דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

מתים בעבודה / קרית גת: עובד פלסטיני נהרג מפגיעת משאבת בטון

כוחות מד"א שהוזעקו לאתר הבנייה נאלצו לקבוע במקום את מותו של העובד בן ה-48 | מחקירה ראשונית עולה כי אחת הזרועות שנשאו את המשאבה קרסו בשל קרקע בוצית | זהו ההרוג ה-87 בתאונות עבודה, וה-46 בתאונות בענף הבנייה, מתחילת 2019

זירת תאונת העבודה בקריית גת, דצמבר 2019 (קרדיט: הפורום למניעת תאונות עבודה)
זירת תאונת העבודה בקריית גת, דצמבר 2019 (קרדיט: הפורום למניעת תאונות עבודה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובד פלסטיני כבן 48 נהרג מפגיעת משאבת בטון באתר בנייה בדרך החרושת בקריית גת.  זהו העובד ה-87 שנהרג מתחילת השנה בתאונות עבודה, וה-46 בענף הבניין לבדו. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע, בסיוע משרד העבודה והרווחה. האתר הוא אתר לבניית המרכז הלוגיסטי 'גרין לוגיסטיקס' בביצוע חברת גזית הנדסה. משאבת הבטון באתר שייכת לחברת א.נ. משאבות בטון בע"מ. במנהל הבטיחות הוציאו צו סגירה מוחלט לאתר לחמישה ימים, והורו על מינוי ממונה בטיחות.

מחקירת המקרה הראשונית של המשטרה ומנהל הבטיחות עלה כי העובד עסק בעבודות יציקת בטון באתר תוך פעולות עם משאבת בטון. בשלב מסוים אחת מזרועות ייצוב המשאית הנושאת את המשאבה קרסה לתוך האדמה, בשל הקרקע הבוצית במקום. וכתוצאה מכך המשאבה נטתה לצד וצינור המשאבה חבט בפועל שעמד בסמוך לצינור, וכתוצאה מכך הוא נפצע אנושות ותוך זמן קצר נקבע מותו על ידי גורמי הרפואה שהוזעקו לזירה.

זירת תאונת העבודה בקריית גת (צילום: איחוד הצלה)
זירת תאונת העבודה בקריית גת (צילום: איחוד הצלה)

פראמדיק מד"א ישראל בן יהודה שהוזעק לזירה סיפר כי "כשהגענו למקום ראינו גבר שוכב בסמוך למשאבת בטון שהייתה נטויה על צידה. הוא היה ללא סימני חיים ועם חבלת ראש קשה, ונאלצנו לקבוע את מותו במקום."

תגובת חברת 'גזית הנדסה' וחברת א.נ. משאבות לא התקבלו עד לפרסום שורות אלו ויפורסמו לכשיתקבלו.

הפורום למניעת תאונות עבודה: "ההרוג הבא ממשאבות בטון – עניין של זמן"

ישראל אסל,עו"ד היועץ המשפטי של הפורום למניעת תאונות עבודה מסר כי "הפורום למניעת תאונות עבודה מתריע מזה זמן רב בפני מנהל הבטיחות בעבודה וכן משרד התחבורה שהגיע העת לדרוש ממפעילי משאבות הבטון לעבור הכשרה מקצועית כתנאי להפעלת משאבת הבטון. ההתפתחות הטכנולוגית בתחום משאבות הבטון הביאה לכך שהיום מורכבות על משאיות משאבות בטון בעלות אורך זרוע של למעלה מ-50 מטרים, שהן די מזכירות במאפייניהם מנופים ניידים גדולים (שיש צורך הרישיון להפעלתם). על פי המצב החוקי הקיים היום, כל נהג משאית יכול להפעיל משאבת בטון שכזו ללא צורך בהכשרה ורישיון ספציפי לכך, מבלי לדעת כיצד להפעיל את המשאבה בצורה בטוחה או לפתוח מייצבים בהתאם להוראות היצרן ולמקם את המשאבה בצורה בטוחה."

אסל הוסיף כי "לפורום למניעת תאונות עבודה הגיע מידע גם על ילדים שמפעילים משאבות בטון באתרי בנייה נידחים. הגיע הזמן לעשות סדר בכל נושא רישיונות להפעלת משאבות בטון, אחרת ההרוג הבא בתאונה שבה מעורבת משאבות בטון הוא רק עניין של זמן."

 2 עובדים נפגעו בתאונות באורח בינוני

שני עובדים נוספים נפגעו הבוקר (ראשון): עובד כבן 40 שנפל מגובה שתי קומות באתר בניה ברחוב הבנים בחדרה הבוקר. הוא פונה לבית החולים הלל יפה כשהוא במצב בינוני, בהכרה, עם חבלות בפלג גופו העליון; ועובד כבן 44 שנפל מגובה בזמן ניקוי תעלות ניקוז על גג בית ברמת השרון. הוא פונה במצב בינוני ויציב עם חבלת ראש לבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

ביום חמישי בערב נפצע עובד כבן 37 במפעל בפארק תעשיות עידן הנגב, ופונה לבית החולים שיבא בתל השומר כשהוא במצב בינוני עם חבלה בגפיים.

ביום רביעי אחר הצהרים נפגע גבר בן 40 שככל הנראה נפל ממשאית גרר, אשר עמדה בשולי כביש 431 ממחלף ראשונים לכיוון מערב. הוא פונה לבית החולים אסף הרופא, במצב בינוני עם חבלות בפלג גופו העליון.

ביום שלישי נהרג העובד מוחמד אל נג'אר, בן 39 מהכפר אידנה שבנפת חברון. הוא נמחץ תחת מעלית שקרסה באתר בניה באשדוד, ביזמת חברת נועה בניין והשקעות ובביצוע חברת סמל מסר בע"מ.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!