דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יורו

יורו 2016 / משחקי בית ו' של היורו

ההונגרים בניצחון בטורניר הראשון בו השתתפו מאז 1986. איסלנד, בהופעתה הראשונה אי פעם בטורניר ובהובלתו של בירקיר ביארנסון, השיגה תוצאה מצויינת.

בירקיר ביארנסון צילום: AP
בירקיר ביארנסון צילום: AP
אור גואטה

הונגריה 2 : 0 אוסטריה

את משחקי בית ו' של היורו פתחו שתי הנבחרות המסקרנות, שנפגשו בפעם ה-138 למשחק ביניהן מאז פירוק האימפריה האוסטרו-הונגרית.

האוסטרים פתחו את המשחק בסערה כשפחות מדקה בתוך המשחק שלח אלבה פצצה מפתיעה מ-25 מטרים, אך הכדור פגש רק את העמוד. בחלק הראשון הלחץ, שהגיע למספר מצבים מסוכנים, היה בעיקר מהצד של אוסטריה והעירנות של קיראי היא בעיקר זו שהצילה את ההונגרים מירידה למחצית בפיגור.

במחצית השנייה ההונגרים התעוררו כשחילופי מסירות בין קיינהייזלר לסאלאי השאירו את סאלאי מול השוער, כאשר כל שנותר לו הוא להכניע את אלמר ולקבוע 1:0 להונגריה.

בדקה ה-65 נראה שההיסטוריה ערערה את דראגוביץ', שבתיקול מכוער שני שלו במשחק ספג כרטיס צהוב שני ויצא באדום. חבל.

הנחיתות המספרית של אוסטריה כמובן שלא עזרה לה, ולאחר מספר התקפות של הונגריה, התקפה אוסטרית נבלמה אצל תמאש פרישקין, ששלח את שטיבר בכדור ארוך עד לפאתי הרחבה האוסטרית, שם הוא עצר בקור רוח ובעט מצוין מול אלמר לרשת. 2:0 להונגריה.

פורטוגל 1 : 1 איסלנד

לנעילת המחזור הראשון ביורו נפגשו בסנט אטיין פורטוגל ואיסלנד. הראשונה, נבחרת ותיקה וטובה שסיפקה לכדורגל העולמי כמה מכוכביו הגדולים ומופיעה זו הפעם השישית ברציפות ביורו. השנייה, מדינה שגודלה כגודלן של ישראל וירדן יחד, אך אוכלוסייתה לא עולה על מספר התושבים בעיר חיפה, לא כולל סטודנטים, וזו הופעתה הראשונה בהיסטוריה בטורניר היבשתי לגברים. ליורו לנשים העפילה איסלנד פעמיים: ב-2009 וב-2013.

המשחק נפתח בלחץ איסלנדי עם התקפות שהגיעו עד לרחבה אך נבלמו על ידי ההגנה. פרט לצמד בעיטות בדקה ה-10 של גילפי סיגורדסון שתפסו את פטריסיו ערני, הלחץ התבטא בעיקר בהחזקת כדור במחצית המגרש הפורטוגלי.

בדקה ה-18 הגיע הניסיון הראשון של פורטוגל עם פריצה של המגן ההתקפי וייריניה ובעיטה טובה שלו מ-25 מטרים שהלדורסון קלט. נראה שזה כל מה שהפורטוגלים היו צריכים, כי מאותו רגע השליטה שלהם במשחק הייתה כמעט מוחלטת. בדקה ה-21 רונאלדו תעתע בסוורסון באגף שמאל והגביה במדויק לראש של נאני שנגח טוב, אך שוב השוער האיסלנדי הציל באינסטינקט מצוין.

צילום: AP
צילום: AP

הלחץ הפורטוגלי המשיך וכלל אפילו הזדמנות לא רעה של רונאלדו, שעלה למגרש כשהוא לא במיטבו מבחינה בריאותית, אך לא היה בו צורך, בדקה ה-31 כשהתקפה פורטוגלית החלה בצורה פנטסטית ב-8 מסירות מסודרות ממרכז ההגנה לאגף ימין, אז וייריניה וגומש החליפו דאבל-פס מופתי ששלח את גומש לפאתי הרחבה, הוא העביר כדור רוחב על הקרקע לנאני שבעט מצוין לתוך הרשת. 1:0 מוצדק לפורטוגל.

בהמשך המחצית הפורטוגלים המשיכו לתקוף, בעיקר בכדורי גובה ופריצות מהאגפים. הסוג הראשון הצליח להם באופן מפתיע ביחס לגובהם וחוסנם של הבלמים האיסלנדים, אך הם לרוב נבלמו אצל השוער. רונאלדו שיחק בשני האגפים, אך התקשה בסיכון השער היות ונסגר על ידי שני שחקנים בכל נגיעה שלו בכדור באזור הרחבה.

פורטוגל ניסתה לפתוח את המחצית השנייה ולהפתיע בבעיטות מרחוק בתקווה להכפיל את היתרון ואולי לסיים את המשחק. בדקה ה-47 רונאלדו בעט כדור מסובב מ-25 מטרים, שחלף ליד הקורה.

2016. (AP Photo/Petr David Josek)
(AP Photo/Petr David Josek)

בדקה ה-51 הגיע השוויון לו ייחלו 320 אלף איסלנדים בבית ו-10,000 נוספים באצטדיון: בודווארסון קיבל כדור קרוב לקרן ומסר לאחור לגודמנסון, שברגל שמאל הגביה כדור מצויין מעל ההגנה המבולבלת היישר לרגלו של בירקר ביארנסון שבעט מהאוויר לתוך הרשת. 1:1 ומזל טוב לאיסלנד ולביארנסון על השער הראשון בהופעתה הראשונה של הנבחרת ביורו. מוטל'ה שפיגלר האיסלנדי.

מרגע השער ולאורך המחצית השנייה האיסלנדים הרבו להסתגר בקו ההגנה הקדמי, להרחיק כדורים ולא לייצר התקפות, ובעיקר הזמינו התקפות של פורטוגל, שרובן עברו דרך רונאלדו. בדקה ה-63 וייריניה העביר כדור רוחב מסוכן לרחבה, אך נאני לא הצליח לנצל את ההדיפה החלשה של השוער ולא השתלט על הכדור. בדקה ה-77 קווארסמה, שנכנס דקה קודם לכן, חדר לרחבה ובעט בעיטה מסוכנת לפינה, שהלדורסון הצליח להרחיק לקרן. פורטוגל המשיכה בלחץ מאסיבי והרבתה לשלוח שחקנים קדימה ולייצר מצבים מסוכנים. בדקה ה-85 נאני העביר כדור רוחב לרונאלדו שנגח חזק היישר לידיים של השוער.

בדקה ה-86 איסלנד הגיעה למצב הראשון שלה מאז הגול, כשפינבוגסון השתחרר יפה ובעט מקצה הרחבה, אך פטריסיו קלט היטב את הכדור. פורטוגל המשיכה לתקוף בלי הפסקה אך ללא הועיל. בשניות הסיום של תוספת הזמן פורטוגל קיבלה כדור חופשי מ-33 מטרים. רונאלדו בעט ופגע בידו של אחד מהשחקנים שעמדו בחומה. בהחלטה מעט תמוהה השופט שרק לבעיטה חופשית נוספת, הפעם מ-24 מטרים, מקום נגיעת היד, אך הבעיטה של רונאלדו פגעה בחומה והשופט שרק לסיום.

אין ספק שהסיבוב הראשון סיפק לנו המון מתח, כדורגל מצויין והגנות טובות שניסו להימנע מ"בונקרים". יש ביורו הזה חמש נבחרות שהעפילו אליו בפעם הראשונה (שבע אם סופרים גם את אוסטריה ואוקראינה, שאירחו אותו ב-2008 ו-2012, בהתאמה, ולכן השתתפו) ונראה שכל נבחרת עושה מאמץ גדול להוכיח שהיא ראויה להשתתף במפעל היוקרתי.

משחקי היום:

ב-16:00 ייפגשו הנבחרות של רוסיה וסלובקיה כשהראשונה מגיעה לאחר תיקו עם אנגליה ומעל לראשה חרב ההדחה מצד אופ"א בשל התנהגות אוהדיה בעוד שסלובקיה מגיעה עם 0 נקודות לאחר שהפסידה לויילס.

ב-19:00 שוויץ ורומניה יפגשו כשהראשונה מגיעה לא רק עם נצחון אלא עם רקורד המסירות המדויקות ביותר בטורניר עד כה ואילו רומניה תנסה להוציא את נקודותיה הראשונות לאחר ההפסד למארחת במשחק הפתיחה.

ב-22:00 צרפת ואלבניה ייפגשו במשחק בו המארחת תנסה להבטיח את עלייתה לשלב הבא, אך אלבניה תעשה ככל שביכולתה כדי לקלקל את השמחה ולהשאיר את עצמה בתמונת העלייה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!