דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החצר השנית בחיפה

רווחה / חדשות טובות: תקצוב קבוע לחצר הנשית - כבר בשנה הנוכחית

בתום מאבק ממושך, ולאחר ההחלטה לתקצב את החצר הנשית בחיפה ב-300 אלף שקלים מידיים, הוחלט למצות את תהליך ההכרה במודל הטיפולי של החצר עד אוגוסט, במטרה לתקצב אותה באופן קבוע.

מיכל רוזן

שמחה גדולה ב'חצר הנשית' בחיפה לאחר מאבק ממושך לתמיכה והכרה של משרד הרווחה במודל הפעילות של עמותת החצר הנשית. בדיון שהתקיים היום (שלישי) בוועדה לקידום מעמד האישה ושיוויון מגדרי בראשות ח"כ עידא תומא-סולימן (חד"שתצוגה מקדימה-הרשימה המשותפת) הוחלט כי משרד הרווחה יצטרך לסיים את תהליך ההכרה במודל החדש עד אוגוסט השנה וזאת כדי שהתיקצוב הקבוע לחצר לא יידחה בשנה נוספת ויכלל כבר בתקציב של השנה הנוכחית.

שני וורנר, מנהלת החצר הנשית בחיפה אמרה כי, "משמעות ההכרה במודל, באם תתקבל בעקבות המאבק בחיפה היא שגם איום הסגירה של החצרות בנתניה וקרית מלאכי בתום השלוש השנים הראשונות יוסר".

"החצר היא הבית" - צילום באדיבות "החצר הנשית" בחיפה
"החצר היא הבית" – צילום באדיבות "החצר הנשית" בחיפה

החצר הראשונה הוקמה ביפו לפני 14 שנה ביוזמה פרטית. בעקבות ההצלחה של החצר ביפו שהביאה מודל פעולה חדש הוצע לעמותת החצר הנשית להקים עוד חצרות ברחבי הארץ בשותפות של העמותה, המוסד לביטוח לאומי, משרד הרווחה, קרן לילדים בסיכון, הרשויות המקומיות ובחלק מהמקומות גם משרד הקליטה. בתום שלוש השנים הראשונות (הפיילוט) הוסכם כי תקצוב החצרות ישאר באחריותם של משרד הרווחה, הרשויות והעמותה. לפני שלוש וחצי שנים הוקמה החצר החיפאית ולאחריה במהלך אותה שנה הוקמו החצרות בנתניה ובקרית מלאכי.

הנערות והצעירות החיפאיות שהגיעו לדיון בוועדה התרגשו פעמיים, פעם אחת מעצם ביקורן בכנסת ישראל, ביקור שבשביל רובן הוא הראשון, ופעם שניה מהדיון בוועדה בו חשו שזכו לתמיכה מכל עבר ובסיומו הסתיים המשבר והוחלט כי פעילות החצר תמשך.

נמרוד שיין, עוזר ראש העיר חיפה, אמר במהלך הדיון כי "העירייה תומכת בהמשך פעילות החצר במודל הקיים, אשר תואם את רוח וערכי העיר".

חברי כנסת רבים הגיעו לדיון בכדי להראות את תמיכתם והתגייסותם להמשך הפעילות: ח"כ מירב בן-ארי (כולנו), ח"כ נחמן שי, מרב מיכאלי, יוסי יונה ויעל כהן-פארן (המחנה הציוני) ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו), ח"כ מיכל רוזין (מר"צ) וח"כ עליזה לביא (יש עתיד).

תומא-סולימן שהובילה את הדיון סיכמה אותו ואמרה: "התרומה העיקרית של החצר היא לעזור לצעירות ולנשים לגלות את הכוח שלהן. יש הרבה אבק שמסתיר את הכוח הזה, והחצר עוזרת להן להסירו. אני מברכת על ההחלטה של משרד הרווחה להעביר את התקציב לשנה זו ורואה בה הצהרת כוונות. אני אעקוב מקרוב אחר המגעים בין המשרד והחצר הנשית לאימוץ המודל. ניתן להם הזדמנות להגיע להסכמות עד אוגוסט השנה, בכדי שייכלל בתקציב המשרד לשנה הבאה".

ח"כ מרב מיכאלי, יו'ר סיעת המחנה הציוני, שהתגייסה לטובת נשות החצר מתחילתו של המאבק אמרה לאחר הדיון: "בוועדה הדגשנו את חשיבותה של החצר הנשית שלתרומתה לנשים ולנערות האלה אין תחליף. וכמובן, עמדנו על כך שמשרד הרווחה יעשה את הפעולות הדרושות כדי שלחצר יהיה תקציב גם בשנה הבאה ובעתיד הרחוק יותר".

בנות "החצר הנשית" מחוץ לכנסת. צילום: החצר הנשית
בנות "החצר הנשית" מחוץ לכנסת. צילום: החצר הנשית

מנשות החצר בחיפה נמסר: "אנחנו מבקשות להודות לח"כ עאידה תומא-סלימאן, יו"ר הוועדה ולחברות וחברי הכנסת הרבים שהגיעו לתמוך ולחזק. תודה לכל השותפות, השותפים, התומכות והתומכים לאורך הדרך. התמיכה מקיר לקיר בנערות ובחצר היתה מעבר לכל דמיון. עתה אנו מתפנות להשלמת מלאכת ההסדרה הפורמאלית מול גורמי המקצוע. נשמח לראות את כולכן וכולכם איתנו ביום חמישי הקרוב, ב"חצר הפתוחה".

תגובת ח"כ תומא-סולימאן ל'דבר ראשון': "התרומה העיקרית של החצר הנשית היא בכך שהיא עוזרת לצעירות ולנשים לגלות את הכוח שלהן. כל הדברים ששמענו היום בוועדה מהצעירות והמפעילות והיכרותי הקודמת עם המודל של החצר עוד משנה שעברה כאשר סייעתי לגייס את תמיכת משרד הרווחה על מנת למנוע את סגירת החצר ביפו, מעידים על העבודה הנפלאה שהן עושות. זאת הסיבה שנרתמתי להתניע את ההידברות עם משרד הרווחה ברגע ששמעתי על סכנת הסגירה של החצר בחיפה.

אני מברכת על ההחלטה של משרד הרווחה לספק את הכסף הנדרש על מנת להשאיר את החצר הנשית בחיפה פתוחה עד סוף השנה הזו. אני מקווה שעד ינואר 2017 נוכל להבטיח את המשך קיומו של מודל מוצלח זה. העברת הכסף היא הצהרת כוונות טובה של משרד הרווחה ואני מאמינה שהשיח שיתנהל בין הצדדים יהיה פתוח וקונסטרוקטיבי. הן מהיכרותי עם האפקטיביות של המודל והן  מהנכונות והרצון הטוב שהפגין המשרד אני בטוחה כי יהיה ניתן למצוא את הפתרונות הנדרשים על מנת שהמודל יאומץ על ידי המשרד ועתידה של החצר יובטח לטווח הארוך. על כל פנים, הוועדה ואני נמשיך לעקוב אחר השיח מקרוב בכדי לסייע להצלחתו".

לדף האירוע של החצר הפתוחה יש להקיש כאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!