דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אמזון

"אל תשתיקו עובדים" / אמזון איימה לפטר עובדים שקראו לשינוי מדיניות האקלים של החברה

לטענת קבוצת 'עובדי אמזון למען צדק אקלימי' שינתה החברה מדיניות בצורה שמונעת לבקר אותה בפומבי | מהחברה נמסר: "אין שינוי במדיניות החברה"

עובדי אמזון מפגינים מול מטה החברה בסיאטל בדרישה מהחברה להיאבק במשבר האקלים. 20 בספטמבר 2019 (AP Photo/Elaine Thompson)
עובדי אמזון מפגינים מול מטה החברה בסיאטל בדרישה מהחברה להיאבק במשבר האקלים. 20 בספטמבר 2019 (AP Photo/Elaine Thompson)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

קבוצת "עובדי אמזון למען צדק אקלימי" אמרו שתאגיד הענק איים לפטר כמה מהם לאחר שמתחו ביקורת על מדיניות האקלים של החברה.

לפי הצהרה שפרסמו אתמול (חמישי), עובדי מטה טכנולוגיים קיבלו הודעה ממחלקת משאבי אנוש והמחלקה החוקית בה תושאלו לגבי הערות שפרסמו בפומבי לגבי "אחריותה של החברה על מצב החירום האקלימי העולמי". חלק מאותם עובדים קיבלו אימיילים לאחר מכן בהם איום בפיטורים אם ימשיכו לדבר על מדיניות החברה.

החברה אמרה ל-BBC שהמדיניות לגבי עובדים המתבטאים בפומבי אינה חדשה ונוגעת לכל עובדי החברה.

 

מחברת אמזון נמסר ל-BBC שהחוקים אינם חדשים: "לאחרונה עדכנו את המדיניות שלנו והפכנו את תהליך האישור לפשוט יותר כדי להקל על עובדים להשתתף בפעילויות חיצוניות כמו נאומים, ראיונות בתקשורת ושימוש בלוגו החברה. כמו בכל מדיניות של החברה, עובדים מקבלים אזהרה ממחלקת יחסי אנוש אם אינם פועלים לפיה".

"איך העולם יזכור את ג'ף בזוס בעידן החירום האקלימי? האם הוא ישתמש בכוחו הכלכלי העצום לעזור, או לא?" כתבו העובדים בעמוד הטוויטר שלהם. "תפסיקו להשתיק עובדים שמשמיעים את האזעקה".

ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון (צילום: shuttrstock).
ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון (צילום: shuttrstock).

בהודעה שפרסמו התייחסה הקבוצה להצהרת החברה מלפני חודש, בה התחייבה לראשונה למדיניות אקלימית וקבעה לראשונה יעדים לצמצום טביעת פחמן כ"ניצחון גדול של עובדי המזון למען צדק אקלימי". עוד הוסיפו כי "לפני שהצהרת האקלים פורסמה, כבר עשרה חודשים שקוראים עובדי אמזון לחברה להנהיג את ההתמודדות עם משבר האקלים". לדבריהם ארגנו בין השאר אלפי עובדים מרחבי העולם שהשתתפו בשביתת האקלים העולמית ב-20 ספטמבר. "זה לא זמן לירות בשליח. זה לא זמן להשתיק את אלה שמדברים", אמרה מרן קוסטה, מעצבת חווית משתמש באמזון, שקיבלה איום בפיטורים אחרי שדיברה עם ה"וושינגטון פוסט".

לדברי חברי הקבוצה, אמזון שינתה את המדיניות שלה ביחס להתבטאויות עובדים בתקשורת וברשתות החברתיות בספטמבר, יום אחד בלבד לאחר שארגנו את שביתת האקלים בחברה. המדיניות החדשה דורשת מעובדים אישור מוקדם לדבר על אמזון בפומבי כשהם מזדהים כעובדים.

"למדיניות התקשורת החדשה של אמזון יש השפעה מצננת על עובדים שיש להם את האומץ לדבר ולאתגר את החברה לפעול בצורה טובה יותר", אמרה ויקטוריה ליאנג, מהנדסת תכנה בחברה. "המדיניות נועדה להשתיק את הדיון לגבי מידע שגלוי לציבור. אין לה כל קשר להגנה על מידע חסוי, שמוגן על-ידי סט אחר לגמרי של כללי מדיניות".

בקבוצה מבהירים כי ימשיכו בפעילות המחאה שלהם חרף איומי הפיטורים ושינוי המדיניות. "לאורך ההיסטוריה, שינוי קרה רק במקומות בהם אנשים אמיצים דיברו, אפילו כשסיכנו את עצמם", אמר דניאל קווילטון, מעצב מוצר בכיר בחברה. "המדיניות החדשה של אמזון מנסה להשתיק אנשים בזמן בו מנהיגות ואומץ נדרשים יותר מתמיד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!