דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רווחה

אין מקום אחר / אחרי ההודעה על סגירה: מסתמן כי ההוסטל 'מקום אחר' יישאר פתוח

משרד העבודה והרווחה חזר בו והודיע כי ההוסטל יישאר פתוח שנה נוספת, אך לא הוציא התחייבות רשמית | בהוסטל מטופלים מידי שנה כ-250 בני נוער, רבים מהם עוסקים בזנות, עם בעיות סמים וטראומות נפשיות ורגשיות קשות

נערה על הרצף הסיכוני (צילום אילוסטרציה: Shutterstock).
נערה על הרצף הסיכוני (צילום אילוסטרציה: Shutterstock).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

מסתמן פתרון להוסטל מקום אחר: "בעקבות פניה מעיריית תל-אביב להמשיך להפעיל את המסגרת, ולאור זה שהמבנה נמצא בבעלותה, החליט המשרד להאריך את ההתקשרות עם העמותה בשנה נוספת" כך הודיע היום (חמישי) משרד העבודה והרווחה, וזאת לאחר שהבוקר הודיע על הפסקת סגירתו. עם זאת, המשרד טרם העביר מסמך רשמי המעיד על הארכת ההתקשרות.

משרד הרווחה הודיע הבוקר ללא התראה והודעה מוקדמת לעמותת אותות שמפעילה את ההוסטל על סגירתו. ההוסטל "מקום אחר", שנמצא בצפון תל אביב, מקבל אליו נערים ונערות בגילאי 13-18, שנמצאים במצוקה, בין אם פיזית או נפשית. מדובר בנערים ונערות שעוסקים בזנות, משתמשים בסמים ואלכוהול ועוד.

הנערים והנערות שמגיעים להוסטל זקוקים לטיפול הוליסטי – נפשי ופיזי וזאת ההתמחות של ההוסטל. לרבים מהנערים שמגיעים למקום אין מקום אחר להיות בו. חלקם ברחו מהבית, ורבים מהם עברו טראומה קשה ואף סבלו מפציעות פיזיות. אין מקום אחר במרכז הארץ שיודע לתת את המענים האלה עבור הנערים.

על פי הדיווחים, הנערים יועברו לבית השנטי בתל אביב, מכיוון שיש בו מקום פנוי, אבל המקום לא יודע לתת המענים עבור הנערים כמו "מקום אחר".

בכל שנה ההוסטל נותן מענה למאות נערים, המקום נמצא בתפוסה מלאה ולא היו כל טענות על התנהלות המקום, על התפוסה או על מצב כלכלי קשה (כפי שהיו במקרים אחרים שבהם הרווחה סגרה הוסטלים).

העובדים והמתנדבים בהוסטל הופתעו מאוד לקבל את ההודעה על סגירתו. בשעות האחרונות מופצת הודעה שמבקשת עזרה להשאיר את ההוסטל פתוח, "נכון להיום, ב-31 לדצמבר קורת הגג- מקום אחר, עומדת להסגר… משרד הרווחה החליט בצעד אימפולסיבי לסגור מקום שמהווה כיום בית לכ-18 נערים, ולכ-250 נערים ונערות בשנה האחרונה… אנחנו לוקחים חסות על מגוון רחב של נערים, שמתמודדים עם מגוון רחב של מורכבויות, ללא מסננות.

"מהלך כזה ישאיר אלפי נערים ברחוב, ללא מענה מתאים. זה מצער, ומכעיס נורא, ואנחנו נלחם על הבית שלנו עד היום האחרון. איך אתם יכולים לעזור? אנחנו מחפשים להגיע לאנשי מפתח ברווחה / ממשלה / עיריית תל אביב כאלה שיתגייסו ויצטרפו למאבק שלנו. נשמח לכל עזרה שתוכלו להציע".

לפני שהודיע על הארכת החוזה, מסר משרד העבודה והרווחה בתגובה לביקורת על הסגירה:

"המשרד הקים בשיתוף בית השאנטי מתחם המיועד לתת מענה כולל לילדים באזור תל אביב-יפו הזקוקים למסגרת שהייה זמנית. מספר המקומות מתחם גדל באופן משמעותי מ – 20 ל – 64 כשרק 35 ממנו מאוישים. החוזה של מקום אחר המשמש אף הוא כמסגרת דומה ל -18 בני נוער בלבד, מסתיים בסוף 2019."

יו"ר איגוד העו"סים ענבל חרמוני שלחה מכתב למנכ"ל משרד העבודה והרווחה בו ביקרה את המהלך של סגירת ההוסטל, ודרשה לבחון את הנושא מחדש. מהאיגוד נמסר: " איגוד העובדים הסוציאליים מתריע שוב ושוב במהלך השנה האחרונה על המשבר בחסות הנוער. מסגרות החסות נסגרות בזו אחר זו ורשימות ההמתנה הופכות ארוכות עוד יותר.

'מקום אחר' היא מסגרת מצוינת הנותנת מענה חירומי לנערים ונערות חסרי קורת גג. אני קוראת למשרד הרווחה לחזור בו מהחלטתו, ולכל הפחות להקפיאה עד לכינונה של ממשלה ומינוי שר רווחה."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!