דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.0°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 21.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 20.1°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מד"א

עבודה מאורגנת / אחרי מו"מ של שנים: נחתם הסכם קיבוצי חדש לאלפי עובדי מד"א

ההסכם יעביר את עובדי מד"א לשבוע עבודה בן 5 ימים ויספק להם שלל תוספות והטבות | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "הצלחנו להביא להסדרה ולהישגים של אלפי העובדים המבצעים מדי יום מלאכת קודש למען שלום הציבור בישראל"

עובד מד"א על אופנוע. ארכיון (תמונה: יחצ מד"א)
עובד מד"א על אופנוע. ארכיון (תמונה: יחצ מד"א)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

לאחר שנים של מו"מ, נחתם אמש (רביעי) הסכם קיבוצי חדש לעובדי מד"א הכולל פראמדיקים, חובשים, מיקרוביולוגים, מדריכים ועובדי מוקד ומִנהל. ההסכם נחתם בין ההסתדרות, נציגות העובדים, הנהלת מד"א ומשרד האוצר ובמסגרתו יעברו עובדי מד"א לשבוע עבודה בן חמישה ימים, כאשר עובד שיחפוץ לעבוד יום נוסף יקבל על כך תעריף שעות נוספות. עוד הוסכם כי עבודה ביום המנוחה השבועי, בין השעות 15:00 ל-23:00 במוצאי שבת, תזכה בתשלום בשיעור 200% מהשכר הרגיל, ובימי חג יקבלו העובדים שכר בשיעור 250%.

בנוסף, כחלק מההסכם יוצמד שכר העובדים להסכמים במגזר הציבורי ויעודכן בהתאם למועדים ובשיעורים בהם יעודכן השכר לעובדי המגזר הציבורי. ההסכם מעדכן גם מנגנוני תמרוץ ותגמול תוך התייחסות לעומס בעבודה, למטלות המיוחדות כמו גם לעובדי הסקטור המינהלי, שהוכר כחלק מהמארג החיוני לתפקודו של מד"א. בהסכם אף נקבע מנגנון תיקון עיוותים לצורך הכללת כלל התפקידים והסקטורים במד"א.

חתימת הסכם קיבוצי חדש לעובדי מגן דוד אדום (צילום: דוברות ההסתדרות)
חתימת הסכם קיבוצי חדש לעובדי מגן דוד אדום (צילום: דוברות ההסתדרות)

עוד נקבעו בהסכם גם סוגיות של זכויות סוציאליות המתייחסות לזכויות הוריות, שעת הורות, תוספת הורות שיקלית ותוספת יום חופשה להורים.

"מד"א הוא אחד מגופי ההצלה והחירום החשובים והעיקריים במדינה. אני מברך על כך שבתום מו"מ ממושך, אותו ליוויתי מקרוב, הצלחנו להביא להסדרה ולהישגים של אלפי העובדים המבצעים מדי יום מלאכת קודש למען שלום הציבור בישראל", אמר יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד. "ההסתדרות, כבית של העובדים, תמשיך לפעול למען שיפור וחיזוק מעמד העובדים, בכל מקום שבו נוכל ונידרש לכך. אני מודה לכל מי שלקח חלק במו"מ וליווה את העובדים עד למעמד החתימה, וימשיך ללוותם גם בהמשך". יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל הוסיף כי מדובר בהישג נוסף מבית חטיבת עובדי מוסדות ציבור ובריאות בהסתדרות המעו"ף. "תודה ליו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, אשר עמל רבות לקראת החתימה על ההסכם, לעדה קרמרסקי ראש החטיבה, לנירית ויטמן מזכירת איגוד מקצועי, לעוזר לייפר יו"ר הוועד, למנכ"ל מד"א אלי בין, לעו"ד יעל שילוני היועצת המשפטית של הסתדרות המעו"ף על המאמץ, הנכונות וההישגים הרבים למען עובדי מד"א לשנים ארוכות".

הממונה על השכר באוצר, קובי בר-נתן אמר כי שוב הוכח שבשיתוף פעולה בין כל הצדדים ניתן להגיע להסכם שכולם יכולים להתגאות בו. "אני מברך על ההסכם החדש, שלצד הגמישות שהוא מאפשר לארגון חשוב זה, מסייע בידו להמשיך ולתת שירות מיטבי לציבור, ומשפר את יכולתו לגייס כוח אדם איכותי. לאחר שנים, הצלחנו להסדיר את כל סוגיות השכר וההעסקה במד"א. בהזדמנות זו אני רוצה להודות למנכ"ל מד"א, אלי בין, ליו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד ולעו"ד גיל בר-טל, יו"ר הסתדרות המעוף על הגעתם להסכמות, ולצוות אגף השכר במשרד האוצר בהובלתו של סגן הממונה דיאא אסדי, אבי פרידמן ויפתח עשהאל מהצוות הכלכלי, עו"ד יעל ישראלי-נבו מהצוות המשפטי, ולשאדי עזאם וריקי ארז-קרין מצוות האכיפה, על עבודתם הנאמנה".

חתימת הסכם קיבוצי חדש לעובדי מגן דוד אדום (צילום: דוברות ההסתדרות)
חתימת הסכם קיבוצי חדש לעובדי מגן דוד אדום (צילום: דוברות ההסתדרות)

"לאחר עשרות שנים נחתם הסכם קיבוצי חדש בו נקבעה חוקת עבודה מוסדרת ועדכנית לאנשי מד"א, ועל כך אנו מברכים. הסכם היסטורי זה מביא את בשורת הביטחון התעסוקתי למד"א, מתקן עיוות ארוך שנים ומעביר סוף סוף את עובדי השטח במד"א לשבוע עבודה של חמישה ימים", אמר מנכ"ל מד"א, אלי בין. "זו ההזדמנות לומר תודה לנשות ואנשי מד"א, חוד החנית של רפואת החירום, שעושים לילות כימים למען כל תושבי מדינת ישראל. הסכם זה הוא רק הסנונית הראשונה בשיפור תנאי העבודה של אנשי מד״א. נמשיך לפעול ביחד עם ההסתדרות וארגון העובדים על מנת להביא לכך ששכר עובדי מד"א בכלל, ואנשי השטח בפרט, יהלום את האחריות הכבדה המונחת על כתפיהם ואת פעילותם המסורה למען הצלת חיים".

יו"ר הוועד, עוזר לייפר מסר כי "ועד עובדי מד"א, גאה ונרגש על הסכם טוב שהושג בשיתוף עם ההנהלה. היה משא ומתן ארוך אך ענייני ומכבד, הוועד מודה לאלפי העובדים על תמיכתם וכן להסתדרות ולמשרד האוצר על תרומתם ועזרתם להגעה למעמד החתימה".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!