דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההסתדרות

הסתדרות המעו"ף / "מהפכת האוטומציה לא תפתיע אותנו ברשויות המקומיות. אנחנו נוביל את הקידמה"

כך אמר יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר-טל, בכנס חטיבת עובדי הרשויות בהסתדרות | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "אני רוצה לעשות במדינת ישראל מה שעשינו ברשויות. כולנו מבינים שעשינו פה מהפכה"

יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל, כנס ועדי העובדים ברשויות המקומיות (ההסתדרות)
יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל, כנס ועדי העובדים ברשויות המקומיות (ההסתדרות)
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

"מהפכת האוטומציה קורית במשמרת שלנו. הקידמה לא תפתיע אותנו, אנחנו נוביל אותה בעצמנו", כך אמר יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר-טל, בכנס של חטיבת עובדי הרשויות המקומיות בהסתדרות. בכנס משתתפים מאות חברי ועדים מרחבי הארץ. יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, שהחל את דרכו בעיריית תל אביב והיה יו"ר ההסתדרות המעו"ף לפני בר-טל, אמר: "את המהפכה שעשינו ברשויות המקומיות – נעשה בהסתדרות כולה". את ערב הפתיחה של הכנס הנחתה זינב מנסור, מנכ"לית עמותת מעו"ף לעמית ועוזרת ליו"ר הסתדרות המעו"ף.

"אם לא היינו לוקחים עוד אחוז מכולם ומעבירים לחלשים, בעיקר לסייעות בגני הילדים, איפה היינו היום? ידענו תמיד לתת כסף לחלשים. זה קורה בזכות מה שיצרנו פה, בזכות החברות, השותפות. אנחנו חייבים לשמור על לכידות. יש פה ראשי ועדים שאני גאה שאתם שותפים שלי" (ארנון בר-דוד)

"חטיבת עובדי הרשויות המקומיות היא המצפן במערכת יחסי העבודה במגזר הציבורי", אמר בר-טל. הוא ציין את התנאים המורכבים עימם מתמודדים עובדי הרשויות ובעיקר להקמת התאגידים העירוניים, תהליך שבעקבותיו הוחלט להקים חטיבה חדשה – חטיבה לתאגידים עירוניים. "התאגידים העירוניים הפכו מסלול עוקף שמאפשר לחמוק מדרך המלך של אופן ההעסקה של הרשויות המקומיות". הוא הוסיף כי קיימים היום כ-700 תאגידים עירוניים ו-55 תאגידי מים בתקציב של 7 מיליארד שקלים המעסיקים עשרות אלפי עובדים. "התאגידים מתרבים, אנחנו לא ניתן לזה יד. עלינו ליצור אחדות של עלויות העסקה. אנחנו חייבים להשוות את עלויות העסק שלהם ושלנו. הם לא יכולים להיות החצר האחורית של הרשויות המקומיות".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בכנס ועדי העובדים ברשויות המקומיות
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בכנס ועדי העובדים ברשויות המקומיות

"פעם היו טלפנים ברשויות המקומיות. אין יותר מקצוע כזה. זה נפל במשמרת שלנו. כולנו צריכים להיערך לזה", אמר בר-טל בחלק מרכזי בהרצאתו, שהתייחס להשלכות האוטמציה על העבודה ברשויות המקומיות. הוא פירט תפקידים שצפויים להיות מושפעים מהתהליך, והוסיף: "אנחנו עדים לתופעה הזאת בבנקים, בסופרפארמים, בסופר ותהיו בטוחים שהיא תגיע. הקידמה לא תפתיע אותנו. אנחנו נוביל אותה בעצמנו. האתגר שלנו הוא הכשרות מקצועיות". לבסוף פרט בר-טל כמה מיעדי החטיבה לשנה הקרובה: הסכם שכר משופר לסייעות, היערכות לעולם העבודה וסקר צרכים לקראת הסכם שכר חדש במגזר הציבורי בשנה הבאה.

מנכ"לית העמותה לקידום מקצועי שחר און ומועדון "שלך", הילה קניסטר בר-דוד, הציגה בפני הקהל את פעילות ההכשרה המקצועית, הסמינרים ומועדון ההטבות בשנה האחרונה, פעילות שלדבריה התרחבה בצורה משמעותית. קניסטר בר-דוד הדגישה את מקומן המרכזי הנשים, המהוות כשני שליש מסך החברים בעמותה, והתייחסה לפיתוח מענים ייחודים לסקטורים שונים כמו דתיים וחרדים בפעילות ואמרה "ללא הבדל דת, גזע או מין, כולנו ברשויות המקומיות משפחה אחת גדולה".

הילה קניסטר בר-דוד מנכ"לית שחר און ומועדון "שלך"
הילה קניסטר בר-דוד מנכ"לית שחר און ומועדון "שלך"

"כמה טוב לחזור הביתה. פעם ראשונה שאני בא לפה בתור אורח", אמר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בפתח דבריו. בר-דוד שהתחיל את דרכו בהסתדרות בוועד עובדי עיריית ת"א, ובתפקידו האחרון היה יו"ר הסתדרות המעו"ף, אמר "לפני עשרה חודשים לקחתי את הכיסא שלי מקומה שלוש ועליתי לקומה חמש. עד היום אני לוחץ פעם פעמיים בשבוע שלוש במעלית. אם חשבתי שארגון עובדי עיריית תל אביב היה מפעל החיים שלי, הבנתי שהסתדרות המעו"ף הייתה מפעל החיים האמתי שלי. אני מסתכל על כל העשייה המדהימה, באיגוד מקצועי, בגופי הסמך, יש פה ותיקים שיודעים איפה התחלנו. באיזה נקודת פתיחה נוראיות היינו כמעט בכל דבר, ואיפה אנחנו נמצאים היום. ביחד עשינו את הדרך הדהימה הזאת.

"התאגידים העירוניים מתרבים, אנחנו לא ניתן לזה יד. עלינו ליצור אחדות של עלויות העסקה. אנחנו חייבים להשוות את עלויות העסק שלהם ושלנו. הם לא יכולים להיות החצר האחורית של הרשויות המקומיות" (גיל בר-טל)

"שאני התחלתי להתעסק עם ועדי העובדים, השיח המרכזי היה חוזים אישיים. אחר כך היה שיח על תכניות הבראה וצמצומים. תסתכלו על המספרים היום – חטיבת הרשויות מונה 116 אלף איש. למה? מכיוון שצריך את העובדים ברשויות, העובדים ברשויות נותנים שירות. גם אם תבוא טכנולוגיה כזו או אחרת נצטך לתת שירות. חוזים אישיים, ירדו מסדר היום. הצלחנו לבלום את התהליכים, בנינו תהליכים חדשים, שינינו את הנושא של דור ב' דור א'. כמו שהובלנו תהליכים במעו"ף, אנחנו נוביל את יחסי העבודה בכל המשק".

"כשאני מדבר עם השרים, וגם עם ראש הממשלה עצמו, אני אומר תשמעו – יש לי חזון. אני רוצה להפוך את מדינת ישראל כמו שעשו ברשויות המקומיות. זה נופל על אוזניים כרויות, כי כולם מבינים שהייתה מהפכה ברשויות המקומיות".

זינב מנסור עוזרת יו"ר הסתדרות המעו"ף ומנכ"לית מעו"ף לעמית בכנס ועדי העובדים ברשויות המקומיות
זינב מנסור עוזרת יו"ר הסתדרות המעו"ף ומנכ"לית מעו"ף לעמית בכנס ועדי העובדים ברשויות המקומיות

יו"ר ההסתדרות התייחס ללכידות של עובדי הרשויות ואמר "אם לא היינו עושים את הסכם 2009 איפה היינו היום? אם לא היינו לוקחים עוד אחוז מכולם ומעבירים לחלשים, בעיקר לסייעות בגני הילדים, איפה היינו היום? ידענו תמיד לתת כסף לחלשים. זה קורה בזכות מה שיצרנו פה, בזכות החברות, השותפות. אנחנו חייבים לשמור על לכידות. יש פה ראשי ועדים שאני גאה שאתם שותפים שלי".

"העובדים חייבים להיות גאים בהסתדרות. גאים בבית שלהם, גאים בוועדי העובדים שלהם. שיהיו גאים במה שיש להם. כל מה שיש להם הוא תוצאה של מאבקים של איגוד מקצועי. לא ירד מן מהשמיים, רק גזרות נפלו על העובד. תדרשו מהעובדים שלכם את גאוות היחידה", הוסיף בר-דוד.

לסיום דבריו אמר "יש לנו מדינה, יש משק, יש ערים שצריכים לנהל, יש אזרחים שצריך לתת להם שירות. בוא נוביל ביחד, הראינו את זה ברשויות המקומיות. בוא נראה את זה במדינה כולה, כי יש מדינה אחת שצריך לדאוג לה. עם כל הבעיות שיש פה, ולא חסר, יש פה משק חזק. כי יש פה עובדים שקמים כל בוקר לעבודה".​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!