דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

יום המורה / מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד: "השטח זועק, משרד החינוך מנותק"

בן דוד ביקרה בחריפות את מדיניות המשרד באירוע הוקרה בכנסת לציון יום המורה: "עובדי הוראה לא מצליחים לגמור את החודש, ונאלצים להתמודד גם עם תלמידים עניים ורעבים, צפיפות בכיתות, אלימות ושיימינג" | שר החינוך רפי פרץ: "נפעל לשיפור השכר"

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן-דויד (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן-דויד (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
דוד טברסקי

ביקורת קשה של הסתדרות המורים על משרד החינוך בלב אירוע הוקרה חגיגי למורי ישראל: מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד ביקרה בחריפות את מדיניות משרד החינוך ביום המורה שצוין אתמול (שלישי) בכנסת. "עובדי הוראה לא מצליחים לגמור את החודש. לא רק זאת, הם נאלצים להתמודד גם עם תופעות קשות של תלמידים עניים ורעבים, צפיפות בכיתות, אלימות, שיימינג ברשתות החברתיות ועוד. נראה כי משרד החינוך שכח את אחריותו למערכת החינוך", אמרה בן דוד.

באירוע השתתף שר החינוך רפי פרץ, שהצהיר על מחויבותו לשיפור תנאי העסקתם של המורים. "מעמד המורה צריך לבוא לידי ביטוי גם בהיבט של השכר, ואנחנו מתכוונים לפעול בנושא", אמר פרץ, "אני רואה חשיבות להמשך הלמידה של המורים בעצמם על מנת להוביל את הדור הבא".

ועדת החינוך בכנסת בכינוס לכבוד יום המורה תש"ף. מימין לשמאל: ח"כ חילי טרופר (כחול לבן), יו"ר הוועדה יעקב מרגי (ש"ס), שר החינוך רפי פרץ (הבית היהודי) וח"כ קטי שטרית (הליכוד), 17 בדצמבר 2019 (צילום: דוברות ועדת החינוך)
ועדת החינוך בכנסת בכינוס לכבוד יום המורה תש"ף. מימין לשמאל: ח"כ חילי טרופר (כחול לבן), יו"ר הוועדה יעקב מרגי (ש"ס), שר החינוך רפי פרץ (הבית היהודי) וח"כ קטי שטרית (הליכוד), 17 בדצמבר 2019 (צילום: דוברות ועדת החינוך)

ברקע להתחייבותו של השר פרץ ולביקורת של בן דוד עומדת פקיעת תוקף הסכם השכר של המורים בבתי הספר היסודיים ובחטיבות ביניים רבות, שחידושו יארך חודשים ארוכים עקב היעדר ממשלה קבועה. בסוף החודש אמורה הייתה הסתדרות המורים להתיישב מול משרד האוצר לתחילת המו"מ בנושא אך מפאת מהמצב הפוליטי כבר כחצי שנה שהמורים נמצאים ללא תאריך באופק שידע להצביע בקירוב על תחילת הדיונים בנוגע להסכם השכר החדש.

בן דוד ביקרה את משרד החינוך על מספר רפורמות שהוביל לאחרונה, בדגש על הרפורמה לשילוב ילדי החינוך המיוחד בכיתות רגילות ללא משאבים מתאימים. "משרד החינוך הגה שורה של 'רפורמות' חדשות, ללא שום שיתוף פעולה איתנו", אמרה בן דוד, זהו שם מכובס לקיצוץ בתקציב ולפגיעה ישירה בילדי החינוך המיוחד"

בהסתדרות המורים מאוגדים 143 אלף מורות וגננות ובין הדרישות שיפור תנאי השכר בדגש על שכר של מורים מתחילים, סביבת העבודה, צמצום מספר הילדים בכיתות ובגנים, יישום מחודש של רפורמת השילוב ועוד. בתחילת שנת הלימודים קבע היועמ"ש, אביחי מנדלבליט, שממשלת המעבר אינה רשאית להתחייב על תוספות שכר למורים מפאת היעדרו של תקציב סגור ובגלל שהתקציב עצמו מנוהל ע"י משרד האוצר  במתכונת חודשית עם הגבלות נוקשות – משא ומתן אינו לא יכול להתקיים בזמן של ממשלת מעבר "תחילת המו"מ להסכם השכר כבר נדחתה בגלל שאין ממשלה אבל זה המקום להבהיר כי עובדי ההוראה יקבלו את תוספות השכר המגיעות להם רטרואקטיבית" הדגישה בן דוד "השטח זועק אבל משרד החינוך מנותק. לאחר הבחירות ננהל מו"מ על שכר הגון והולם לעובדי הוראה".

את האירוע לציון יום המורה בוועד יזמו יו"ר ועדת החינוך יעקב מרגי וחברי הכנסת חילי טרופר (כחול לבן) וקטי שטרית (הליכוד).

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!