בלתי נתפס שהתאטרון הלאומי של מדינת ישראל, שפועל למעלה ממאה שנה וליווה את האזרחים, את כולנו, בשנות שגשוג ובשנות שפל – הגיע למצב שהוא על סף סגירה. הגיעה העת שמדינת ישראל תדע לשמר את סמליה ולחזקם. אני לא אתן יד לכך שהתאטרון הלאומי, שאחראי על פאר היצירה במאה שנות אמנות – ייסגר במשמרת שלי".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!