דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נעמ"ת

צעדת השוויון / היום השלישי למחאה - ארגון הנשים נעמת מצטרף למאבק

לצעדה הצטרף גם הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ שאמר כי "הפריפריה היא אשכול במרכז כובד אסטרטגי במדינת ישראל". יו"ר נעמ"ת, גליה וולוך: "ככל שיושקעו יותר משאבים כבר מהגיל הרך, כך תימנע היווצרות פערים".

הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ ונציגות נעמת בצעדת השיוויון. צילום: יניב אפוטה.
הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ ונציגות נעמת בצעדת השיוויון. צילום: יניב אפוטה.
אבישי בורלא
אבישי בורלא
כתב אזור הנגב והדרום
צרו קשר עם המערכת:

ארגון נעמ"ת הצטרף הבוקר לצעדת השוויון למען שוויון הזדמנויות בחינוך ורווחה וצמצום הפערים החברתיים במדינת ישראל. גם הרמטכ"ל לשעבר, רא"ל במיל' בני גנץ, וראש עיריית אופקים, איציק דנינו, הצטרפו למאבק שיזם מיכאל ביטון ראש מועצת ירוחם.

יו"ר נעמ"ת, גליה וולוך, התייחסה למחויבותו של הארגון למאבק על שוויון חברתי וכלכלי: "כארגון המפעיל מעונות יום לגיל הרך מזה כ-90 שנה ברחבי הארץ ובעיקר באזורי הפריפריה, אנחנו יודעות שצמצום פערים מתחיל בחינוך וחינוך מתחיל מגיל לידה. ככל שיושקעו יותר משאבים כבר מהגיל הרך, כך תימנע היווצרות פערים, כשלפערים אלו בהמשך הדרך נדרשים משאבים כפולים ומכופלים על מנת לצמצמם". לוולוך הצטרפה גם חגית פאר, יו"ר המרחב הדרומי של נעמ"ת, אשר מתמודדת ביום יום עם מצוקת התקציבים לחינוך הגיל הרך בנגב: "יש לי במרחב 14 מעונות יום בהם מתחנכים 1,100 פעוטות. יש להסב את תשומת לִבה של המדינה לחלוקת משאבים צודקת על מנת לצמצם את הפערים החברתיים והכלכליים שייווצרו בעתיד".

נציגות נעמת ובני גנץ מצטרפות לצעדת השיוויון. צילום: יניב אפוטה.
הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ ונציגות נעמת בצעדת השיוויון. צילום: יניב אפוטה.

איציק דנינו, ראש עיריית אופקים, שהצטרף כבר ביום חמישי הקודם למאבק, הגיע היום לצעוד ואמר כי "יוזמת ה'תקצוב הדיפרנציאלי' נולדה בכדי לתקן עוול היסטורי שנעשה לערים המתמודדות עם אתגרים חברתיים וכלכליים. הפערים בישראל הם איום קיומי וההתמודדות עם האיום מחייבת ביצוע מהלך דרמטי וצודק שמטרתו להצעיד קדימה רשויות חלשות יותר שתקציבן בתחומים רבים, ובפרט בתחום החינוך, נמוך בצורה משמעותית".

עוד חתמו והצטרפו למאבק: מיכאל ביטון, ראש המועצה המקומית ירוחם, יוסי בכר, ראש עיריית בת ים, שמעון לנקרי, ראש עיריית עכו, דמרי יוחאי יעקב, ראש מועצה אזורית הר חברון, מאיר רובינשטיין, ראש עיריית בית"ר עילית, אבי רואה, ראש המועצה האזורית מטה בנימין, דוידי פרל, ראש מועצת גוש עציון, יחיאל זוהר, ראש העיר נתיבות, ישראל שושן אמרוסי, ראש מועצת מקומית מגדל, מאזן גנאים, ראש עיריית סח'נין, יורם קרין, ראש המועצה האזורית עמק המעיינות, טלאל אל קרנאוי, ראש עיריית רהט, ד״ר מוחמד אלנבארי, ראש מועצה מקומית חורה.

הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ בצעדת השיוויון. צילום: יניב אפוטה.
הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, יצחק דנינו, מיכאל ביטון וחילי טרופר. צילום: יניב אפוטה.

הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, אמר כי הוא בדק בחברות העסקיות שהוא מעורב בהן וראה שאחוז העובדים שהגיעו מהפריפריה הוא נמוך מאוד: "האתגר שלי ברמה האישית והאתגר של מדינת ישראל זה לגרום לכך שבעוד כמה שנים, בכל החברות העסקיות תהיה השתלבות הרבה יותר משמעותית של צעירים מהפריפריה, ובשביל זה צריך לתת להם כלים להזדמנות שווה". גנץ הוסיף כי "הפריפריה היא אשכול במרכז כובד אסטרטגי בכל מובן של מדינת ישראל, גם בתחום החינוך וגם בתחום של היכולת הכלכלית. אני משוכנע שאתם צריכים לעשות את המאבק הזה, וכל עוד זה בעד משהו ולא נגד משהו, להערכתי אף אחד לא יעצור אתכם והמאבק יצליח".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!