דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אלימות משטרתית

אלימות משטרתית / שלושה שוטרים הושעו לאחר שתקפו מאבטח בנמל התעופה בן גוריון

החלטת המשטרה באה לאחר שעל פי החשד תקפו השוטרים את המאבטח שביקש מהם להזדהות | המאבטח פונה לבית החולים לאחר שנזקק לתפרים בפניו, ושוחרר | העובדים ערכו אסיפת חירום: "דמם של עובדי רש"ת אינו הפקר"

אנשי ביטחון בנמל תעופה בן גוריון. ארכיון. (משה שי/פלאש90)
אנשי ביטחון בנמל תעופה בן גוריון. ארכיון. (משה שי/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מאבטח בנתב"ג הותקף אמש (שני) באלימות על-ידי ארבעה בלשי משטרה, בעת שביצע עבודתו. המאבטח, בן 24, פונה לבית החולים ושוחרר לאחר שנזקק לתפרים בפניו. ועד עובדי רשות שדות התעופה קיים בשעות הבוקר אסיפת מחאה בעקבות האירוע. "דמם של עובדי הרשות אינו הפקר לא יתכן שעובד יחטוף מכות משוטרים רק בגלל שביצע את תפקידו. אנו דורשים שתבוצע חקירה יסודית ומהירה וכן ענישה מרתיעה לשוטרים האלימים", נמסר מהוועד, בראשות פנחס עידן.

האירוע התרחש לאחר שהמאבטח פנה לשוטר סמוי בבקשה להזדהות בטרמינל 3. לאחר שניסה השוטר להתחמק, הציג לבסוף תעודה מזהה. עם זאת, בהמשך, כך על-פי הנטען, הגיע השוטר מלווה בשלושה שוטרים נוספים, שלקחו את המאבטח לחדר בידוק ליד מסועי המזוודות באולם הטיסות הנכנסות – שם היכו אותו כשהוא אזוק. רק לאחר כמה דקות הגיעו למקום מאבטחים אחרים שדאגו לפנות את המאבטח המותקף לקבלת טיפול רפואי.

השוטרים התוקפים הם ככל הנראה חלק מיחידת הבילוש 747 הפועלת בשיתוף פעולה עם המכס ועוסקת בין היתר בלכידת סמים. אחד המאבטחים בנמל התעופה מסר לאתר YNET כי האירוע קרה לאחר שחברו רק עשה את עבודתו, וביקש תעודה מזהה מאדם שנראה היה לו חשוד. "כנראה שלשוטר, שאמור להיות שומר חוק, זה לא משנה והוא החליט לסגור איתו חשבון. אנחנו המאבטחים בהלם מהעניין הזה. שוטרים לא יכולים להתנהג כמו עבריינים".

רשות שדות התעופה הגישה תלונה למחלקה לחקירות שוטרים, שאישרו כי האירוע נמצא בחקירה. ממשטרת ישראל נמסר: במשטרת ישראל רואים בחומרה את האירוע ותוצאותיו. מיד עם קבלת דיווח אודות המקרה החריג, הועבר החומר על ידי משטרת ישראל לבחינת מח״ש ובמקביל, הוחלט על ידי פיקוד מרחב נתב"ג להשעות את שלושת השוטרים המעורבים מכל פעילות מבצעית. בסיומה בדיקת המקרה יוחלט על המשך הצעדים בעניינם.

באסיפת העובדים השתתף מנהל השדה , שמואל זכאי שאמר לעובדים: ״זה ארוע שלא היה צריך להתרחש. רוצה לציין את המאבטח לשבח שריסן את עצמו ולא הפעיל כוח בארוע בו חטף מכות.  הארוע מטופל על ידי המפקדים של משטרת ישראל במלוא הרצינות. אין שום סיבה שבמפגש בין שוטר לאזרח/ מאבטח האזרח ימצא את עצמו מאושפז בבית החולים. האירוע הזה צריך להיות מטופל בכל החומרה".

אבי נגר, נציג הביטחון בוועד: ״האסיפה הזאת היא קריאת אזהרה. דמם של עובדי רש״ת אינו הפקר. אנו לא נעבור לסדר היום על פגיעה בעובדים. אנו מודים למשטרת  ישראל  על הטיפול המהיר.  אנו נמשיך לעקוב ולוודא שימוצה עם השוטרים האלימים הדין".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!