כמה מסקנות מרכזיות מסקר שנערך ע"י רשות ההסתדרות לצרכנות, בימי הקניות – בלאק פיידי, יום הרווקים הסיני, סייבר מאנדיי, יותר מחצי מהציבור הישראלי (60%) ביצע רכישה. סכום הקנייה הממוצע בימי הקניות של חודש נובמבר היה 711 ש"ח. כ-80% מהנשאלים מתחשבים בגובה המס שמוטל על מוצרים שמחירם גבוה מ-75 דולר.

48.5% קונים לפחות פעם בחודש באינטרנט (רק כ-7% אינם קונים כלל באינטרנט). ממצא זה מעיד על גודל המהפכה בהרגלי הצריכה של הציבור. בנוסף לכך נמצא כי לרוכשים לא חשוב לקנות דווקא באתר ישראלי. המאמצים שהשקיעו אתרים כמו אמזון ועלי אקספרס בהפיכת הממשק לעברית השתלמו להם וה"מוצא" של האתר הפך "שקוף" בעיני הציבור הישראלי.

62% משהים קניות עד שיגיעו מבצעים באינטרנט. קרוב ל-90% קוראים ביקורות וחוות דעת בטרם הקנייה. 90% מושפעים מהביקורות ומעל ל-90% משווים מחירים, רק 7% אינם משווים.

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

מחד הסקר מדגיש את נוחות השימוש באינטרנט כגורם טכנולוגי אשר מקל על  ביצוע קנייה מושכלת (נוחות קריאת ביקורות, השוואת מחירים ועוד) לעומת חסרונות בשימוש בו: כל אדם שני מעיד כי קיבל מוצר באיחור, מוצרים שהיו באיכות שונה ממה שהוצג, מוצרים שהגיעו  פגומים או שלא הגיעו כלל.​