דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ט בניסן תשפ"ד 07.05.24
18.9°תל אביב
  • 11.5°ירושלים
  • 18.9°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 15.1°באר שבע
  • 19.3°אילת
  • 15.4°טבריה
  • 11.9°צפת
  • 16.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ג'ודו / שגיא מוקי וטוהר בוטבול זכו במדליות הכסף בסין לאחר שנפצעו ופרשו

שני הג'ודאים הישראלים הציגו יום קרבות נהדר בטורניר המאסטרס בצ'ינדאו, אבל לרוע המזל נפצעו בקרבות חצי הגמר וכתוצאה מכך נאלצו לפרוש ולהסתפק במדליות הכסף | במשלחת הישראלית מקווים שהפציעות לא חמורות

שגיא מוקי (צילום ארכיון: איגוד הג'ודו בישראל)
שגיא מוקי (צילום ארכיון: איגוד הג'ודו בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שמחה מהולה בדאגה רבה במשלחת הג'ודו של ישראל ביומה השני של אליפות המאסטרס בצ'ינדאו, סין. אלוף העולם שגיא מוקי (עד 81 ק"ג) וטוהר בוטבול (עד 73 ק"ג) זכו הבוקר (שישי) במדליות הכסף אחרי שהעפילו לקרבות הגמר, אך שעה קלה לפני הגמר, השניים החליטו ביחד עם מאמנם אורן סמדג'ה שלא לעלות לקרבות בשל פציעות, מוקי נפגע בקרב חצי הגמר בצלעות שמאוחר יותר התברר שזאת מתיחה בשרירי הבטן, בוטבול נפגע במרפק השמאלי ולא ברורה עדיין חומרת פציעתו.

שגיא מוקי (עד 81 ק"ג) – מדליית כסף

אלוף העולם פתח את הטורניר בסיבוב השני וגבר על לסאיי זחה מסין. לאחר שלא הצליחו להשיג ניקוד בזמן החוקי, הקרב נכנס לניקוד זהב, בחלוף 13 שניות הישראלי הצליח לבצע ווזארי ולנצח. מוקי קיווה לפגוש בתחרות את האיראני סעיד מולאי, במה שעשוי היה להיות קרב ראשון של ישראלי מול האיראני, שעבר לייצג את מונגוליה, אבל זה לא יקרה מאחר ומולאי הפסיד במפתיע בקרב הראשון וסיים את דרכו בתחרות.

בקרב הבא פגש מוקי את האיטלקי אנטוניו אספוסיטו, הפעם זה היה מהיר יותר ולאחר 35 שניות ביצע מוקי איפון ועלה לרבע הגמר. ברבע הגמר חיכה לישראלי אלוף אירופה ב-2017 אלן חובצוב עליו גבר בתוך דקה ו-48 שניות באמצעות איפון. בחצי הגמר פגש את הטורקי ואדט עליבראק, לאחר שתי דקות ו-45 שניות של קרב השיג מוקי איפון נוסף ועלה לגמר. בגמר היה מוקי אמור לפגוש את יריבו הותיק מתיאס קאסה הבלגי, בשחזור גמר אליפות העולם בטוקיו, אבל כאמור הפציעה מנעה ממנו להתחרות ומוקי יסתפק הפעם בכסף.

טוהר בוטבול (עד 73 ק"ג) – מדליית כסף

הישראלי ניצח בקרב הראשון את הרוסי דניס יארצ'ב, מדליסט הארד מאליפות העולם, בזכות וואזארי בשנייה האחרונה לקרב. לאחר מכן, בוטבול עלה לרבע הגמר אחרי ניצחון על סומון מחמדבקוב מטג'יקיסט שהושג בעונשים בקרוב שהגיע לניקוד הזהב. ברבע הגמר פגש בוטבול את רוסטם אורוג'וב האזרי, מדליסט הכסף מריו, בוטבול השיג את הניצחון באיפון בתוך פחות משתי דקות.

בחצי הגמר ניצב מול בוטבול היפני מסשי אבינומה, אלוף העולם שלוש פעמים במשקל של עד 66 ק"ג וגם פעמיים מדליסט הארד במשחקים האולימפיים בלונדון וריו. בוטבול השיג ווזוארי ראשון ולאחריו הצליח לרתק את היפני ולזכות באיפון שהעלה אותו לגמר. בגמר היה אמור לפגוש את היפני סו'צי השימוטו, אבל כאמור, לא יתרה בשל פציעה ויסתפק בכסף.

ישראליות נוספות שהתחרו היום הן ענבל שמש (עד 63 ק"ג), שהתחילה אוטומטית בסיבוב השני, אך הפסידה הפסידה למריה סנטרצ'יו מאיטליה באיפון. גילי שריר (עד 63 ק"ג) לא עלתה לקרב שלה בשל פציעה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!