דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אסדת לווייתן

אסדת לווייתן / חבלה מכוונת באחת מתחנות הניטור של אסדת לווייתן, הוגשה תלונה במשטרה

איגוד הערים שרון-כרמל הגיש תלונה למשטרה על מספר הפסקות זרם מכוונות בתחנה הסמוכה לנחשולים, ששיבשו את נתוני הניטור | למרות שיבוש הנתונים, התחנות הסמוכות לא הראו פעילות זיהום אוויר חריגה

תחנת ניטור האוויר בנחשולים. (קרדיט: פייסבוק איגוד ערים לשמירת איכות הסביבה שרון - כרמל)
תחנת ניטור האוויר בנחשולים. (קרדיט: פייסבוק איגוד ערים לשמירת איכות הסביבה שרון - כרמל)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

איגוד הערים שרון-כרמל הגיש אתמול (שלישי) תלונה במשטרה על חבלה מכוונת בתחנת ניטור האוויר בנחשולים. תחנה זו היא אחת משמונה תחנות המנטרות את האוויר באזור חוף הכרמל, הסמוך לאסדת לוויתן. תהליך הרצה של האסדה, שעתיד לפלוט חומרים מזהמים, אינו צפוי להתקדם בימים הקרובים.

לטענת איגוד הערים שרון כרמל, אספקת החשמל לתחנת הניטור בנחשולים הופסקה במכוון מספר פעמים בתקופה האחרונה. לפי הודעת האיגוד' "בתקופה האחרונה אירעו מספר מקרים בהם הופסקה פעילות מערכת החשמל בתחנה ככל הנראה על ידי גורם חיצוני. במקרים אלה דוגלה המדידה – כלומר הנתונים הפיקטיביים שנמדדו בעת אי אספקת החשמל נמחקו' אך נשארו במאגר הנתונים ודווחו למשרד להגנת הסביבה וזאת בהתאם לחוק".

תחנת ניטור האוויר בנחשולים. (קרדיט: פייסבוק איגוד ערים לשמירת איכות הסביבה שרון – כרמל)
תחנת ניטור האוויר בנחשולים. (קרדיט: פייסבוק איגוד ערים לשמירת איכות הסביבה שרון – כרמל)

 

התלונה במשטרה הוגשה לאחר חשד לחבלה מכוונת נוספת באספקת החשמל לתחנה. מאיגוד הערים נמסר כי החבלה התרחשה גם בגנרטור המגבה את אספקת החשמל לתחנה.

הפסקות חשמל אלו פוגמות ביעילות התחנה, אך באיגוד מסבירים כי לחבלות בתחנה אחת אין השפעה משמעותית על ניטור האוויר מאסדת לוויתן מפני ש"פרט לתחנה זו, מערך הניטור מול אסדת לוויתן לתקופת ההרצה מונה שבע תחנות ניטור, שכולן מודדות גם בנזן". במשרד להגנת הסביבה מאשרים את הדברים.

בשבועות שקדמו לתלונה הופיעו מדי פעם נתונים שגויים מדיווחי הניטור, שנמחקו לאחר מכן, בשל קביעה כי המדידה שגויה. פעולה זאת נמצאת בסמכות אנשי המקצוע של איגוד הערים אם נוכחו כי מכשירים לא סיפקו נתונים אמינים, אך אין סטנדרט מחייב לנושא. כלומר, האיגוד יכול לבחור לדגל את הנתונים כפסולים, מבלי למחוק אותם. פעולת מחיקה זו הולידה גל של שמועות המייחסות לאיגוד הסתרה מכוונת של הנתונים. לדברי האיגוד, מדובר בתלונות שווא. השוואה עם הנתונים בשאר התחנות הסמוכות מצמצמת את החשש להתרחשות של אירוע זיהום אוויר משמעותי שמתרחש ללא דיווח.

במשרד להגנת הסביבה ממליצים ניתן להוריד את אפליקציית 'אוויר בסביבה' של המשרד להגנת הסביבה, ולצפות בנתוני הניטור ברחבי הארץ.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!