דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.9°באר שבע
  • 26.0°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 14.2°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סאני תקשורת

התאגדות / "התייחסות אגרסיבית של ההנהלה": ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בסאני תקשורת

בהסתדרות טוענים כי הנהלת החברה, בראשות המנכ"ל משה פרי, מושכת זמן ומקשה על קידום המו"מ עם נציגי ההסתדרות, זאת במטרה להכשילו ולהביא לפירוק ההתאגדות | הבוקר ערכו העובדים משמרת מחאה מול סניף החברה ברח' אבן גבירול בת"א

משמרת מחאה במסגרת סכסוך עבודה בסאני תקשורת - יבואנית סמסונג לישראל (צילום: דוברות ההסתדרות)
משמרת מחאה במסגרת סכסוך עבודה בסאני תקשורת - יבואנית סמסונג לישראל (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות הכריזה היום (שלישי) על סכסוך עבודה בחברת סאני תקשורת, היבואנית הרשמית של מוצרי סמסונג לישראל, בטענה למבוי סתום וגרירת רגליים מצד ההנהלה במו"מ להסכם קיבוצי ראשון בחברה, וזאת לטענתה, תוך ביזוי מתמשך של נציגות העובדים וניסיונות להכשיל את התאגדותם, ללא נכונות לקיום דיאלוג אמיתי בין הצדדים.

במסגרת סכסוך העבודה, נערכה הבוקר משמרת מחאה מול סניף סמסונג ברחוב אבן גבירול בת"א במסגרתה חולקו עלוני מידע לעוברים והשבים וללקוחות החברה. העובדים נערכים לאפשרות של נקיטת צעדים ארגוניים עם תום תקופת הצינון מרגע ההכרזה על סכסוך העבודה.

משמרת מחאה במסגרת סכסוך עבודה בסאני תקשורת – יבואנית סמסונג לישראל (צילום: דוברות ההסתדרות)
משמרת מחאה במסגרת סכסוך עבודה בסאני תקשורת – יבואנית סמסונג לישראל (צילום: דוברות ההסתדרות)

לטענת ההסתדרות, מאז התאגדות העובדים לפני למעלה משנה, הנהלת סאני, בראשות המנכ"ל משה פרי, מושכת זמן ומקשה על קידום המו"מ עם נציגי ההסתדרות, זאת במטרה להכשיל את המו"מ ולהביא לפירוק ההתאגדות.

במקביל לסכסוך העבודה יצאו עובדי החברה, בגיבוי ההסתדרות, בקמפיין בו הפגינו את נחישותם וסיפרו על מאבקם נגד הפגיעה בזכויותיהם. כחלק ממנו הופק סרטון מחאה שהופץ ברשתות החברתיות.

בסאני-סמסונג כ-260 עובדות ועובדים המועסקים בעיקר בתפקידי מכירות ותיקונים טכניים של כלל מוצרי סמסונג: מכשירים סלולריים, טאבלטים, שעונים חכמים, אביזרים ועוד. העובדים, הפרושים בכ-25 סניפים ברחבי הארץ וכן במעבדה מרכזית מורשית, התאגדו בהסתדרות לפני כשנה על רקע רצונם להסדיר את תנאי העסקתם ולשפרם. לצד דרישתם לביטחון תעסוקתי, העובדים בחרו להתאגד בהסתדרות נוכח תנאי שכר לא הוגנים ולא מתגמלים, הקשורים בין היתר למנגנוני תגמול המשתנים באופן תכוף ולא שקוף. בנוסף  עובדים רבים מלינים על יחס מזלזל ולא הוגן מצד מנהלי החברה.

לאחרונה שיגר יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק, יקי חלוצי, מכתב מיוחד להנהלת סמסונג העולמית, ובו קרא חלוצי לאנשיה להתערב בהקדם במשבר יחסי העבודה שנוצר בסאני. בעקבות הכרזת הסכסוך מסר חלוצי הבוקר: "אני שב וקורא להנהלת סאני לחזור לשולחן המשא ומתן ולכבד את זכויות עובדיה להתאגד ולהסדיר את תנאי העסקתם. סמסונג זה מותג מוביל ויוקרתי וחבל שהוא ייפגע בגלל התייחסות אגרסיבית של הנהלת סאני לעובדיה. הכרזת הסכסוך היא פתח לבאות, עובדי סמסונג וההסתדרות נחושים במאבקם".

רוב הפעילות הכלכלית של חברת סאני מבוססת על היותה המשווק המורשה הבלעדי של חברת סמסונג הקוריאנית ללקוחות פרטיים. בימים האחרונים חתמו שתי החברות על הארכת ההסכם ביניהן לחמש שנים נוספות, עד לשנת 2024. להתערבות של סמסונג העולמית במשבר ביחסי העבודה בסאני עשויה להיות השפעה מכרעת על התנהלות החברה המקומית.

ברבעון השלישי השנה רשמה סאני הכנסות שיא של 330 מיליון שקלים, עליה של 4.4% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. עם זאת, ב'כלכליסט' צוטט אתמול יעקב לוקסנבורג, יו"ר סאני ובעל השליטה בחברה־האם לפידות קפיטל, ואמר כי "עד עכשיו השקענו בנתח שוק, ומשהגענו ליעד, נשקיע מאמצים ונשקיע ברווחיות וזאת על ידי התייעלות וקיצוץ בהוצאות ישירות ועקיפות, כולל צמצום משרות עודפות".

בסאני תקשורת בחרו שלא להגיב לדברים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!