דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההסתדרות

מאבק דיפלומטי / "לא ארגון מתנדבים": עובדי משרד החוץ בכינוס חירום עקב קיצוץ שעות נוספות

העובדים מוחים על קיצוץ חד בשעות הנוספות המשולמות להם, הסותרת סיכום שאושרר רק בשבוע שעבר | "לא ניתן יד להמשך הפגיעה בתנאי עבודתם של העובדים המסורים והמקצועיים של משרד החוץ", נכתב בהודעת הוועד | הנהלת המשרד: פועלים למצוא פתרון

אסיפת חירום של עובדי משרד החוץ (קרדיט: וועד העובדים)
אסיפת חירום של עובדי משרד החוץ (קרדיט: וועד העובדים)
שי ניר

ועד העובדים במשרד החוץ כינס היום (ראשון) אסיפת חירום, בעקבות כוונת הנהלת המשרד לבצע באופן חד צדדי ומיידי קיצוץ דרסטי בשעות הנוספות המשולמות לעובדים. בהודעת ההנהלה שהופצה לעובדים בחמישי האחרון, נכתב כי מכסת השעות הנוספות להן זכאים עובדי המשרד תעמוד על עשר שעות בחודש בלבד. בטרם השינוי, עובדים בדרגי הניהול במשרד היו זכאים לעשרים שעות נוספות, והעובדים בדרג נמוך יותר לעשר שעות בחודש אך בפועל נדרשו לעבוד יותר מכך. עוד נכתב בהודעת ההנהלה כי עובד שיידרש לעבודה חיונית ביום שישי לא יקבל שעות נוספות, אלא יקבל יום פנוי בשבוע שלאחר מכן.

בוועד העובדים אומרים כי החלטת המשרד על קיצוץ השעות הנוספות היא הפרה של סיכום קודם של הסתדרות עובדי המדינה לבין אגף התקציבים באוצר, שאושרר רק בשבוע שעבר, על קיצוץ מדורג בשעות הנוספות בסדר גודל של 6% בשנה. החלטת ההנהלה פירושה קיצוץ מיידי וחד צדדי של 50%-70% במספר השעות הנוספות, המהווה פגיעה בשכר ובפעילות המשרד.

עובדי משרד החוץ בחדר המצב של המשרד (צילום ארכיון: יונתן זינדל/פלאש90)
עובדי משרד החוץ בחדר המצב של המשרד (צילום ארכיון: יונתן זינדל/פלאש90)

בכינוס החירום אמרו העובדים, "משרד החוץ אינו ארגון מתנדבים. לא ניתן יד להמשך הפגיעה בתנאי עבודתם של העובדים המסורים והמקצועיים של משרד החוץ. חדשות לבקרים נדרשים עובדי המשרד לפעילות קריטית ודחופה למען שגשוג ובטחון המדינה ואזרחיה. מדינת ישראל נמצאת באחת התקופות הרגישות בתולדותיה. המשך כרסום במעמדה מהווה איום אסטרטגי משמעותי על חוסנה המדיני והכלכלי".

"נקלענו לסיטואציה בעייתית שהיא חלק ממתחים בין אגף התקציבים לנציגי אגף החשב הכללי, כשכל אחד מושך לקבל החלטות בכל הקשור להוצאות המשרד ואנחנו כאן הקורבן", אמר אחד מחברי הוועד ל'דבר'. בהודעתם קראו עובדי המשרד לשר החוץ ישראל כ"ץ ולמנכ"ל המשרד יובל רותם "להתפנות מיד מכל עיסוקיהם, לעצור את הפגיעה המתמשכת בעובדי המשרד, לטפל במשבר העמוק בו שרוי משרד החוץ ולפעול מיידית להשבת התנאים הראויים למי שמשרתים את מדינת ישראל ומדיניות החוץ שלה".

לפני כחודש נכנסו עובדי משרד החוץ למו"מ עם הנהלת המשרד בסוגיית 'דמי הייצוג' – החזר הוצאות לדיפלומטים הישראלים בחו"ל על אירוח ופגישות שנעשות במסגרת תפקידם, לעיתים בבתיהם הפרטיים. לאחר פרסום חד צדדי של נוהל חדש שפגע בדמי הייצוג פתחו העובדים בשביתה בנציגויות ישראל בחו"ל, בשיתוף עובדי משרד הביטחון שחלקם גם מייצג את ישראל בעולם ונקטו גם הם עיצומים. לאחר דיון בבית הדין לעבודה הורו השופטים למשרד החוץ להקפיא את הנוהל החדש ולהיכנס למו"מ עם העובדים בנושא.

במשרד החוץ ציינו שהמשרד מתנגד אף הוא לקיצוץ בשעות הנוספות: "הנהלת משרד החוץ סוברת כי אין מקום לקיצוץ כלשהו בשעות הנוספות של עובדיה, אשר עושים את עבודתם נאמנה ולאור ריבוי המשימות בהם מטפל המשרד מדי יום. הקיצוץ מקורו בהחלטת ממשלה אשר הורתה על קיצוץ רוחבי בשעות הנוספות בכל משרדי הממשלה. הנהלת משרד החוץ פועלת אל מול האוצר בכדי למצוא פתרון למצב".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!