דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

קורבנות הסופה / תל אביב: גבר ואישה טבעו למוות אחרי שנלכדו במעלית שהוצפה

השניים חולצו בתום פעולות הצלה מורכבות כשמצבם מוגדר אנוש ופונו לבית החולים, שם נקבע מותם | מוקדם יותר חילצו כוחות יס"מ גבר כבן 49 במצב של של היפותרמיה, אחרי שנלכד בדירת מרתף מסורגת שהוצפה ברחוב אלנבי בעיר

ניסיונות החילוץ מהמעלית שהוצפה בתל אביב (צילום: תיעוד המבצעי כב"ה)
ניסיונות החילוץ מהמעלית שהוצפה בתל אביב (צילום: תיעוד המבצעי כב"ה)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

גבר ואשה, כבני 30, טבעו אתמול (שבת) למוות אחרי שנלכדו במעלית שהוצפה בבניין מגורים חדש ברחוב נדב שבשכונת התקווה בתל אביב. צוותי הכבאות שהוזעקו אחר הצהריים לזירה, הצליחו תחילנ לחלץ את הגבר כשהוא במצב אנוש, צוותי מד"א פינו אותו לבית החולים תל השומר שם נקבע מותו. לאחר חיפוש ופעולות מורכבות חולצה האישה מהמעלית אף היא במצב אנוש וסובלת מהיפותרמיה. היא פונתה לבית החולים איכילוב, שם נקבע מותה.

צוותי הכיבוי וההצלה דיווחו כי המעלית נלכדה מתחת לקרקע, בקומה 1-, וניסרו את גג המעלית. במקביל, צוללנים מיחידת להבה ניסו לפתוח את דלת המעלית באמצעות מפתח מעליות.

ניסיונות החילוץ מהמעלית שהוצפה בתל אביב (צילום: תיעוד המבצעי כב"ה)
ניסיונות החילוץ מהמעלית שהוצפה בתל אביב (צילום: תיעוד המבצעי כב"ה)

מוקדם יותר פעלו שלושה צוותי כיבוי לכיבוי שריפת ארון חשמל קומתי בקומת קרקע בבניין בן תשע קומות ברחוב סוקולוב ברמת גן מאחר והבניין אפוף עשן ניתנה הוראת הסתגרות. לוחמי האש חילצו שישה אנשים שהועברו להמשך טיפול של כוחות הרפואה ופינוי לבית חולים. הכוחות השתלטו על האירוע וכיבו את האש באופן סופי.

ממשטרת ישראל נמסר כי במהלך סוף השבוע התקבלו אלפי שיחות במוקדי החירום ובמוקד 110  בעקבות מזג האוויר הסוער שפקד במספר מוקדים ברחבי הארץ ובדגש על מרכז הארץ.

מאות שוטרים פעלו במשך היום ברחבי הארץ במתן שירות מיטבי לציבור משתמשי הדרך בייחד עם כלל גופי החירום וההצלה במטרה לשמור על חייהם ובטחונם של האזרחים.

במחוז תל אביב, סמוך לשעה 12:30 , התקבל במוקד 100 של המשטרה דיווח אודות אדם הלכוד בדירת מרתף מסורגת שהוצפה ברחוב אלנבי בעיר, כשהמים מגיעים לגובה מותניים וממשיכים לעלות. עם קבלת הדיווח , שוטרי יס"מ מרחב ירקון הגיעו במהרה למקום, פרצו את הסורגים שבחלון הדירה והצליחו לחלץ את הלכוד, כבן 49, אשר היה במצב של היפותרמיה.

במוקד 100 של המשטרה התקבל דיווח אודות בית שהוצף באור יהודה, כך שהמים הגיעו עד עד מכשור מציל חיים. בעקבות הדיווח, מתנדבים מיחידת הג'יפים של המשטרה פלסו דרך וסיוע לצוות הרפואי להגיע לבית המוצף וביחד העבירו את האישה למקום מבטחים.

המשטרה תמשיך לפרסם כל העת מידע אודות חסימות כבישים ושיבושי תנועה בעקבות מזג האוויר. מומלץ לציבור להיות קשוב לאמצעי התקשורת ויש להישמע להנחיות השוטרים הפועלים ופרוסים בשטח. בכל אירוע חריג המצריך התערבות משטרתית מידית – יש לפנות ללא שיהוי למוקד החירום של המשטרה שמספרו 100.

משטרת ישראל תפרסם כל העת מידע בגין חסימות כבישים ושיבושי תנועה בעקבות מזג האוויר. מומלץ לציבור להיות קשורים לאמצעי התקשורת ולהישמע להנחיות השוטרים.
כמו כן ניתן לקבל מידע אודות שינויים בהסדרי התנועה גם באמצעות מוקד המידע הארצי של משטרת ישראל שמספרו 110.

משטרת ישראל קוראת לציבור הנהגים להתאים את הנסיעה לתנאי הדרך, להימנע מנסיעה בכבישים בהם יש הצפה, לשמור מרחק ולהאט את מהירות הנסיעה במזג האוויר הסוער. מומלץ לוותר על נסיעות שאינן הכרחיות או טיולים בנחלים ואזורים שעלולים להיות מוצפים נוכח מזג האוויר הסוער. כמו כן יש לנהוג במשנה זהירות בקרבת מאגרי מים בהם קיימת סכנת נפילה, היסחפות וטביעה.

אין להתקרב למפגעים שנוצרים כתוצאה ממזג האוויר הסוער, ובכל מקרה לדווח לרשויות על אודות כל מפגע שעלול להוות סכנה לציבור ולמשתמשי הדרך בפרט.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!