דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ועדת הכספים

מדינה בהמתנה / ללא פתרון למעונות נוער בסיכון: ועדת הכספים אישרה העברות בסך 9.4 מיליארד ש"ח

יום לאחר שעיכבו העברות בדרישה לפתרון למחסור במקומות במעונות ועצירת תקצוב לסייעות לפעוטות עם אלרגיה, אישרו חברי הוועדה את ההעברות שהציע האוצר | מתוך הסכומים שאושרו 1.9 מיליארד ש"ח הם עודפים מתקציב 2018, ו-7.5 מיליארד ש"ח הועברו בין סעיפי תקציב 2019 - 4 מיליארד ש"ח מתוכם הם מענק לאינטל

דיון בוועדת הכספים. ארכיון (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
דיון בוועדת הכספים. ארכיון (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

בתום דיון סוער, ועדת הכספים אישרה היום (חמישי) העברות תקציביות בסך כ-9.43 מיליארד ש"ח. בדיון המשך לעניין ההעברות התקציביות הרבות המונחות על שולחנה, אישרה הוועדה חלק ניכר מההעברות שעוכבו אתמול לדרישת חבריה, בדרישה לפתור שני חוסרים בתקציב משרד הרווחה – מתן מענה לכ-200 נערים ונערות בסיכון הממתינים למקום במעונות נעולים, וכן לעצירת מימון הסייעות לילדים הסובלים מאלרגיה, בסוף החודש. חברי הכנסת ציינו כי רק כך האוצר יענה לדרישתם, וכי יש לשנות את מאזן הכוחות בכל הנוגע לתקציבים במדינה, אך לאחר דיון ארוך, הושג רוב לעניין מרבית ההעברות התקציביות, שאושרו כאמור. בשבוע הבא תקיים הוועדה דיון המשך בנושא הפתרונות לילדים הסובלים מאלרגיה ולמחסור במקומות במעונות.

מתוך 9.43 מיליארד השקלים שהועברו, 7.513 מיליארד ש"ח הם העברות תקציביות בין ובתוך תקציבי המשרדים לשנת 2019, וכ-1.918 מיליארד ש"ח מגיעים מעודפי המשרדים בשנת 2018, שעברו לשימושם בשנת 2019. הדיון כלל רביזיות רבות, חלקן טרם נידון, הפסקות וחילוקי דעות רבים וחילופי דברים בין חברי הכנסת. מחלוקת נרשמה גם לעניין העברת 4 מיליארד ₪ כמענק לחברת אינטל.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני פתח את הדיון והכריז על מספר דקות הפסקה מיד בתחילתו, לאור כך שחלק ניכר מחברי הוועדה הודיעו כי ימשיכו להתנגד להעברות: "יש כאן העברות שאם לא יאושרו שלא יהיו תשלומי שכ"ד למשפחות שנזקקות, הן לא תקבלנה סיוע בשכר דירה".

חנן פריצקי, מנהל אגף בכיר, משרד הרווחה אמר בדיון כי "אנחנו חושבים שבסופו של יום נגיע לפתרון אבל אנחנו צריכים מספר ימים, ביום אחד מורכב לפתור בעיה של שנה. לא היה שנים רבות מצב תקציבי כזה, כל מנהלי אגפי התקציב צריכים להיות קוסמים. יש שתי העברות שמעוכבות לי כאן, המשמעות היא מאות מסגרות, אלפי משפחות אומנה, ילדים בסיכון שלא יקבלו תקצוב. האמון שלנו הולך להיפגע, אנחנו לא יכולים במציאות בה אנו נמצאים לבצע עצירה של התקציבים. אין לי יכולת לשלם למשפחות".

ההפגנה נגד סגירת ההוסטלים של חסות הנוער. ארכיון (צילום: חן רבאון שרי)
ההפגנה נגד סגירת ההוסטלים של חסות הנוער. ארכיון (צילום: חן רבאון שרי)

ח"כ אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר) אמרה כי: "יש לנו הזדמנות לקחת את העניינים לידיים ככנסת. יש לכם במשרד תקציבים שיכולתם בעזרתם לפתור את בעיית הילדים האלרגיים ולפתוח שני מוסדות של מעונות נעולים, הלכתם על מה שקל".

מספר חברי כנסת ביקרו את התנהלות משרד האוצר ואמרו כי ח"כ ינון אזולאי (ש"ס): "חושבים שהח"כים הם הרעים והאוצר הם הטובים, צריכים להבין, אנחנו רוצים להביא עוד כסף לעם ישראל, והאוצר הוא שעוצר זאת". ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה): "נגע לליבי מאוד מה שאמר חנן, אבל יש כאן תרגיל שמשרד האוצר לא נמצא פה כמעט, למעט נציג אחד שלא מהדרג המקבל את ההחלטות. האוצר מודע שיש מספר נקודות קטן מאוד וממוקדות של עוול מתמשך והוא בורח, ובמקום זה הוא שולח את חשבי המשרדים לבוא ולהתמודד. צריך ללחוץ על האוצר". ח"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן) אמר כי : "יש בעיה שכורכים באותה העברה דברים שחיוניים ואינם חיוניים, ומאלצים את חברי הוועדה לאשר העברות בלי בחינה מעמיקה שלהן".

ח"כ קרן ברק (ליכוד) אמרה כי "זו תצוגת תכלית לאזרחי מדינת ישראל מה קורה שאין פוליטיקאים שמאיישים את תפקידם, ומה קורה שהפקידות מאיישת את מקומם. אנחנו עושים סדרי עדיפויות הרבה יותר הגיוניים מאשר הפקידות".

יוגב גרדוס, סגן ראש אגף תקציבים באוצר, אמר בתגובה כי "במסגרת תקציב 2019 הגענו להסכמה עם הכנסת שיש עודפים לא מחויבים של כ-300 מיליון ₪ בתקציב הכנסת, מתוכם כ-200 אנחנו צריכים לצרכים תקציבים שאושרו כבר. 100 מיליון נוספים הכנסת ביקשה להשאיר אצלה למקרה שתצטרך, אני מציע שננסה לעשות משהו עם חלק מהכסף הזה, לגבי הילדים האלרגיים והמעונות, זה כסף חד פעמי שנוכל להשתמש בו ב-2019. המצב קשה, הממשלה מוגבלת בקבלת החלטות. המשרדים בקושי מצליחים לתפקד".

ח"כ אבי ניסנקורן אמר על דברי נציגי האוצר כי "בסופו של דבר בא משרד האוצר עם אפס תשובות לצערי. אני חושב אישית שזו לא התנהלות מכובדת של המשרד. גם מזלזלת כלפי הוועדה, אבל גם אנחנו צריכים לאזן את האחריות לתושבים. אני מציע שהעברות לא חיוניות לדעת הוועדה לא נאשר. גם העברות עתידיות שנחשוב שלא חיונית לא נאשר, עד שנקבל תשובות מהאוצר". בסופו של דבר הוחלט לאשר את ההעברות.

העברות במסגרת תקציב 2019

קיצוץ רוחבי בסך כ-1.472 מיליארד ₪ מתקציב משרדי הממשלה השונים לתקציב משרד הרווחה, השכלה גבוה, בינוי ושיכון, ופיתוח תחבורה.

למשרד הרווחה נועד התקציב לשורה של פעילויות וסבסודים: פעילויות ומסגרות חוץ ביתיות, שירותי קהילה למגוון אוכלוסיות היעד של משרד הרווחה והשירותים החברתיים – מסגרות חוץ ביתיות למוגבלים שכלית, התפתחותית ולמערך התמיכה במשפחות אומנה, השתתפות בשכר העובדים במחלקות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות, פנימיות ילד ונער, מעונות היום השיקומיים לגילאי חצי שנה עד שלוש, מוסדות חוץ ביתיים לנכים ופתיחת מסגרות חדשות, מעונות יום לכ-20 אלף ילדים בסיכון בגילאי חצי שנה עד שלוש, שאמותיהן אינן זכאיות למעונות היום הניתנים לאימהות עובדות. עבור מעונות והוסטלים לאוכלוסיית האוטיסטים, עבור מעונות היום הטיפוליים לאוכלוסיית המוגבלים שכלית התפתחותית בגילאי 21 ומעלה ומסגרות התעסוקה לאוכלוסייה זו, עבור מעונות לאזרחים ותיקים המוגדרים ״תשושים״, עבור הקהילות הטיפוליות למכורים.

התקציב נועד גם עבור קצבאות ושעות סיעוד לניצולי שואה בהתאם לקצב הביצוע – עבור קצבאות לניצולי שואה הזכאים לקצבה חודשית, עבור תוספת תשע שעות סיעוד שבועיות לניצולי שואה הזכאים לקצבת סיעוד מהביטוח הלאומי. סעיפים נוספים הם אשראי לדיור לזכאים חסרי דירה וסיוע בשכר דירה לזכאים, וכן עבור השתתפות בשכר דירה לעולים וותיקים.

בנוסף למשרד הרווחה, נועד התקציב עבור פיתוח כבישים עירוניים ותמיכות בתחבורה ציבורית, ובין היתר לסובסידיה הנדרשת להפעלת התחבורה הציבורית, וכן למימון השתתפותה של מדינת ישראל בתוכנית המו״פ האירופי של האיחוד האירופי.

כמיליארד ו-662 מיליון ₪ הועברו מהאוצר למשרד הביטחון. נוכח הסיווג של ייעוד ההעברה, הפירוט יינתן בוועדה המשותפת לוועדת הכספים וועדת החוץ הביטחון, לעניין לתקציב הביטחון.

העברה נוספת בסך כ-192 מיליון ₪ ו-56 תקני כוח אדם תוסט מהאוצר למשרד העבודה והרווחה. התקציב, שרובו המכריע בהרשאה להתחייב, נועד לזרוע העבודה במשרד, לביצוע התאמות תקציביות לביצוע בפועל – הוצאות תפעול, מרכז הכוון תעסוקתי במזרח ירושלים, לימוד הנדסאות לנשים חרדיות וערביות, תשלום לבתי הספר המקצועיים לנוער, הקמה של בי"ס ושיפוץ בתי ספר קיימים, תקצוב המכללות הטכנולוגיות וכיסוי התחייבויות המדינה בגין סטודנטים במוסדות אלה. לעניין תקני כ"א, כ-30 מהם מיועדים למפקחי בטיחות בעבודה, ו-6 עבור יישום חוק הפיקוח במעונות. –ההעברה אושרה בכפוף לרביזיה.

במהלך הדיון התפתחו חילופי דברים נוקבים בין ח"כ אורלי לוי אבקסיס ליו"ר הוועדה, סביב ההעברה זו. ח"כ לוי אבקסיס אמרה לגפני: "למה אתה לא מצביע על המכללות הטכנולוגיות? אתה משחק משחקים כדי להרוויח רווח אישי, לכן אתה לא מביא את ההעברה להצבעה. יהיו עוד מרים פרץ (נערה שברחה ממעון לנוער בסיכון ונהרגה משימוש במנת יתר של סמים – ט.כ.) וזה יהיה על הידיים של כולנו. לך חשובות המכללות, לי חשובים הילדים בסיכון. אנחנו נשנה את מאזן הכוח בוועדה הזו, אם האוצר יבין שאנחנו הריבון, המצב ישתנה".
ח"כ גפני: "איך את מדברת, הכל צביעות. נשים חרדיות לא צריכות לקבל חלק במכונים הטכנולוגים? הן לא צריכות להשתלב? התקציב פה משאיר את הנשים החרדיות ללא תקצוב".
ח"כ אחמד טיבי: "מה שהשגנו לעניין צרכי הרווחה במהלך הדיון זה חשוב, אבל להתעלם מנשים חרדיות זו צביעות".
ח"כ ניסנקורן: "כולנו רוצים שנשים חרדיות יצאו לעולם העבודה עם הכשרות ראויות. אנחנו נגררים להחלטה לא טובה שאנחנו מאשרים את זה, ולא פותרים בעיה לאותן נשים. מנגד זו אותה אטימות, שאין לנו פתרון ל-200 נערים ונערות".

כ-4 מיליארד ו-187 מיליון ₪ (מתוכם 107 מיליון ש"ח שינוי פנימי) למשרד הכלכלה והתעשייה – חלקו הגדול של התקציב (כ-4 מיליארד ₪) נועד כהרשאה להתחייב עבור מענק לחברת אינטל מתוקף החוק לעידוד השקעות הון. בגין כך התחייבה החברה לבצע תכנית השקעות בהיקף של כ-37 מיליארד ₪. עוד נועד התקציב, למימון התחזית המעודכנת ושיתופי פעולה של הרשות לחדשנות עם משרדי החקלאות, השיכון והחינוך וכן עם הביטוח הלאומי. כמו כן, למימון תמיכה לחברות המבצעות פרוייקטי מו"פ, בהוצאה עבור זירת הזנק ועבור זירת צמיחה. בנוסף, מימון הגדלת התקציב בגין הקמת הקרן לעידוד תאגידים ישראליים והודיים לשיתוף פעולה ולשיווק המוצרים בהודו ובשוק הגלובאלי. וחלק נוסף בהוצאה מותנית לתשלום מענקי הסיוע של מנהל סחר חוץ לעסקים המגדילים את היקף היצוא שלהם. כמו כן, לתקצוב שכר לעובדי משרד הכלכלה והתעשייה ולביצוע פעולות תפעול שונות.
ח"כ ניצן הורוביץ: "אנחנו מתווכחים על רווחה ו-4 מיליארד ₪ מענק לאינטל, האם זה הדבר החשוב ביותר שהממשלה והכנסת צריכים לתת? האם משרד האוצר יכול להתחייב שהמענק העצום הזה, שנותנים יוביל לתשואה למשק, למקומות עבודה? המדינה לא תרוויח שקל ב-15 השנה הבאות, בגלל ההפחתה במס לחברה".
ח"כ אורית פרקש הכהן: "זה נותן לחם ועבודה, החברה התחייבה לבצע השקעות בגובה 37 מיליארד במסגרת הזו, בדקתי את הדברים".
ח"כ מיקי לוי: "ההעברה היא מתוקף התחייבות חוזית של מדינת ישראל, הייתי בזמן החתימה עם אינטל, היה שלב שלא חתמו, ומפעל נפתח באירלנד".
ח"כ יזהר שי: "החברה מעסיקה 5,000 עובדים, היצואן מספר אחת במדינת ישראל. זו התחייבות חוזית".

העברות עודפי תקציב 2018 לשנת 2019 בתקציבי המשרדים

כ-73 מיליון שקלים לעודפי משרד העבודה והרווחה – העודף נוצר בגין התחייבויות חוצות שנת תקציב במסגרת: תכנית לביטחון תזונתי, סלי מזון לנזקקים, עידוד תעסוקה לבעלי חסמים מורכבים להשתלבות בשוק העבודה, פיתוח תכוניות חדשות לטיפול בילדים ונוער בסיכון, שיפוץ בפנימיות ׳ילד ונוער׳, אבחונים וטיפול בנוער, תוכנית לטיפול בזנות קטינים, אבחוני מוגבלות שכלית, רפואת שיניים למוגבלים שכלית, פיתוח תכוניות לטיפול בילדים בסיכון.

כ- 39 מיליון שקלים עודפי זרוע התעסוקה במשרד העבודה והרווחה – העודפים נוצרו במסגרת התחייבויות חוצות שנת תקציב בגין: הוצאות תפעוליות שוטפות, חוזים מול ספקים שממשיכים לספק את שירותם גם ב-2019, סבסוד שהות ילדי הורים עובדים במעונות יום, משפחתונים וצהרונים, מכללות טכנולוגיות (לפי שנת לימודים), פיקוח אחר פעילות מסגרות השירות האזרחי-לאומי (שמתנדביה לא פועלים לפי שנת התקציב) והכשרות מקצועיות ופעילויות להגדלת שיעור תעסוקת אוכלוסיות ייעודיות ומעוטות השתתפות: בהן מרכזי הכוון מקצועי לחרדים וערבים, בנוסף לתכניות לעידוד יזמות ושילוב אקדמאים ערבים בהייטק.

926 אלף ₪ עודפי תקציב נשיא המדינה – העודפים נוצרו במסגרת התחייבויות חוצות שנת תקציב במסגרת הפעילות השוטפת בבית הנשיא, טקסים והקמת מרכז המבקרים, במסגרת טיסות הנשיא, צרכי אבטחה, תקציב לשכות אלמנות נשיאים לשעבר.

כ- 70 מיליון שקלים עודפי המשרד לביטחון הפנים – העודפים נוצרו בגין התחייבויות חוצות שנת תקציב מסגרת בגין: הוצאות תפעול שוטפות, הגנת עדים, השתתפות משטרת ישראל במימון אבטחה במוסדות חינוך בנוסף לשומרים במתקני משטרה, ותכניות מרכזיות בפעילות המשרד: הרשות למאבק באלימות, בסמים ובאלכוהול; אגף כלי ירייה; הסברה, מחקר ופיתוח; "קרן בלאי"; להחלפת כלי רכב של משטרת ישראל והתקציב למימון טייסת הכיבוי.

כ-120 אלף שקלים עודפי גמלאות ופיצויים – העודפים נוצרו בגין התחייבויות חוצות שנת תקציב מסגרת בגין התקשרות עם חברות רואי חשבון והוצאות תפעוליות של המנהלת (הפקת תלושי גמלה, מחשוב, ייעוץ וביקורת).

2 תקציבים בסכום כולל של כ- 91 מיליון שקלים עודפי הוצאות שונות – העודפים נוצרו בגין התחייבויות חוצות שנת תקציב בין השאר לשם: תשלום מענק עבודה (מס הכנסה שלילי), החזרי מס בגין הלוואות לעובדי מדינה, פיתוח פרויקטים שמקורם בהחלטות ממשלה ובסיכומים מול הרשויות המקומיות, מתן אשראי לרשויות מקומיות למען תכנית הבראה ומימון הכוח הרב לאומי בסיני כולל הוצאותיו המשפטיות.
כ-2 מיליון שקלים הנושא בחירות ומימון מפלגות – העודף נושא בגין התחייבויות חוצות שנת תקציב במסגרת: תקצוב פרויקט שיפוץ ופיתוח של המרכז הלוגיסטי של ועדת הבחירות ותקצוב פרויקט מחשוב.

כ-90 מיליון שקלים בנושא הוצאות חירות אזרחים – העודף נוצר בגין התחייבויות חוצות שנת תקציב מסגרת: רכש ערכות המגן, מיגון הניוד באיו״ש, פרויקט לשיפור ההיערכות לחרום ביישובי הצפון.

כ-60 מיליון שקלים בנושא רשויות המקומיות – העודף נוצר בגין התחייבויות חוצות שנת תקציב מסגרת: מענקי איזון, פרויקטים לפיתוח ותוכניות הבראה.

כ-47 מיליון שקלים בנושא מדע תרבות וספורט – העודף נוצר בגין התחייבויות חוצות שנת תקציב מסגרת: הוצאות תפעוליות, החינוך הבלתי פורמאלי, פעילו מרכזי להב״ה להגברת האוריינות הדיגיטלית, מרכז ההסברה האחראי על כלל הטקסים הממלכתיים של המדינה, מנהל התרבות המסייע בהנגשה התרבות לפריפריה, רכש ותמיכה לקידום הספורט ההישגי וסבסוד פעולת ספורט ברשויות המקומיות, מימון הכנות אולימפיות והפעלת תכנית ההכנות האולימפיות, תכנית פרחי ספורט.

כ- 35 מיליון שקלים עודפי המשרד לשירותי דת – העודף נוצר בגין התחייבויות חוצות שנת תקציב מסגרת: קצבות למבני דת (אוכלוסייה יהודית), בתי עלמין, תפעול שוטף ובתי הדין הרבניים.

כ-90 מיליון שקלים עודפי משרד הבריאות – העודף נוצר בגין התחייבויות חוצות שנת תקציב מסגרת: כלי מדידה לבתי חולים למען עריכת סקרים והטמעת מדדים, תפעול שוטף, רכש חיסונים, מערכת ממוחשבת ליצוא ויבוא מזון, טיפול רפואי למהגרים חסרי ביטוח, ערכית בדיקות להורים עם ילדים עם בעיה גנטית, מרכז חוסן לתחזוק יישובי עוף עזה ואיו״ש, שירותי גמילה מהתמכרויות, מרכזי הגנה לילדים שיש לגביהם חשש לפגיעה אלימה, מרכזים לטיפול בנפגעות תקפיה מינית, מוקדים לרופאה דחופה בפריפריה, תוכנית רפואת שיניים לגני ילדים בפריפריה, שירותי בריאות לילדי עובדים זרים ומבקשי מקלט, שירותים רפואיים לחסרי ביטוח.

כ-16 מיליון שקלים בנושא המשרד להגנת הסביבה – העודף נוצר בגין התחייבויות חוצות שנת תקציב מסגרת: הוצאות תפעוליות.

8 מיליון ₪ עודפי משרד הבינוי והשיכון – העודפים נוצרו עקב התקשרויות חוצות שנת תקציב, בתחומי ניקיון, אבטחה וחשמל. – ההעברה אושרה בכפוף לרביזיה.

כ-47 מיליון בנושא משרד העלייה והקליטה – העודף נוצר בגין התחייבויות חוצות שנת תקציב במסגרת: סיוע למעסיקים עבור העסקת עולים חדשים.

כ-70 מיליון ש״ח בנושא משרד החקלאות – העודף נוצר בגין התחייבויות חוצות שנת תקציב במסגרת: תשלום חשבונות תפעול, תקשורת עם עמותות שונות ושכל לבעלי תפקידים ולפעילות הגרעינים.

כ-13 מיליון בנושא משרד האנרגיה – העודף נוצר בגין התחייבויות חוצות שנת תקציב במסגרת: תפעול שותף . ההעברה אושרה בכפוף לרביזיה.

כ-26 מיליון שקלים בנושא עודפי משרד התיירות – העודף נוצר בגין התחייבויות חוצות שנת תקציב במסגרת: תשלום לספקים, נוהל אירועים ומופעים, פרויקטים תיירותיים, אירוח עיתונאיים זרים, שיווק פנים, שיווק בחו״ל. ההעברה אושרה בכפוף לרביזיה.
כ-33 מיליון ש״ח עודפי הוצאות בנושא כלכלה ותעשייה באוצר – העודף נוצר בגין התחייבויות חוצות שנת תקציב במסגרת: מענקים הניתנים ע״י הרשות לחדשנות, כלי סיוע המחולקים על ידי רשות ההשקעות, פעילות הנספחים המסחריים בחול ותוכנית לקדום התעשייה, לתקינה הסמכת מעבדות ועידוד רכישת תוצרת הארץ. אושר בכפוף לרביזיה.

673 אלף ₪ עודפי המשרד לביטחון פנים – העודפים נוצרו עקב התקשרות חוצת שנת תקציב להספקת אמצעים. – ההעברה אושרה בכפוף לרביזיה.
כ-3 מיליון שקלים בנושא משרד התקשורת – העודף נוצר בגין התחייבויות חוצות שנת תקציב מסגרת: הוצאות תפעוליות,. ההעברה אושרה בכפוף לרביזיה.

כ-20 מיליון מיליון ש״ח הוצאות בנושא משרד התחבורה באוצר – העודף נוצר בגין התחייבויות חוצות שנת תקציב במסגרת: תשלום חשבונות תפעול, מימון דמי חבר בחברה בינלאומית בנושא תעופה, פעילות בטיחות בדרכים בכלל הרשויות המקומיות. ההעברה אושרה בכפוף לרביזיה.

201 מיליון ₪ עודפי משרד הבינוי והשיכון – העודפים נוצרו במסגרת תוכנית 'אי לצעירים' יוצאי אתיופיה, תוכנית לשילובים המיטבי של יוצאי אתיופיה בישראל וכן במסגרת תוכניות משרד השיכון בתחום ההלוואות לדיור וההתחדשות העירונית. ההעברה אושרה בכפוף לרביזיה.

10 מיליון ₪ עודפי משרד הבינוי והשיכון – העודפים נוצרו עקב התקשרויות ארוכות טווח, הלוואות לדיור והתחייבויות שטרם שולמו. אושר בכפוף לרביזיה.

כ-4 מיליון שקלים בנושא מרכז למיפוי ישראל – העודף נוצר בגין התחייבויות חוצות שנת תקציב במסגרת: תחומי פיתוח ומחקר.

כ-196 מיליון ₪ 2 העברות עודפי הדיור הממשלתי – העודפים נוצרו עקב עיכוב בפרויקטים שמקדמת דירה להשכיר, הנגשת מבני ציבור ובינוי בתי משפט. אושר בכפוף לרביזיה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!